:
كمينه:۱۸.۷۳°
بیشینه:۱۹.۷۹°
Updated in: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۳

درخواست یک نماینده برای تشکیل جلسه غیرعلنی درباره وضعیت اقتصادی

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی خواستار برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی وضعیت اقتصادی کشور شد.
کد خبر: ۹۹۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- هادی قوامی در اخطاری مستند به اصل ۴۳ قانون اساسی با تاکید بر ضرورت توجه به حمایت از تولید داخل، کاهش واردات و افزایش صادرات اظهار داشت: متاسفانه آمار نیمه اول سال ۹۶ حکایت از این دارد که واردات حداقل ۲۵ درصد رشد و صادرات ۱۰ درصد کاهش داشته است و این منفی شدن تراز تجاری خلاف سیاست سال است.

وی افزود: با توجه به اینکه بعد از برجام بحث بر سر گشایش ال سی و تبادلات تجاری بود، الان می بینیم که این مبادلات منحصر به چند بانکی است که پول‌های نفت در آنجا متمرکز می شود. این موضوع شرایط اقتصادی را سخت می کند و نرخ بیکاری هم بالا است، لذا از هیئت رئیسه درخواست دارم دستور دهند جلسه غیرعلنی با حضور وزرای اقتصادی برگزار شود و ترتیبی بدهیم که نیمه دوم سال ۹۶ صادرات افزایش و واردات کاهش یابد تا شاهد بی ثباتی در بازار ارز نباشیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: اگر شرایط اقتصادی به همین شکل ادامه یابد، هم آمار بیکاری افزایش می یابد و درآمدهای ارزی با محدودیت مواجه خواهد شد و شاهد تلاطم در بازار ارز خواهیم بود که باعث می شود زحمات دولت و مجلس از بین برود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس یادآور شد: ما کارخانه هایی داریم که در ۶ ماه اول برنامه‌ای برای تولید ندارند زیرا وزارت صنعت از چین و کشورهای دیگر کالا می خرد.

علی مطهری نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: دولت تازه مستقر شده و بهتر است دو سه ماه فرصت بدهیم تا ببینیم چه عملکردی در این زمینه خواهد داشت. چراکه شاید در حال حاضر این گزارش به موقع نباشد و بهتر است فرصت بدهیم تا مشکلات حل شود اما اگر نیاز باشد از دولت دعوت خواهیم کرد.