:
كمينه:°
بیشینه:°
به‌روز شده در: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۷
اصلاح‌طلبان فرزندان ایران هستند

میدری: با اقدامات سیاسی نمی‌شود وفاق ملی انجام داد / تقویت تشکل‌های کارگری، کارفرمایی، صنفی و حرفه‌ای وظیفه وزارت کار است

میدری: اصلاح‌طلبان فرزندان ایران هستند و برخاسته و وفاداران به انقلاب هستند. سیاست ما نباید حذف باشد. به قول یکی از اقتصاددانان برجسته توسعه زمانی امکان پذیر است که انسان‌ها یاد بگیرند که منافع فردی خود را چگونه در کنش‌های جمعی و نه کنش‌های فردی پیدا کنند. ما با ایجاد تشکل‌های مدنی که بتوانیم ملاحظات امنیتی را رعایت کنند، زندگی جمعی متفاوتی خواهیم داشت. این یکی از وظایف اصلی وزارت کار است که چگونه تشکل‌های کارگری، کارفرمایی، صنفی و حرفه‌ای را تقویت کند تا کنش‌های سیاسی تبدیل به کنش‌های اقتصادی شود
کد خبر: ۲۱۹۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۰

میدری: با اقدامات سیاسی نمی‌شود وفاق ملی انجام داد / تقویت تشکل‌های کارگری، کارفرمایی، صنفی و حرفه‌ای وظیفه وزارت کار استاقتصاد گردان -
نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی اطلاعات، اقتصاد و دارایی و امورخارجه در نوبت صبح و وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه نوبت عصر، به بیان دیدگاه‌های خود درخصوص عملکرد و برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداختند.

میدری: اصلاح‌طلبان فرزندان ایران هستند

احمد میدری، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان جلسه علنی امروز مجلس پس از اتمام نظرات موافقان و مخالفان‌اش گفت:

    اصلاح‌طلبان فرزندان ایران هستند و برخاسته و وفاداران به انقلاب هستند.  سیاست ما نباید حذف باشد. با اقدامات سیاسی نمی‌شود وفاق ملی انجام داد.

    هفته پیش در کمیسیون‌های مختلف حضور یافتم؛ در آنجا مساله اصلی نه کارآمدی بنده و برنامه‌ها که حواشی مجلس ششم بود؛ چرا در دوره‌های ریاست جمهوری ایران به امروز یک مرتبه غافلگیر می‌شویم؟ به خاطر اینکه احزاب سیاسی وجود ندارند.

    تمام حرف‌های من حرف‌هایی است که من ۱۰ سال قبل در روزنامه‌ها، میزگردهای مختلف گفته بودم و آقای پزشکیان آمده دوره جدیدی را آغاز می‌کنیم. ما یا از تاریخ درس می‌گیریم و آینده نو می‌سازیم یا اسیر تاریخ می‌شویم و آینده را ویران می‌کنیم. ما بر سر اهدافی که نظام تایید کرده است و مقام معظم رهبری بر آن ها مهر تایید زده است نمی‌توانیم اختلاف داشته باشیم.

    بر اساس سنت اندیشه ورزهایی مثل شیخ عجل سعدی و امام محمد غزالی خودم را در کنار نظام میدانم و تلاش می‌کنم که هر شکافی بین نظام سیاسی و مردم را کاهش بدهم.

    به قول یکی از اقتصاددانان برجسته توسعه زمانی امکان پذیر است که انسان‌ها یاد بگیرند که منافع فردی خود را چگونه در کنش‌های جمعی و نه کنش‌های فردی پیدا کنند. ما با ایجاد تشکل‌های مدنی که بتوانیم ملاحظات امنیتی را رعایت کنند، زندگی جمعی متفاوتی خواهیم داشت. این یکی از وظایف اصلی وزارت کار  است که چگونه تشکل‌های کارگری، کارفرمایی، صنفی و حرفه‌ای را تقویت کند تا کنش‌های سیاسی تبدیل به کنش‌های اقتصادی شود.

    برابری در آموزش و سلامت عین کارآمدی است. امروز پرداخت از جیب مردم در بخش درمان به بیش از ۶۰ درصد رسیده است. دولت در کشورهای دیگر سه وظیفه دارد که به دیگران واگذار نمی‌کند امنیت، آموزش و بهداشت.

