چهار سال پیش قیمت 206 اس دی بین 12 و نیم تا 13 میلیون تومان و قیمت رانا دو میلیون تومان زیر قیمت اس دی هدف گذاری شده بود، امروز قیمت 206 اس دی نزدیک به 18 میلیون تومان و قیمت هدف رانا سه تا چهار میلیون تومان زیر قیمت 206 اس دی بوده و اختلاف قیمت امروز این دو محصول نسبت به چهار سال پیش، دو برابر است
خبراقتصادی: حمیدرضا تقوی نژاد معاون استراتژی و برنامه ریزی ایران خودرو با بیان این مطلب، گفت: چهار سال پیش قیمت رانا 11 میلیون تومان هدف گذاری شد؛ اما با توجه به تغییرات در شرایط بازار و افزایش قیمت خودروهای مشابه، نمی توان انتظار داشت که این محصول با همان قیمت عرضه شود.
وی قیمت تمام شده محصول شامل مواد اولیه، قطعات، سربار و دستمزد را دیگر عامل مهم موثر بر قیمت خودرو دانست و گفت: دراین چهار سال افزایش قیمت در این بخش ها به ویژه مواد و قطعات، قابل توجه بوده و روی قیمت تمام شده محصولات اثر گذاشته است.
تقوی نژاد افزود: برای نزدیک کردن
قیمت رانا به قیمت هدف و توجیه پذیر کردن آن، علاوه بر کاهش سرمایه گذاری پروژه، برخی قالب های قطعات بدنه که پیشتر از منابع خارجی تامین می شد، به سازندگان داخلی واگذار و برای رنگ و تزیینات، خطوط جدیدی ایجاد نشده، بلکه از خطوط موجود استفاده می شود.
معاون استراتژی و برنامه ریزی ایران خودرو افزایش هدف ساخت داخل
رانا از 65 به 85 درصد در نقطه شروع تولید و افزایش بهره وری تولید را از دیگر اقداماتی توصیف کرد که برای تعدیل قیمت رانا در برابر افزایش قیمت عوامل تولید انجام گرفته است.
وی اثر شرایط بازار و قیمت محصولات مشابه و رقیب را بدیهی توصیف کرد و در خصوص افزايش قيمت خودروها طي چهار سال اخير گفت: شرایط بازار و قیمت خودروهای مشابه، از عوامل مهم موثر بر قیمت گذاری هر
خودرو به شمار می رود و رانا نیز از همین قاعده پیروی می کند. چهار سال پیش قیمت 206 اس دی بین 12 و نیم تا 13 میلیون تومان و قیمت رانا دو میلیون تومان زیر قیمت اس دی هدف گذاری شده بود، امروز قیمت 206 اس دی نزدیک به 18 میلیون تومان و قیمت هدف رانا سه تا چهار میلیون تومان زیر قیمت 206 اس دی بوده و اختلاف قیمت امروز این دو محصول نسبت به چهار سال پیش، دو برابر است.
تقوی نژاد افزود: در صنعت خودروسازی در زمان طراحی پروژه یک هدف قیمتی با توجه به مشخصات محصول و خودروهای رقیب، تعیین می شود و در زمان معین باید به تولید برسد. این فاصله زمانی در مورد رانا به دلیل بازنگری پروژه از نظر توجیه اقتصادی، بیش از برنامه اولیه به طول انجامیده و در این بین، شرایط بازار تحولات بزرگی را به خود دیده که همه خودروسازان از آن متاثر شده اند.
وی خاطرنشان ساخت: بدون کاهش سرمایه گذاری و ارزبری پروژه، عرضه رانا با همین قیمت کنونی هم در شرایطی که قیمت سایر عوامل افزایش قیمت یافته اند، توجیه پذیر نبود.
