:
كمينه:۱۹.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
سیاوش قشونی نایب رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولید کنندگان مقاطع برنجی

افزایش سوددهی و کاهش مشکلات و شفاف سازی فعالیت صنایع پایین دستی ومصرف کنندگان مورد توجه انجمن صنفی تولیدکنندگان مقاطع برنجی است

سیاوش قشونی: رسالت این انجمن صنفی، تنها به ارائه خدمات و مشاوره به اعضای صنف تولید کنندگان مقاطع برنجی محدود نمی شود، بلکه افزایش سوددهی و بازدهی سایر فعالان مرتبط با این صنف و صنایع پایین دستی ومصرف کنندگان مقاطع برنجی نیز مورد توجه ما بوده است. تلاش ما این است که سایر اعضا و فعالان صنایع پایین دستی و مرتبط و مکمل این صنعت شامل عرضه کنندگان مواد اولیه و مصرف کنندگان و مشتریان مقاطع برنجی نیز با اعضای صنف تولیدکننده مقاطع برنجی همدل و همکار شود تا با گسترش همکاری ها، بتوانیم بازار، سوددهی، تولید و بالندگی، اثرگذاری و کارایی و بهره وری بیشتری داشته باشیم. از جمله در جهت شفاف سازی اسناد مالی، ثبت رسمی فاکتورها و صورت حساب ها و فعالیت های مالی و مالیاتی حرکت کنیم
کد خبر: ۲۱۴۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵
اقتصاد گردان -
سیاوش قشونی نایب رئیس هیات مدیره انجمن صنفی مقاطع برنجی گفت: هدف از برگزاری اولین سمینار رایگان تخصصی مالی - مالیاتی صنعت فلز برنج که با استقبال اعضای صنف در روز 20 آذرماه 1402 برگزار شد، اطلاع رسانی و آگاهی به واحدهای صنفی این صنعت و صنایع زیردستی آن در جهت افزایش همکاری ها، همدلی، بالندگی صنعتی، شفاف سازی صورت های مالی، ثبت رسمی اسناد مالی وشفاف سازی در فعالیت های تولیدی و مالیاتی واحدهای صنفی بوده است.
وی در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: با توجه به ابزارها و برنامه ای که سازمان مالیاتی ارائه کرده و همچنین با توجه به فشارهای بانک مرکزی و سیستم بانکی برای ایجاد شفافیت مالی و ثبت رسمی اسناد، باید تمام کسب وکارها و واحدهای صنفی به سمت شفاف شدن و رسمی کار کردن بروند.
وی ادامه داد: اعضای انجمن صنفی تولیدکنندگان مقاطع برنجی کشور، با توجه به جلسات متعددی که در سنوات و هفته های گذشته داشته ایم، به این نتیجه رسیدند که به صورت رسمی اسناد مالی را ثبت کنیم و سایر صنایع مرتبط را دعوت کنیم که در این شفاف سازی و ثبت رسمی فعالیت های مالی مشارکت فعال داشته باشند. اما متاسفانه، زنجیره های بعدی ما شامل کارگاه های تراشکاری، تولید شیرآلات گاز و آب، صنایع خودروسازی، تولید کنندگان لوله های چند لایه، و... که طیف گسترده ای از فعالیت ها و کسب وکارها را تشکیل می دهند، و از مقاطع برنجی استفاده می کنند، هنوز اقدامات اساسی و کامل در جهت ثبت رسمی فعالیت ها و اسناد مالی و حسابداری نداشته اند. بر این اساس، تلاش کردیم که با برگزاری این سمینار، صنایع زیردستی را مجاب به ثبت رسمی اسناد مالی و مالیاتی کنیم تا کل صنف برنج و زنجیره های مرتبط با آن شفاف شود و مشکلی نداشته باشد.
وی گفت: به عبارت دیگر، علاوه بر حدود 60 واحد صنفی فعال در تولید مقاطع برنجی، باید سایر فعالان صنایع و کسب وکارهای پایین دستی یعنی تراشکاری ها، لوله سازان، قطعه سازان، شیرآلات سازان و... نیز به صورت رسمی فعالیت کنند و اسناد مالی و حسابداری و فاکتورهای خود را به صورت رسمی ثبت نمایند تا شفافیت مالی و مالیاتی در کل زنجیره ارزش افزوده این صنف، از مواد اولیه تا محصول نهایی و مصرفی در بازار، ایجاد شود و مشخص باشد که هر بخش از این طیف گسترده ایجاد ارزش افزوده و قیمت محصول، چه سهمی از ارزش افزوده و قیمت دارد و اجرت، کارمزد، سود پیمانکاری و... چقدر است تا بر همان اساس، گردش مالی ارزیابی شود و سود و درآمد و میزان مالیات مشخص شود و مالیات براساس ارزش افزوده ایجاد شده در هر فعالیت تعیین شود و به کسی اجحاف نشود و هر کس متناسب با سهم خود از سود و درآمد، مالیات بدهد.
وی با معرفی زنجیره تولید محصولات برنجی گفت: صنایع بالادستی و مواد اولیه صنعت فلز برنج، شامل صنایع مس با سهم 60 درصدی و صنایع روی با سهم 40 درصدی در تولید مقاطع برنجی است. اما صنایع پایین دستی، کسب وکارهای مختلفی را تشکیل می دهد که از فلز برنج ومقاطع برنجی مانند میلگرد استفاده می کنند، و طیف گسترده بسیار زیادی را شامل می شوند.

