:
كمينه:°
بیشینه:°
به‌روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۵

بی‌تحرکی، مصرف دخانیات و تغذیه نامناسب عوامل بیماری‌زا در عصر مدرنیته

رئیس مرکز بهداشت ساری در همایش روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای گفت: نداشتن تحرک، مصرف دخانیات و تغذیه نامناسب سه عامل بیماری‌زا در عصر مدرنیته است.
کد خبر: ۵۲۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
1415859482206_33265.png

خبر اقتصادی - عقیل برزگر در همایش روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای که در ساختمان معاونت بهداشت ساری برگزار شد با بیان اینکه "ایمنی غذا از مزرعه تا سفره" شعار جهانی بهداشت است، گفت: پیشرفت و مدرنیته شدن زندگی مشکلات عدیده‌ای در بخش سلامت جامعه بوجود آورد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه ما در حال حاضر درگیر بیماری‌های غیرواگیر هستیم، افزود: 10 میلیون نفر در کشور ما درگیر بیماری دیابت هستند.

رئیس مرکز بهداشت ساری تصریح کرد: نداشتن تحرک، مصرف دخانیان و تغذیه نامناسب از عوامل بیماری‌های عصر مدرنیته است.

وی افزود: اهمیت تغذیه در سلامت انسان سبب شد تا سازمان بهداشت جهانی شعار ایمنی غذا از مزرعه تا سفره را برای امسال انتخاب کرد و از این رو نباید بهداشت غذا را فقط در طبخ غذا فرض کرد.

برزگر عنوان کرد: مراحل تولید، انتقال، مصرف مواد غذایی دارای مشکلات عدیده‌ای است که نیاز است هر یک از این مراحل به صورت جداگانه از نگاه بهداشتی مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر ماندگاری سموم در مراحل کاشت ما زیاد است و باید این عمل کنترل شود.

رئیس مرکز بهداشت ساری با بیان اینکه 200 نوع بیماری به دلیل سوء تغذیه بوجود می‌آید، اظهار کرد: هر ساله دو میلیون نفر در جهان به سبب سوء تغذیه و استفاده از غذای نامناسب جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: مصرف نرمال نمک در روز پنج گرم و نیاز است آحاد جامعه به نکات و رعایت بهداشت فردی توجه کنند.