:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
جاده رشت به فومن، نزدیک لاکان

موزه میراث روستایی گیلان، خانه های روستایی دهه 1320 همراه با موسیقی محلی + عکس

در جاده پلیس راه رشت به فومن، موزه ای زیبا با آثار و خانه های روستایی استان گیلان مربوطه به دهه 1320 و قبل از آن ایجاد شده و خانه های واقعی از روستاهای مختلف استان را به این محل انتقال داده اند و خانه های مشهور با سبک زندگی آن دوره را با همان چوب و درب و سقف و گل کاری و درختان را بازدید می کنید
کد خبر: ۸۹۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷


اقتصاد گردان - محسن شمشیری: موزه میراث روستایی گیلان، در جاده پلیس راه رشت به فومن، با آثار و خانه های روستایی استان گیلان مربوطه به دهه 1320 و قبل از آن ایجاد شده و خانه های واقعی از روستاهای مختلف استان را به این محل انتقال داده اند و خانه های مشهور با سبک زندگی آن دوره را با همان چوب و درب و سقف و گل کاری و درختان و با همان نقشه و اندازه را عینا بازدید می کنید.
این موزه در نزدیکی رشت احداث شده و پارکینگ مناسب و به تعداد کافی برای مسافران و علاقه مندان دارد. قهوه خانه و کافه های این موزه نیز با غذاهای مختلف و نوشیدنی خنک و محلی از بازدید کنندگان پذیرایی می کنند و متصدیان نیز با لباس های محلی به پرسش ها پاسخ می دهند. 
همچنین موسیقی روستایی و محلی گیلکی که یادآور جشن ها و عروسی های روستاها بوده و آیین روستایی نام دارد در یکی از خانه های روستایی این موزه اجرا می شود. 
 








جون تو و جون خونه، علی الخصوص صندوق خونه