معاون استراتژی ایران خودرو ادامه داد: سال گذشته، قیمت نهاده های تولید از قیبل انرژی، لاستیک، آلومینیوم، ورق فولاد، شیشه، مواد شیمیایی، رنگ و پلیمر افزایش یافته و با وجود کاهش 60 درصدی سرمایه گذاری پروژه و افزایش ساخت داخل و بهره وری تولید، نمی توانستیم رانا را با قیمت هدف اولیه عرضه کنیم.
یه لگن مثل بقیه لگنها که به دروغ میگن15میلیون وقالب میکنند21.5میلیون
تنها باید فرهنگ بهتر و مدیریت بهتر داشته باشیم تا کشور پیشرفته تری را داشته باشیم اما قطعا راه حل نخریدن و تعطیل کردن نیست به جای حذف به فکر اصلاح خود و دیگران باشیم....
چاره کار تحریم ایرانخودرو توسط ملت... والسلام
یا ما بدو رانا بدو؟
ما نوشتیم اما کو تا 30 دی ماه
فردا دبه نکنن بگن 20 تومن؟
الان سال 93 هست و 33 میلیون شده
سال نود و پنج حتما 53 میلیون خواهد شد
رو سفیدمون کرد!
میفهمم کپی رنگی و تغییر داده ی 206 اس دی هست! اما معرکه است!
نسبت به سمند و پرشیا و سورن هم واقعا پیشرفته تره !
خدا حفظ کنه هرچی جوون طراح ایرانیه!
میدونم کپی هست ولی کپی قشنگیه!
واقعا عالی 20.
سازمان حمايت از حقوق مصرف كنندگان
با سلام و احترام اينجانب ............در تاريخ..........و بر اساس تبليغات انجام شده ، دومين خودرو ملي شركت ايران خودرو تحت نام رانا ي كلاس 1را پسنديده و تعداد......دستگاه انرا نزد نمايندگي شماره.......به مديريت جناب اقاي........... پيش خريد نموده ام ليكن باستناد تصاويري كه بعد از پيش فروش در سايت اينترنتي و هفته نامه رسمي ان شركت (عكسهاي پيوستي شماره 15و12و24و28و29و30و31) و در ديگر خبرگزاريها(عكسهاي پيوستي شماره 5و6و7و8و14و16و27) منتشر گرديده و همچنين تصاوير راناي كلاس يك به نمايش درامده در نمايشگاه شيراز در تاريخ بيست و سوم خرداد نودويك (عكسهاي پيوستي شماره 19 تا 23 ) ،راناي كلاس يك، درمرحله توليد وسپس تحويل دريك نگاه ساده با انچه كه قبل از پيش فروش(عكسهاي پيوستي شماره1و2و3و4و9و10و11و13) و دربعضي موارد حتي تا امروز(عكسهاي پيوستي شماره 25و1و2و3) انرا تبليغ نموده وقانونا موظف به توليد و تحويل ان به خريداران هستند، تفاوتهاي زيادي خواهد داشت. ازتعويض چراغهاي جلو ال اي دي گرفته تا اينه هاوزه هاي بغلي كه ديگرهمرنگ بدنه نيستند،ازدستگيره دربهايي كه ديگرنه ايزي هندل هستند ونه همرنگ بدنه گرفته تا رينگهاي الومينيومي كه جاي خودرا به رينگها و قالپاقهاي معمولي داده اند،روكش صندليها هم كه از چرم به پارچه تغيير ماهيت داده اند ،داشبورد وصفحه كيلومتر وسيستم پخش صوت هم همه تغيير كرده اند ،ازپوشش روي موتور و زيبايي ان هم كه ديگر خبري نيست و در كل فقط نامش از رانا به رعنا تغيير نكرده.در حالي كه توليد كنندگان وفروشندگان قانونا موظفند كاملا كالايي را تبليغ كنند كه قرار است توليد وبه مشتري تحويل داده شود ، ،لذا استدعا دارم ضمن در نظر گرفتن نكات ذيل به نمايندگي از من و بيش از بيست هزار پيش خريدار راناي كلاس يك دليل انرا از شركت ايران خودرو جويا شويد
1-اول اينكه من بشدت اميدوارم و شاد ومسرورخواهم شد شركت ايران خودرومستندا ادعاهاي فوق را كلا تكذيب كند
2- باستنادماده 7 ازفصل دوم قانون حمايت ازحقوق مصرف كنندگان و توليد كنندگان مصوب مهر ماه 88 مجلس شوراي اسلامي
عرضه كنندگان كالا و خدمات و توليدكنندگان مكلفند