فعالیت انجمن صنفی از دهه 1370 و رشد و بالندگی در سال های اخیر


نایب رئیس هیات مدیره انجمن صنفی مقاطع برنجی با اشاره به تحولات صنعت فلز برنج در چند دهه اخیر گفت: صنایع فلز برنج و تولید مقاطع برنجی در دهه 1370 رشد خوبی داشت و در دهه 1380 به بلوغ خود رسید و در دهه 1390 نیز تشکل های مرتبط شامل انجمن صنفی تولید کنندگان مقاطع برنجی شکل گرفته و به تدریج با رشد و بالندگی مواجه شده است.
وی افزود: این صنف در ابتدا جوان و با همکاری محدود اعضا همراه بود و اعضا به صورت رقابتی فعالیت داشتند. اما به تدریج ضرورت همکاری و همدلی را احساس کردند و در حال حاضر، همکاری اعضا در این صنف و انجمن صنفی، بسیار خوب و زیاد شده و به صورت همکاری رفاقتی و همدلی در جهت کاهش مشکلات و بالندگی صنفی فعالیت دارند.
 سیاوش قشونی با اشاره به ضرورت جذب سایر همکاران در صنایع پایین دستی فلز برنج برای همکاری بیشتر در جهت کاهش مشکلات و رشد این صنعت، گفت: رسالت این انجمن صنفی، تنها به ارائه خدمات و مشاوره به اعضای صنف تولید کنندگان مقاطع برنجی محدود نمی شود، بلکه افزایش سوددهی و بازدهی سایر فعالان مرتبط با این صنف و صنایع پایین دستی ومصرف کنندگان مقاطع برنجی نیز مورد توجه ما بوده است. تلاش ما این است که سایر اعضا و فعالان صنایع پایین دستی و مرتبط و مکمل این صنعت شامل عرضه کنندگان مواد اولیه و مصرف کنندگان و مشتریان مقاطع برنجی نیز با اعضای صنف تولیدکننده مقاطع برنجی همدل و همکار شود تا با گسترش همکاری ها، بتوانیم بازار، سوددهی، تولید و بالندگی، اثرگذاری و کارایی و بهره وری بیشتری داشته باشیم. از جمله در جهت شفاف سازی اسناد مالی، ثبت رسمی فاکتورها و صورت حساب ها و فعالیت های مالی و مالیاتی حرکت کنیم.
وی تاکید کرد: ما به 70 درصد اهداف مورد نظر خود در انجمن صنفی تولید کنندگان مقاطع برنجی، نزدیک شده ایم و توانسته ایم همکاری صنایع بالادستی و پایین دستی و همکار صنف خود را افزایش دهیم.

آدرس کانال انجمن صنفی تولیدکنندگان مقاطع برنجی https://t.me/anjomansmb