:
كمينه:۲۱.۵۱°
بیشینه:۲۲.۷۹°
Updated in: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۸
اتحادیه بین المللی تعاون اعلام کرد؛

گردش 2 تریلیون دلاری منابع مالی تعاونی ها در سال 2012

خبر اقتصادی:برابر گزارش اتحادیه بین المللی تعاون "ICA"مانیتور 300 تعاونی برتر جهان و پایش فرآيند مالی این تعاونی ها نشان داد تعاونی ها طی سال 2012 بیش از 2 تریلیون دلار گردش مالی داشتند.
کد خبر: ۸۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۶



برابر گزارش اتحادیه بین المللی تعاون "ICA"، تعاونی ها در جریان بحران اقتصاد جهانی انعطاف و قابلیت خود برای برون رفت از چالش ها و بن بست های اقتصادی را ثابت کرده اند.
این گزارش حاکی است، مؤسسه تحقیقات تعاونی‌ها و بنگاه‌های اجتماعی اروپا که مسئولیت مانیتور 300 تعاونی جهانی در اندازه و گرایش‌های مختلف را بر عهده داشت، اعلام کرده است که تعاونی‌ها علاوه بر اندازه و دامنه وسیع فعالیتی، برخوردار از ویژگی ثبات و پایداری در شرایط بحران هستند.
برابراین گزارش؛ 300 تعاونی برتر دنیا که مانیتور شده اند، دارای 2 تریلیون دلار گردش مالی هستند که دلالت بر نقش آفرینی بی چون و چرای تعاونی ها در اقتصاد دارد.
در این گزارش آمده است؛ به رغم آنکه مانیتور تعاونی ها برای اولین بار در تاریخ تعاون اتفاق افتاده است، نتایج حاصله مهر تأییدی است از تأثیر شگرف تعاونی ها در تحقق اهداف اجتماعی و اقتصادی جوامع مختلف که منجر به فراهم شدن رفاه اجتماعی، خود اشتغالزایی و تجمیع ظرفیت های خرد به منظور مشارکت در فعالیت های کلان اقتصادی می شود.
این گزارش اضافه می کند؛ از مجموع 2 تریلیون دلار گردش مالی تعاونی ها، بالغ بر 158 میلیارد دلار به بخش بانکی و مالی، 977 میلیارد دلار مشمول فعالیت های بیمه ناشی از این جریان می شود.
مانیتور تعاونی های جهان ابتکار نوین از سوی اتحادیه بین المللی تعاون ICA است که مؤسسه تحقیقات اروپا در تحقق این پروژه دخالت داشت و ماحصل این ابتکار و ایده، بسترهای لازم برای رصد عملکرد و معرفی 300 تعاونی برتر جهان را سبب شد.
این گزارش اشاره دارد به این موضوع که؛ برابر سیاست های اتحادیه بین المللی تعاون، از این پس علاوه بر اینکه میزان گردش مالی تعاونی ها در پایش عملکرد و رتبه فعالیتی دخیل است، تعداد اعضاء، کارکنان و اثرات تعاونی ها بر اجتماع آنها نیز در رتبه بندی تعاونی ها موثر خواهد بود.
براساس این گزارش؛ ایده‌های نوین در پس پروژه‌های جدید را زیربناي  جمع آوری، تجزیه و تحلیل، و یکپارچه سازی اطلاعات در حوزه تعاون می توان تلقی کرد که منتج به یک پایگاه داده به روز شامل اطلاعات اقتصادی، اشتغال و دیگر اطلاعات اجتماعی می شود.
بر اساس این گزارش، اجرایی شدن این پروژه پیش مقدمه ای برای نظارت بهینه بر تعاونی ها و نمایش اطلاعات اقتصادی و تأثیرات اجتماعی تعاونی های بزرگ دنیا با هدف کشف ظرفیت‌ها، ایجاد بسترهای ارتباطی و قرار گرفتن در مسیر تبدیل شدن تعاون به سریع ترین مدل تجارت جهانی.