نمونه كالاي موجود در انبار را جهت فروش در معرض ديد مصرف كنندگان قرار دهند و چنانچه امكان نمايش آنها در فروشگاه وجود ندارد بايد مشخصات كامل كالا را به اطلاع مصرف كنندگان برسانند
3- اينكه پس ازحذف تبليغات انجام شده براي اثبات يا انكار ان چه مداركي قانوني و مورد نياز است را نميدانم ليكن بجز تهيه عكس از ان تبليغات وارسالشان بحضورشما راه ديگري براي اثبات اظهاراتم به ذهنم نميرسد
4- منطقا براي تنوع مدل ياكلاسبندي يا اپشن دار كردن راناي كلاس يك همانگونه كه از واژه ها هم پيداست ميبايست بگونه اي اقدام شودكه به افزايش كيفيت وامكانات نمونه اوليه بيانجامد نه به تنزل وكاهش انها
5-به فرض محال اگراتفاق قانوني پيش بيني نشده اي هم شركت مذكوررا پس از پيش فروش مجبوربه اقدام فوق نموده باشد ميبايست به محض قطعيت به اطلاع خريداران رسانده ميشد تا دروضعيت تغييرساعتي مدلها و كيفيتها وبويژه قيمتها اينگونه حق تصميم گيري بموقع ازخريداران ضايع نشود
6-اگر چه پيش خريد كنندگان در نتيجه اعتماد و با استناد به تصاويرمنتشره توسط فروشنده ،پاي قرارداد خريد خودرويي را امضا كرده اند كه اولا هنوز توليدش اغاز نگرديده ثانيا دران قرارداد فقط به نام و كلاس ورنگ و كيسه هوا و نوع ترمز ان اشاره گرديده، ليكن گمان نميرود مسووليت اين اقدام كلا به عهده خريداران بوده و صرف امضا قرارداد مذكورتوسط پيش خريد كنندگان ،از فروشندگان سلب مسئوليت نمايد وقطعا مزد حمايت از كار و سرمايه ايراني اين نيست
7-اكنون كه پس از چند ماه و به شكل تصادفي و خارج از محدوده اطلاع رساني شركت ايران خودرو از اين موضوع مطلع گرديده ام ديگرانصراف و پس گرفتن پول پرداختي با سود بيست درصد كه هيچ ، با سود دويست درصدهم جبران مافات نميكند چرا كه مقارن زمان اغاز پيش فروش راناي كلاس يك فرصت انتخابهاي ديگري هم موجود بود كه اكنون ازدست رفته است (بعنوان مثال فرصت خريدانواع پژو206از خود شركت ايران خودروكه امروزنه تنهاديگر به قيمت ان روزنيست كه اصلا موجود نيست )
8-بعيد است ان دو خط توضيح محو و كم رنگ در ذيل مشخصات فني رانا دريكي از صفحات فرعي سايت شركت ايران خودرو(عكس پيوستي شماره 18)مجوزقانوني چنين اقدامي باشد چون در ان صورت ميبايست موسسين سايت اينترنتي www.ikco.comوگروه خودرو سازي ايران خودرو دو گروه متفاوت باشند كه به دو هدف متفاوت فعاليت ميكنند يك گروه فقط خودرو را تبليغ ميكنند و گروه ديگر فقط توليد وهيچيك نسبت به اقدامات ديگري مسئوليتي ندارد ايا واقعيت اينگونه است؟
9-طبيعتا دستيابي به مدرك اثبات اينكه چند ماه پيش نمايندگي ايران خودرو چه تصويري از راناي كلاس يك را به من نشان داده دشوار است اما اينكه هنوز ان تصويرها بر ديوار بسياري از نمايندگيها نصب است شايد گواه خوبي باشد ،براي نمونه (عكس پيوستي شماره26)
10-چنانچه ان سازمان قبل از وصول مدارك به بررسي انها نياز داشته باشد در ادرس اينترنتي زير موجود است
http://faupload.com/upload/91/Khordad/Rana.zip
با این وضع گرونی راستش رو بگین؟
تکلیف خریداراش چی میشه؟
من تاسف میخورم که کسی نیست بر کار ایران خودرو نظارت کند،رانایی که قرار بود 11میلیون باشد،شد15میلیون وحالا که موعد تحویل رسیده به قیمت باور نکردنی21.5میلیون رسیده .هر بلایی که ایران خودرو می خواهد بر سر مردم می آورند،و صدای مردم را هیچ کس نمی شنود یا نمی خواهند بشنوند.
