:
كمينه:۲۶.۵۱°
بیشینه:۲۶.۹۹°
Updated in: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۱

جزئیات صدور مجوزهای صنعتی در تهران در سال ۱۴۰۲

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از صدور ۴۸ گواهی تولید بدون کارخانه و ۱۰۷ پروانه و جواز بهره برداری و تاسیس در سال گذشته در تهران خبر داد.
کد خبر: ۲۱۷۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۸

اقتصادگردان- محمود سیجانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ شاهد رشد ۳۰ درصدی در صدور پروانه‌های بهره برداری ایجادی و ۴۶ درصدی در صدور پروانه‌های بهره برداری صنعتی توسعه‌ای بودیم. همچنین در حوزه صدور مجوز طرح‌های سرمایه‌گذاری شده صنعتی نیز پروانه‌های ایجادی ۳۲ درصد و توسعه‌ای ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل سازمان صمت تهران همچنین با بیان اینکه در بخش صدور مجوزهای نوسازی و بازسازی و تکمیل صنایع در سال قبل رشد ۱۱۳ درصدی صورت گرفته است، گفت: بر این اساس از ۲۱۰ مجوز سال ۱۴۰۱ به ۴۴۸ مجوز در سال ۱۴۰۲ رسیده‌ایم. این رشد نیز حاصل اصلاح مواد قانونی و تسهیل در سرمایه گذاری در شعاع ۱۲۰ کیلومتری استان است که امیدواریم با نوسازی و بازسازی صنایع شاهد افزایش و تنوع محصولات با کیفیت صادراتی باشیم.

سیجانی با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف و اولویت‌های حوزه صنعت استان توجه ویژه به صنایع دانش بنیان است، تاکید کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۰۷ پروانه و جواز بهره برداری و تاسیس صادر شده که به نسبت سال‌های قبل رشد ۲۱ درصدی داشته است.

وی در پایان گفت: صدور گواهی تولید بدون کارخانه یکی از برنامه‌های ابلاغی وزارت صمت طی سال‌های اخیر بوده و در سال قبل ۴۸ مجوز صادر شد. این طرح علاوه بر صرفه جویی در تولید باعث استفاده از ظرفیت بیشتر و کامل واحدهای فعال و نیمه فعال می‌شود.