میدری: با اقدامات سیاسی نمی‌شود وفاق ملی انجام داد / تقویت تشکل‌های کارگری، کارفرمایی، صنفی و حرفه‌ای وظیفه وزارت کار استموافقت سه کمیسیون مجلس با احمد میدری 

ولی داداشی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

احسان عظیمی راد، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با پیشنهاد تصدی احمد میدری برای پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خبر داد.

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی احمد میدری را واجد شرایط تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانستند.
مخالفان وزیر پیشنهادی کار چه گفتند؟

عباس گودرزی، نماینده بروجرد:

    گفته شده که دستگاه‌های امنیتی همه وزرای پیشنهادی را تایید کردند. از دستگاه‌های امنیتی گلایه دارم که چرا باید چنین افرادی را تعیین کنند. البته که گزاره‌هایی دارم که چندین نفر مورد تایید قرار نگرفته‌اند.

    نباید ساده از کسانی که از فتنه ۸۸ سهم داشتند، گذشت. امروز سران فتنه به خاطر رأفت اسلامی در حصر هستند وگرنه باید با آنها با اشد مجازات برخورد می‌شد چون تحریم‌های فلج‌کننده محصول فتنه ۸۸ است.

    آقای میدری جزء نمایندگان مجلس ششم بودند. از ایشان پرسیدم که آیا قبول دارند اقدام مجلس ششم خلاف امنیت کشور بود که ایشان طفره رفتند اما بعد در سایر کمیسیون‌ها مورد سوال قرار گرفته و در جلسات بعدی پذیرفتند منتهی آیا باید درباره موضوعی به این مهمی تعللی کرد و بعد جواب داد؟

قاسم روانبخش، مردم قم:

    اصلاح دارای دو معناست؛ یکی اصلاح رضاخانی و آمریکایی است و دیگری اصلاحی واقعی است یعنی پایبندی به اصول و اصلاح روش‌ها است؛ بخشی از کسانی که در این کشور ادعای اصلاح طلبی کردن از جنس اصلاح آمریکایی هستند و به دنبال تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

    برای این افراد ولایت فقیه و حکومت دینی معنا ندارد و مبنای فکری این دسته از اصلاح طلبان تندرو، اومانیسم، لیبرالیسم و سکولاریسم است؛ این‌ها معتقدند اصالت با انسان است نه با خدا و دین حق حاکمیت ندارد؛ ما با این نوع اصلاح طلبان زاویه داریم اما با دسته اول [پایبندی به اصول و اصلاح روش‌ها] که اصولگرایان اصلاح طلب می‌شوند، مشکلی نداریم.

    آقای دکتر ظفرقندی یکی از آنهاست [اصلاح رضاخانی و آمریکایی] و دیگری آقای دکتر میدری است؛ اگر کسی به ولایت فقیه اعتقاد داشته باشد دیگر معنا و مفهومی ندارد که برای رهبری نامه جام زهر بنویسد در مجلس تحصن کند و خوراک برای دشمن تهیه کند.

حسینعلی حاجی دلیگانی، مردم شاهین‌شهر:

    آقای میدری برنامه نسبتاً خوبی را نوشته است اما چند مسئله وجود دارد که در تکالیف قانونی این وزارتخانه وجود دارد ولی در این برنامه قید نشده است که نقش وزارت تعاون در موضوع رشد ۸ درصد، تشکیل صندوق بازنشستگی غیردولتی، نحوه جذب مطالباتی که صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی از دولت دارد، متناسب سازی حقوق بازنشستگان کارگری و کشوری، حداقل حقوق مددجویان و معلولان، رفع تبعیض بین بیمه‌ها، بدهی‌های میان بخش درمان وزارت تعاون و دانشگاه علوم پزشکی، جذب و نگهداری پزشکان و پرستاران در بیمارستان های تامین اجتماعی، موضوع فرصت‌های شغلی و اشغال مشاغل از سوی اتباع بیگانه از جمله این تکالیف است.
فضای مطبوعات و رسانه‌های امروز متاثر از استعفای ظریف و حضور وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های مجلس بود. جلسه خطیب و میدری از جمله جلسات خبرساز امروز وزرای پیشنهادی با نمایندگان بود. رییس جمهور نیز نسبت به حواشی و انتقاداتی که به کابینه پیشنهادی‌اش شده بود برای اولین بار واکنش نشان داد. عارف، امروز نیز مانند روز گذشته، روز شلوغی داشت؛ از دیدار با محسنی‌اژه‌ای تا حضور در جلسه شورای عالی راهبری برنامه هفتم توسعه و تبیین برنامه‌ اقتصادی دولت. در بسته خبری سه‌شنبه 23 مرداد نگاهی به این وقایع و صحبت‌های مهم سیاسی روز انداخته‌ایم.
مواضع موافقان میدری چه بود؟

