:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۰.۹۹°
به‌روز شده در: ۳۰ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۵
ثبات مدیریتی اصلی ترین نیاز صنعت نمایشگاهی ایران

به تغییرات پی در پی مدیران صنعت نمایشگاهی پایان دهید

به دنبال انتصاب دکتر بیک زاده به سرپرستی شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران، فعالان صنعت نمایشگاهی، بار دیگر این درخواست اساسی را از رئیس جمهور، هیات وزیران دولت چهاردهم، وزارت صمت، سازمان توسعه تجارت مطرح کرده اند که ثبات مدیریت در صنعت نمایشگاهی، شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی و مدیریت کلیه نمایشگاه های داخلی و خارجی کشور یکی از اصلی ترین پیش نیازهای صنعت نمایشگاهی است. صدها نمایشگاه داخلی و خارجی، اتحادیه ها، تشکل های صنفی، اتاق های بازرگانی، به مجموعه با ثباتی از مدیران نمایشگاهی، در سیاست گذاری، قیمت گذاری، آماده سازی سالن ها، برگزاری نمایشگاه ها، حمل و نقل و تردد، و حتی روابط عمومی نیاز دارند که برای چند سال ثابت باشند و نام و سمت و کارایی آنها شناخته شود و فعالان صنعت نمایشگاهی بدانند که برای چه کاری به چه شخص و قسمتی مراجعه کنند و دائم با تغییرات مواجه نشوند.
کد خبر: ۲۲۱۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۶

اقتصادگردان- متاسفانه در طول یک دهه اخیر، و با  تغییر دولت ها، وزرای صمت، روسای سازمان توسعه تجارت و... بارها مدیران شرکت سهامی نمایشگاه ها، و مدیران زیرمجموعه آن تغییر کرده است و حتی برخی مدیران کمتر از یک ماه برسرکار بوده اند و افرادی که سال ها سابقه کار، دانش، توانایی و تخصص را ثابت کرده اند، به راحتی تغییر کرده اند.
براین اساس، فعالان صنعت نمایشگاهی، از رئیس جمهور و وزیر صمت، درخواست دارند که بعد از انتصاب دکتر بیک زاده به سرپرستی شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی، نه تنها مدیریت این شرکت را تثبیت کنند، بلکه مدیران توانمند این صنعت را برای انجام برنامه های این شرکت انتخاب نمایند و حداقل برای 8 سال اجازه تغییر آنها را ندهند تا برنامه ها و سیاست ها، قیمت ها، برنامه برگزاری نمایشگاه هاو... با ثبات مورد انتظار همراه شود و شاهد برگزاری نمایشگاه های توانمند در داخل وخارج کشور باشیم و ویترین صنایع و تولید کشور را تقویت نماییم. 

تقریبا همه اعضای خانواده صنعت نمایشگاهی بر این باور هستند که شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی به عنوان ستون صنعت نمایشگاهی کشور بیش از هر چیز نیازمند ثبات مدیریتی برای یک دوره حداقل هشت ساله است تا بتواند با خیال راحت برای رفع چالش ها و فراهم‌ سازی امکان توسعه پایدار در این صنعت بسترسازی و برنامه ریزی کند.زیرا این شرکت و در نتیجه این صنعت در سال های اخیر بیشترین لطمه را از ناحیه کوتاهی عمر مدیران دیده است.
از این رو امید می رود وزیر صمت در چارچوب وعده های دولت چهاردهم،  با درک این نیاز اساسی صنعت نمایشگاهی کشور، با در نظر گرفتن پیشینه مدیریتی و کارشناسی دکتر بیک‌زاده -که هم معاونت وزیر صمت و هم نایب رئیسی هیأت مدیره سرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی را در کارنامه دارد- با تثبیت مدیریت  وی به عنوان مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی،  در اولین فرصت نقطه پایانی بر روند تغییر مدیریت های پی در پی در این شرکت بگذارند؛ باشد که مدیریت جدید با برخورداری از چشم اندازی بلند مدت و با بهره گیری از ظرفیت های ارزشمند مدیران و کارشناسان شاخص و باسابقه شرکت سهامی نمایشگاهها و تعامل سازنده با تشکلهای صنفی صنعت نمایشگاهی، ثبات توأم با توسعه را برای این شرکت و فعالان صنعت نمایشگاهی کشور به ارمغان بیاورند.
برای انتخاب سایر مدیران توانمند صنعت نمایشگاهی نیز نظرات فعالان صنعت نمایشگاهی، از جمله اعضای انجمن برگزارکنندگان، انجمن رویدادهای نمایشگاهی داخلی و خارجی کشور، انجمن غرفه سازان، را سوال کنید تامدیرانی توانمند برای بخش های مختلف این صنعت معرفی شود.
باید کسانی به عنوان مدیران نمایشگاهی انتخاب شوند که حداقل برای چند سال در جریان نمایشگاه های داخلی وخارجی، توانایی ها و دستاوردهای صنعتی و تجاری کشور باشند. رسانه های فعال در صنعت نمایشگاهی، اتحادیه ها، انجمن ها، اتاق های بازرگانی و کلیه دست اندرکاران این صنعت را بشناسند و امکان هماهنگی بین آنها را فراهم کنند.