:
كمينه:۲۹.۸۴°
بیشینه:۳۰.۷۹°
Updated in: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷
مجید سیفان عضو هیات مدیره انجمن صنفی تولید کنندگان مقاطع برنجی

انجمن صنفی تولید کنندگان مقاطع برنجی در جهت آشنایی سازمان مالیاتی با نوع فعالیت واحدهای صنفی مصرف کننده فلز برنج، تعاملات موثری انجام داده است

مجید سیفان: در این مدت با امور مالیاتی کشور تعامل خوبی داشته باشیم. البته این صنعت برای سازمان امور مالیاتی ناشناخته است و توجیه ندارد و ما محصولات و فعالیت های بسیاری داریم که به صورت اجرت و کارمزد فعالیت دارند و این موضوع برای سازمان امور مالیاتی ناشناخته است. لذا از طریق کمیته های تخصصی و مالی و مالیاتی، در جهت تعامل با سازمان امور مالیاتی، و اطلاع رسانی و آشنایی سازمان امور مالیاتی با نوع فعالیت های صنایع پایین دستی فلز برنج فعالیت های گسترده ای صورت گرفته که می تواند به کاهش مشکلات و چالش ها کمک کند
کد خبر: ۲۱۴۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶
اقتصاد گردان –
مجید سیفان عضو هیات مدیره انجمن صنفی تولید کنندگان مقاطع برنجی با اشاره به شکل گیری انجمن صنفی تولید کنندگان مقاطع برنجی و نقش آن در پیگیری مسائل صنف تولید مقاطع برنجی و صنایع مرتبط و پایین دستی و مصرف کنندگان مقاطع برنجی گفت: حدود 10 سال است که این انجمن شکل گرفته و در این مدت به تدریج اعضا و فعالان صنف جذب شده اند و در حال حاضر حدود 90 درصد فعالان این صنف را جذب کرده ایم. در این مدت، کمیته های مختلف مالی، فنی را تشکیل داده ایم و در تلاش هستیم که سایر فعالان صنفی شامل صنایع پایین دستی، مصرف کنندگان مقاطع برنجی را جذب کنیم
وی افزود: در این مدت بین تولیدکنندگان مقاطع برنجی و مصرف کنندگان فاصله زیادی بوده اما در تلاش هستیم که با برگزاری سمینارها و هم اندیشی های بیشتر، همکاری بین مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزایش یابد و طیف گسترده زنجیره فعالان صنعت فلز برنج از فعالان صنعت مس و روی تا صنایع پایین دستی و کل مصرف کنندگان فلز برنج، شامل تراشکاری ها، تولیدکنندگان قطعات و محصولاتی که از فلز برنج استفاده می کنند، را جذب کنیم و در جهت بالندگی و رشد صنعت فلز برنج و کاهش مشکلات و چالش ها حرکت کنیم.
وی ادامه داد: در جهت کاهش مشکلات مالیاتی و تعامل با فعالان صنف و جذب صنایع پایین دستی، اولین سمینار رایگان تخصصی مالی - مالیاتی صنعت فلز برنج با استقبال اعضای صنف برگزار شد، که با استقبال خوبی مواجه شده و مسائل، چالش ها، مشکلات موجود مطرح شده و در این مسیر، همکاری ها برای کاهش مشکلات شکل گرفته و رشد و بالندگی صنعت و کاهش مشکلات را به همراه خواهد داشت.
مجید سیفان گفت: همان طور که در سمینار مطرح شد، مسائل و مشکلاتی در جهت ثبت رسمی اسناد مالی و ارتباط و همکاری اعضای صنف و ارتباط بین تولید و مصرف مقاطع برنجی وجود دارد، که باید شناسایی و برطرف شود.
