:
كمينه:۲۱.۷۹°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱

برف در دیلمان و استان گیلان در تعطیلات نوروزی 1395 + عکس

وقتی دو سه ساعت با سرعت 20 تا 60 کیلومتر جاده کوهستانی را می پیمایید تا 35 کیلومتر بالاتر از سیاهکل به دیلمان برسید، باورتان نمی شود که بعد از این همه جاده کوهستانی و شیب و بلندی و دره، به نقطه ای برسید که مثل یک دشت وسیع مقابل چشم شما و هزاران متر بالاتر از شهر و روستا و کوه پایه ها باشد. اما جالب این است که پیوستن کوه های مختلف از سمت قزوین و گیلان به هم این دشت جالب را ایجاد کرده است.
کد خبر: ۷۴۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۳

خبراقتصادی - محسن شمشیری: در روزهای اول فروردین 1395، مسافران نوروزی، برخلاف انتظار  شاهد برف و باران زیبایی در مناطق کوهستانی استان گیلان بودند. 

منطقه دیلمان در 35 کیلومتری غرب شهرستان سیاهکل بین چند کوه احاطه شده و کوه های شمالی، جنوبی، غربی و شرقی در این منطقه، به هم پیوسته و دشت دیدنی و زیبایی را در بالای کوه ها ایجاد کرده اند. دیلمان و روستاهای اطراف هزاران متر بالاتر از سطح دریا، بسیار خوش آب و هوا، خنگ، زیبا و با مناظر زیبا، و شیب های مختلف است. 

وقتی دو سه ساعت با سرعت 20 تا 60 کیلومتر جاده کوهستانی را می پیمایید تا 35 کیلومتر بالاتر از سیاهکل به دیلمان برسید، باورتان نمی شود که بعد از این همه جاده کوهستانی و شیب و بلندی و دره، به نقطه ای برسید که مثل یک دشت وسیع مقابل چشم شما  و هزاران متر بالاتر از شهر و روستا و کوه پایه ها باشد. اما جالب این است که پیوستن کوه های مختلف از سمت قزوین و گیلان به هم این دشت جالب را ایجاد کرده است. 

یک طرف به جنوب و قزوین راه دارد. یک طرف به سیاهکل، یک طرف به رودسر، یک طرف به سنگر و رشت و.... 
هوای دلپذیر، صدای باد، نوازش نسیم در هر فصلی در این منطقه زیباست. اگر فرصت کردید سری بزنید و لذت ببرید. 
امکان اجاره ویلا و محل سکونت نیز برای مسافران وجود دارد و مردم با خانه ها و مغازه های مختلف در انتظار مهمان نوازی از مسافران هستند.