:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۰.۹۹°
به‌روز شده در: ۱۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
دفاع جهانگیریان از دستورالعمل حقوق مسافران هوایی

مردم شکایتی از ایرلاین‌ها نداشته‌اند

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هنوز مسافران شکایتی علیه ایرلاین‌ها در قالب اجرای دستورالعمل حقوق مسافران هوایی نداشته‌اند اظهار کرد: سازمان هواپیمایی اجرای دقیق و کامل این دستورالعمل را با جدیت پیگیری کرده و در مقابل هر تخلفی خواهد ایستاد.
کد خبر: ۵۵۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰
5-1521.jpg

خبر اقتصادی - علیرضا جهانگیریان تصریح کرد: هرچند از ماه گذشته که این دستورالعمل جدید اجرایی شده تاکنون شکایت یا گزارشی رسمی به دست ما نرسیده اما با توجه به اعلام جزییات حقوق مسافران در این طرح قطعا ایرلاین ها موظف‌اند در مقابل تاخیرهای به وجود آمده به مسافرانشان پاسخگو باشند و در صورت لزوم برای تاخیرهایی با تعداد ساعت بالا جریمه بپردازند.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان هواپیمایی کشوری در حاشیه دیدار وزیر راه و شهرسازی از سامانه هوشمند جامع گمرکی در پاسخ به این سوال که بحث نارضایتی ایرلاین‌ها از این دسوترالعمل به چه شکل پیگیری خواهد شد، اظهار کرد: طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی این دستورالعمل اجرایی خواهد شد و در آینده در صورت نیاز می‌توان با تصویب از سوی مراجع ذی ربط تغییراتی در آن به وجود آورد.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین دلیل نارضایتی ایرلاین‌ها این بود که آنها معتقد بودند تمام تاخیرها از سوی شرکت‌های هواپیمایی به وجود نمی‌آید و عوامل و نهادهای دیگر نیز در آن دخیل هستند. البته سازمان هواپیمایی نیز به این موضوع این طور پاسخ داد که با توجه به عقد قرارداد از سوی ایرلاین‌ها با دستگاه‌های خدمات‌ده در فرودگاه و فضای هوانوردی، در نهایت مسولیت با شرکت‌ هواپیمایی است و مردم ایرلاین را می‌شناسند.

جهانگیریان درباره نحوه دریافت جریمه از سوی مسافران نیز گفت: جزییات این موضوع از سوی ایرلاین‌های مربطه اجرایی می‌شود که می‌تواند چه در فرودگاه و چه با مراجعه به دفاتر آنها انجام شود. سازمان هواپیمایی بر اجرای این طرح نظارت کامل داشته و اجازه پایمال شدن حق مسافران را نمی‌دهد.

به گزارش ایسنا، «دستورالعمل حقوق مسافر در پروازهای داخلی» از ماه‌ها قبل در چند جلسه شورای عالی هواپیمایی با حضور نمایندگان ایرلاین ها مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با تایید وزیر راه و شهرسازی و از ۳۱ فروردین امسال به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد.

طبق دستورالعمل حقوق مسافر در پروازهای داخلی، مطالبات مسافران در مواردی همچون «پذیرایی در زمان بروز تاخیر»، «ابطال پرواز توسط ایرلاین»، «تاخیرات پروازی»، «شفاف سازی نرخ بلیت و خدمات هوایی» و سایر موارد تعیین شده تا همه ۱۶ شرکت هواپیمایی داخلی ملزم به اجرای آن باشند.