http://shekayat.bazrasi.ir/Portal/Home/Default.aspx?CategoryID=f0e6f38a-4177-4dff-aabd-7e17bae8416a
این حرفا چه ربطی به دلال داره؟؟؟؟وقتی که 70 درصد پول رو جلول جلو گرفتن و مواد اولیه ی ارزون خریدن و به ماقول دادن که 15 میلیون تحویل میدن آیا درسته بعد 7 ماه که ارزش پولمون نصف شده بازم پول اضافه پرداخت کنیم؟؟؟؟؟چرا فکر میکنید خودرو ساز ضرر میکنه؟؟؟تنها کسی که ضرر میکنه من خریدارم.ضمنا خواستم بگم.من که 10 میلیون پیشپرداخت دادم اونم 6 ماه پیش اگر دلال هم باشم حق دارم سود کنم چون پولم در میان بوده و ارزشش کم شده .ولی خودرو ساز که پولی رو در میان نداشته چرا باید سود کنه.اونم 2 برابر.
ما باید امکان تداوم تولید خودرو و سایر کالاها را در این شرایط تحریم و گرانی های اخیر را فراهم کنیم و این کار با تداوم قیمت قبلی که شما ثبت نام کرده اید و یا قیمت زیر 15 میلیون تومان و زیر 20 میلیون تومان فراهم نیست.
حرف شما در شرایط عادی درست است. اما در این شرایط باید دقیقا بررسی شود که چگونه می توان خودرو تولید و در بازار فروخت .
جهت اطلاع توجه داشته باشیم که تولید خودرو در کارخانه ها بین 30 تا 50 درصد کاهش یافته است و قیمت بازار هم بالا رفته است.
وقتی می گوییم باید فاصله قیمت بازار و کارخانه کم شود برای آن که تولید ادامه یابد و سهامدار که مردم و شرکت ها هستند زیان نکنند.
برای بررسی این موضوع نیازی نیست که ما از خودروساز پول بگیریم. ما موظیم هم نظر شما که مخالف هستین را منتشر کنیم و هم نظر موافقان افزایش قیمت را
زیرا در نهایت به منافع اقتصادی کشور و مردم باید توجه داشته باشیم و منافع مردم تنها خودروی ارزان خریدن نیست بلکه هزاران قطعه ساز و میلیون ها نفر در بازار خودرو کارمیکنند که اگر قیمت خودرودرست نباشد خسارت و بیکاری خواهند داشت.
پس به جای متهم کردن، تاحدودی به شرایط کسب و کار توجه فرمایید.
