:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۷.۹۹°
به‌روز شده در: ۱۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵

دلیل برداشت 5 هزار تومانی از حساب برخی مشتریان بانک ملی

برداشت چند روز گذشته بانک ملی تحت عنوان آبونمان ساپتا به مبلغ 5 هزار تومان از حساب برخی از مشتریان دریافت کننده سرویس پیامکی این بانک موجب ایجاد شبهاتی در بین مشتریان خاطی شد که عدم اطلاع رسانی قبل از این اقدام محور اصلی این اعتراضات بود.
کد خبر: ۵۴۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
1412139569324_1melli.JPG

خبر اقتصادی - بانک ملی جهت آگاهی مشتریان و تنویر افکار عمومی درخصوص جزئیات و نحوه کسر مبلغ یادشده به ارائه توضیحاتی پرداخت که در این توضیح آمده است: مبلغ مزبور از حساب مشتریانی کسر شده است که بر اساس اطلاع رسانی قبلی که طی چندین نوبت از طریق رسانه های ارتباطی مختلف اعم از ارسال پیامک – سایت بانک و جراید کثیرالانتشار صورت گرفته بود ، در بازه زمانی تعریف شده انصراف خود را از دریافت این سرویس اعلام ننموده و تمایل به دریافت پیامک برای تمامی عملیات بانکی خود را کما فی السابق داشته‌اند.

بانک ملی ایران در سال 1393 مبلغ 24 میلیارد تومان هزینه ارسال پیامک به اپراتورها پرداخت کرده و این مبلغ برای سال 1394 حدود 50 میلیارد تومان برآورد شده است که بدلیل هزینه بالای این خدمت جهت برقرار ماندن آن و برخورداری مشتریان بانک از این سرویس، تصمیم گرفته شد مشابه تعدادی از بانکها ، این سرویس در دو سطح عمومی و ویژه دسته بندی و سرویس عمومی بصورت رایگان به مشتریان ارائه شده و برای سرویس ویژه که شامل ارسال پیامک برای تمامی عملیات بانکی مشتریان می باشد، آبونمان سالانه به مبلغ 100000 ریال در دو نوبت ( هر نوبت 50000 ریال) اخذ شود.

بر همین اساس از ابتدای سال جاری الزام پرداخت آبونمان سالانه برای دریافت خدمت ویژه ساپتا، طی چندین نوبت اطلاع رسانی شده و بازه زمانی مشخصی جهت اعلام انصراف از دریافت خدمت و عدم کسر آبونمان سالانه برای مشتریان در نظر گرفته شد که در دوره یاده شده 49600 نفر از مشتریان خدمت انصراف خود را اعلام کردند و خدمات ویژه ارسال پیامک برای آنها غیر فعال شده و از این پس فقط عملیات برداشت با مبالغ با اهمیت برای آنها ارسال می‌شود.

شایان ذکر است با توجه به امکان عدم اطلاع برخی از مشتریان از تغییر نحوه ارائه این خدمت ، مشتریانی که تا پایان خرداد ماه سال جاری اقدام به انصراف از خدمت مزبور کنند مبلغ آبونمان کسر شده (50000 ریال ) به حساب آنان برگشت داده خواهدشد.

بدیهی است این اقدام درجهت ایجاد امکان برای بانک ملی جهت توسعه فعالیتهای بانکداری الکترونیکی و موبایل بانک برای مشتریان است.