سید محمد سادات ابراهیمی، نماینده شوشتر 

    حمایت از دکتر میدری برای وزارت رفاه خودش موضوع یک وفاق و اجماع کم سابقه شده است. اینکه از بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر و بسیاری از اقتصاددانان اصولگرا و اصلاح طلب و نیروهای عدالت خواه و چهره‌های برجسته سیاسی با گرایش‌های سیاسی متکثر از دکتر میدری حمایت می‌کنند نشانه مهمی است.

    سلامت میدری در میان مدیران عالی کم نظیر است و دغدغه اش کاهش فقر و نابرابری و کاهش رنج طرد شدگان و بی‌پناهان است.

    یکی از دستاوردهای بزرگ دکتر میدری که در هیاهوی سیاسی سال‌های گذشته دیده نشد، ساخت زیرساخت‌های ظرفیت ساز درباره فقر و نابرابری در ایران بوده است. 

     ایشان تصویر دقیقی از نقشه فقر در ایران و شناخت خوبی از ابزارهای لازم برای فقر زدایی دارد .پایگاه داده رفاه ایرانیان و مجموعه‌های پژوهشی قابل اتکای حوزه فقر و نابرابری از جمله تلاش‌های تخصصی دکتر میدری هستند که موجب افزایش ظرفیت‌های اجرایی سیاست گذاری رفاهی در کشور شدند.

    یکی از ویژگی‌های مهم دکتر میدری تسلط خود ایشان همزمان بر کار اجرا و کار نظری است.

محسن بیگلری، نماینده سقز و بانه:

    وزارت تعاون اجتماعی خودش یک دولت می‌باشد. بانک، بیمارستان، امین اجتماعی، بهزیستی، صندوق عشایر روستایی شستا و غیره. امروز کسی برای سکانداری آن وزارتخانه معرفی شده است که هشت سال سابقه معاون وزارتخانه را دارد و هم چهار سال نمایندگی مجلس و سوابق دیگر را. پس حق ایشان است که رای اعتماد بالایی را از این مجلس بگیرد. 

    چهره‌های ماندگار ایشان را مدیری توانمند، پاکدست، تشکل گرا و مشورت پذیر می‌داند .همشهری ما از پیشکسوتان سازمان برنامه و کشور در مورد ایشان می‌گوید دکتر میدری دارای مراتب عالی، علمی و آکادمیک و تجارب ارزشمند اجرایی است.

نجیب حسینی، نماینده مینودشت:

    من به عنوان کسی صحبت می کنم که در مجلس ششم حضور داشتم؛ امروز از پشت این تریبون افراطی‌گری مسائل سیاسی آن دوره را محکوم می‌کنم اما راهش این نیست با کسانی که ماندند و برای از بین بردن محرومیت کشور و توانمندسازی اقشار محروم کشور ماندند، این گونه رفتار شود.

     امروز رییس مجلس اعلام کرد و شهادت داد که درباره وزرای پیشنهادی استعلام شده و مشکل نداشته‌اند پس چه طور درباره دستگاه‌های امنیتی کشور قضاوت می‌کنید که گزارش و استعلام درست نداده‌اند. با این حرف‌ها خدشه‌ای در اعتماد به دستگاه امنیتی ایجاد نکنید.

    آقای میدری چهره خوب و موجهی در بین جامعه کارگری و کارفرمایی دارد و کسی بهتر از او برای این مسئولیت سنگین ندارد.

    برنامه‌های آقای میدری با استناد به اسناد بالادستی است که در آن بر تحقق در عدالت اجتماعی ‌و توزیع فرصت ها و تقویت رفاه اجتماعی و سیاست های حمایتی و توانمند سازی اقشار محروم تاکید شده است.