فرض کنید که شما کارخانه ای دارید که مواد اولیه وارد می کند و تولید می کند اگر حالا نرخ مواد اولیه 3 برابر شده باشد باید چه کار کنید که تولید و اشتغال را حفظ کنید
شما حساب کنید من اگر با پولم رفته بودم یه ماشین آماده خریده بودم هم تا الان سوار ماشین بودم هم نباید ضرر نفهمی های یک کارخانه را میدادم.اینو هم بدونید تو کل جهان سهام دار هم تو سود شریکه و هم تو ضرر و مردم که مشتری هستند هیچ ضرری نمیکنند چون با آنها قراردادی بسته میشه که نشون میده اونا از ما مسلمون تر هستند.ضمنا من میخوام بدونم که ایشن ماشین قبل از افزایش قیمتا 1 میلیون ارزونتر از 206 تیپ 2 و 3 الی 4 میلیون هم ارزونتر از صندوقدار بود اما الان از هر دو خیلی گرون تر شده و این در صورتی هست که این خودرو به اصطلاح ملی هست و اون دو خودروی دیگه فرانسوی.بعد هم کلی از آپشن های این خودرو کم شده و هزاران تناقض دیگر.
شما حساب کنید من اگر با پولم رفته بودم یه ماشین آماده خریده بودم هم تا الان سوار ماشین بودم هم نباید ضرر نفهمی های یک کارخانه را میدادم.اینو هم بدونید تو کل جهان سهام دار هم تو سود شریکه و هم تو ضرر و مردم که مشتری هستند هیچ ضرری نمیکنند چون با آنها قراردادی بسته میشه که نشون میده اونا از ما مسلمون تر هستند.ضمنا من میخوام بدونم که ایشن ماشین قبل از افزایش قیمتا 1 میلیون ارزونتر از 206 تیپ 2 و 3 الی 4 میلیون هم ارزونتر از صندوقدار بود اما الان از هر دو خیلی گرون تر شده و این در صورتی هست که این خودرو به اصطلاح ملی هست و اون دو خودروی دیگه فرانسوی.بعد هم کلی از آپشن های این خودرو کم شده و هزاران تناقض دیگر.
شکایت کنید به لینک زیر.هرچند فرقی نمیکنه.
http://shekayat.bazrasi.ir/Portal/Home/Default.aspx?CategoryID=f0e6f38a-4177-4dff-aabd-7e17bae8416a
التماس می کنم شرف داشته باشید مرد باشید
این که همه روی صنعت خودروی ایران تا این حد حساس هستند دلیل روانشناسی اجتماعی دارد زیرا ایرانیان بهترین کالاها را مصرف می کنند و هر چه جنس جدید مانند موبایل و کامپیوتر و لب تاب و آی پد و ال سی دی به بازار وارد می شود موبایل و کامپیوتر و تلویزیون سالم خود را کنار می گذارند تا بهترین را داشته باشند و چون در بازار خودرو امکان واردات خودرو با نرخ جهانی را نداریم دائم بر سر صنعت خودروی داخلی می کوبیم
در بسیاری از صنایع از شوینده بهداشتی تا پوشاک، لوازم خانگی و... وحتی صنعت نفت و گاز نیز عقب هستیم اگر کشاورزی و این صنایع به خصوص صنعت نفت را نیز تعطیل کنیم و همه کارها را خارجی ها انجام بدهند از چه راهی باید شغل ایجاد کنیم ارز آوری داشته باشیم تا زندگی بگذرد.
همین دوره قاجاریه قبل از نفت و دوره انواع بیماری ها مانند آبله، طاعون، مالاریا و.... فراموش نشده است، بهبود رفاه کنونی ثمره دوره ای از نوسازی ها و درونی کردن تولیدات صنعتی ا زفولاد و سیمان گرفته تا خودرو وکاشی و کفش و لوازم خانگی و شوینده ها و.... انواع صنایع غذایی و کشاورزی و... بوده است.
اگر قرار باشد هر چه خوب نیست حذف شود چیزی باقی نمی ماند.
دلم خوش بود رانای 23 میلیونی میگیرم، چقدر زود ده میلیون رفت روش.....
به نظر من رانا 20 میلیون می ارزه (با این شرایط اقتصادی کشور) بیشتر از اون نه......