:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
روستاهای زیبا در مسیر رشته کوه های البرز، در منطقه جاده رستم آباد به دیلمان

سیدشت، شرق گیلان، سنگ ملومه، قله درفک، جاده رستم آباد، توتکابن به دیلمان + عکس

در منطقه پشت قله درفک از رشته کوه های البرز شمالی، که از جاده رستم آباد، توتکابن نزدیک رودبار به سمت سیدشت و دیلمان، آسیابر و سایر روستاها عبور می کنیم، مناطق بسیار زیبایی از طبیعت، شیب جاده، کوه، درخت و جنگل، سبزه، برف و کوه، حیوانات مختلف از گاو وبز تا گوسفند و مرغ و خروس را مشاهده می کنیم و مردم مهمان نواز و مهربان این روستاها از مسافران و مهمانان پذیرایی می کنند. عکس های این گزارش تصویری تاحدودی تصویری مختصر از این مناطق ارائه می دهد که بسیار زیبا و متفاوت است.
کد خبر: ۸۹۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
اقتصاد گردان - محسن شمشیری: در منطقه پشت قله درفک از رشته کوه های البرز شمالی، که از جاده رستم آباد نزدیک رودبار به سمت سیدشت و دیلمان، آسیابر و سایر روستاها عبور می کنیم، مناطق بسیار زیبایی از طبیعت، شیب جاده، کوه، درخت و جنگل، سبزه، برف و کوه، حیوانات مختلف از گاو وبز تا گوسفند و مرغ و خروس را مشاهده می کنیم و مردم مهمان نواز و مهربان این روستاها از مسافران و مهمانان پذیرایی می کنند. عکس های این گزارش تاحدودی تصویری مختصر از این مناطق ارائه می دهد که بسیار زیبا و متفاوت است. 
اگرچه شب ها نسبتا در بهار سرد است اما صبح زیبای این منطقه فراموش نشدنی است. صبح این منطقه را از دست ندهید و از اکسیژن سرشار و هوای عالی لذت ببرید و شکر آفریدگار را به جای آوریم که در کشوری با این تنوع آب و هوایی زندگی می کنیم.
از غذاها و محصولات گیاهی و کوهی این منطقه نیز لذت ببرید که طعمی متفاوت در این آب و هوا دارد. 


 پشت قله درفک، سیدشت، قله درفک در عکس دیده می شود


 پشت کوه درفک، سیدشت


سیدشت و درفک 

دیلمان، آسیابر 

رشته کوه های البرز، در منطقه جاده رستم آباد به دیلمان 

رشته کوه های البرز، در منطقه جاده رستم آباد به دیلمان 

روستای ملومه 
سیدشت 
سنگ ملومه - قطعه سنگ بزرگی که روی تپه واقع شده و برخی معتقدند که سنگ آسمانی بوده است. زیرا بالادست این سنگ، رشته سنگ های مشابه وجود ندارد

سنگ ملومه - در این منطقه و کنار این سنگ فیلم های متعددی تهیه شده و از جمله فیلمی با بازی محمدرضا فروتن با نام وقتی همه خواب بودند


جاده روستای ملومه به سنگ بزرگ ملومه