وی با اشاره به فعالیت های گسترده انجمن صنفی مقاطع برنجی گفت: با توجه به تهدیدها و چالش های مشترکی که در صنف فلز برنج، مس و روی و صنایع پایین دستی وجود دارد که باید پیگیری شود به همکاری بیشتر اعضا نیاز داریم. این همکاری ها شکل گرفته و افزایش خواهد یافت و به دنبال آن هستیم که این تعامل ها بیشتر شود و در جلسات و سمینارها و هم اندیشی ها، سایر فعالان صنعتی مرتبط با صنعت برنج نیز حضور بیشتری داشته باشند و از آنها دعوت خواهیم کرد که در جلسات و برنامه های بعدی حضور داشته باشند.
عضو هیات مدیره انجمن صنفی تولید کنندگان مقاطع برنجی گفت: البته همکاری های خوبی بین اعضای انجمن، تولید کننده و مصرف کننده و صنایع مرتبط وجود دارد.هیات مدیره انجمن بسیار فعال است و با انجمن صنفی و فعالان صنف مس و روی و... در تعامل و همکاری هستیم و در حال افزایش همکاری ها با تشکل های مرتبط با صنایع پایین دستی و کسب وکارهای مختلف مصرف کننده فلز برنج هستیم تا در جهت شفاف سازی اسناد مالی، ثبت رسمی اسناد، همکاری های بیشتر، بالندگی و رشد این صنعت حرکت کنیم و جایگاه بهتری برای صنعت فلز برنج را در آینده شاهد باشیم. امیدواریم که این همکاری ها بیشتر شود و به رسالت و وظیفه خود عمل کنیم.
وی در پاسخ به این پرسش، که در جهت کاهش مشکلات صنف فلز برنج، چه نوع تعامل و همکاری هایی با سازمان امور مالیاتی و بانک ها و سایر نهادهای مرتبط با تولید، صورت گرفته است؟ گفت: در این مدت با امور مالیاتی کشور تعامل خوبی داشته باشیم. البته این صنعت برای سازمان امور مالیاتی ناشناخته است و توجیه ندارد و ما محصولات و فعالیت های بسیاری داریم که به صورت اجرت و کارمزد فعالیت دارند و این موضوع برای سازمان امور مالیاتی ناشناخته است. لذا از طریق کمیته های تخصصی و مالی و مالیاتی، در جهت تعامل با سازمان امور مالیاتی، و اطلاع رسانی و آشنایی سازمان امور مالیاتی با نوع فعالیت های صنایع پایین دستی فلز برنج فعالیت های گسترده ای صورت گرفته که می تواند به کاهش مشکلات و چالش ها کمک کند.
وی افزود: در این مدت، تلاش کرده ایم که با نامه نگاری ها و توضیح نوع فعالیت ها، زنجیره ارزش افزوده در تولید محصولات برنجی را توضیح دهیم که مواد اولیه چه مسیری را تا محصول طی می کند، مواد اولیه شامل مس و روی به مقاطع برنجی شامل میلگرد و سایر محصولات برنجی تبدیل می شود. مقاطع برنجی در صنایع مختلف شامل شیرآلات، لوله، قطعات صنعتی، تراشکاری ها و... مصرف می شود. اما در برخی فعالیت ها تنها تغییر اندکی صورت می گیرد و برخی واحدهای صنفی پایین دستی، تنها اجرت بابت فعالیت خود دریافت می کنند و تمام محصول ساخت آنها نیست و تمام ارزش افزوده متعلق به فعالیت آنها نیست.
وی ادامه داد: لذا ارزش افزوده محصول برنجی یا محصولی که در آن فلز برنج به کار رفته، در طیف گسترده ای از فعالیت ها از تولید مس و روی و برنج تا ساخت محصول، فعالیت تراشکاری، فلز تراشی، ساخت شیرآلات، قطعات، لوله و... ایجاد می شود و لذا باید سهم هر فعالیت بالادستی و پایین دستی و فعالیت هایی که با اجرت و کارمزد کار می کنند، مشخص شود و این مسائل باید شفاف سازی شود و سهم هر فعالیت مشخص باشد تا سود و درآمد هر فعالیت شفاف سازی شده و براساس آن مالیات دریافت شود.

آدرس کانال انجمن صنفی تولیدکنندگان مقاطع برنجی https://t.me/anjomansmb