:
كمينه:۲۳.۷۳°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸
همه سهم صنايع دستي ايران از تجارت جهاني، شايد يك ميليارد دلار!

صنایع دستی فارس، هنری که می خواهد خودی نشان دهد

مدیرکل بازرگانی معاونت صنایع دستی کشور با مثبت ارزیابی کردن برپایی دومین نمایشگاه فارس در یک نگاه گفت: این نمایشگاه توانمندیهای فارس را به تفکیک در حوزه های مختلف گردشگری و صنایع دستی در معرض دید عموم قرار داده است.
کد خبر: ۹۸۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
اقتصادگردان_ پويا محموديان در حاشيه مراسم افتتاح دومين نمايشگاه فارس در يك نگاه به قابليت هاي متفاوت شهرستان هاي استان فارس اشاره كرده و افزود: تنوع و تعدد محصولات صنايع دستي و دست ساز هنرمندان را مي توان در استان فارس به وضوح ديد و شاهد اين ادعا هم وجود غرفه هاي نمايشگاه فارس در يك نگاه است كه چطور هنرمندان به ارايه توانمندي هاي خود پرداخته اند. 
به گفته وي فارس يكي از استان هاي مهم و تاثيرگذار در حوزه صنايع دستي است و بي شك برپايي چنين نمايشگاهي تاثير بسزايي در معرفي اين دست ساخت ها به گردشگران داخلي و خارجي دارد. 
محموديان در ادامه افزود: باتوجه به گستردگي و تنوع داشته هاي فرهنگي- تاريخي و صنايع دستي استان فارس، مي طلبد زمان برپايي اين نمايشگاه در سال هاي آينده افزايش يابد.مديركل بازرگاني معاونت صنايع دستي كشور برپايي نمايشگاه را در ارگ كريم خاني مثبت ارزيابي كرد و افزود: حضور هنرمندان در اين بناي تاريخي و عرضه محصولاتشان ايده بسيار جالبي است، چرا كه گردشگران داخلي و خارجي ضمن آشنايي با جاذبه هاي تاريخي از نزديك با توليدكنندگان صنايع دستي هم آشنا مي شوند.
وي در بخش ديگري از اين گفت و گو به رشد چشمگير صادرات صنايع دستي كشور طي 5 ماهه اخير اشاره كرد و گفت: به زودي ارقام صادرات و فروش صنايع دستي كل كشور اعلام خواهد شد.
محموديان ادامه داد: يكي از اهداف معاونت صنايع دستي رسيدن صادرات هنر سنتي تا آخر برنامه ششم توسعه به رقم يك ميليارد دلار است كه ايران به جايگاه اصلي خود در تجارت جهاني دست يابد.
وي گفت: هرچند كه سرعتمان كم است اما آهنگ رشد مداوم و نه مقطعي نشان مي دهد كه وضعيت اقتصادي صنايع دستي داخلي و خارجي بسيار خوب است.در ادامه اين گفت و گو مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فارس نيز طي سخناني افزود: در دومين نمايشگاه فارس در يك نگاه 59 غرفه توانمندي هاي استان فارس را در حوزه هاي مختلف صنايع دستي، گردشگري، سرمايه گذاري معرفي مي كنند.
به گفته مصيبت اميري در اين نمايشگاه 29 شهرستان فارس در قالب غرفه هايي، داشته هاي فرهنگي و گردشگري مناطق خود را معرفي ميكنند. همچنين در 23 غرفه به صورت كاملا تخصصي محصولات دست ساز هنرمندان ارايه مي شود كه تعداد هنرمندان حاضر در نمايشگاه به بيش از 50 نفر مي رسد.مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فارس با بيان اينكه در دومين نمايشگاه فارس در يك نگاه در قالب 8 غرفه نيز اقامتگاههاي بوم گردي به نمايندگي از اقامتگاه هاي بوم گردي فعال در سطح استان به ارايه خدمات و معرفي واحدهاي خود مي پردازند. اميري در ادامه به برپايي نمايشگاه در ارگ كريم خان اشاره كرد و گفت: راه دسترسي آسان همشهريان و گردشگران داخلي و خارجي به اين بناي تاريخي و همچنين استقبال مردمي از برپايي نخستين نمايشگاه كه سال 94 برگزار شد از دلايل انتخاب ارگ كريم خان بوده است.مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فارس در ادامه يادآور شد: يكي از ويژگي هاي دومين نمايشگاه فارس در يك نگاه، معرفي مكاتب صنايع دستي شيراز است كه مي توان به قلمزني و خاتم اشاره كرد. همچنين در اين نمايشگاه فرش دست بافت نيز عرضه مي شود و هنرمندي هنرمندان صنايع دستي استان در معرض ديد عموم قرار مي گيرد.
به گزارش خبرنگار ما دومين نمايشگاه فارس در يك نگاه پنج شنبه 16 شهريور ماه در ارگ كريم خاني گشايش يافته و تا دوشنبه 20 شهريورماه داير است.در حاشيه مراسم افتتاح اين نمايشگاه نيز كتاب دستينه (كنكاشي در هنرهاي سنتي و صنايع دستي استان فارس) به تاليف ارژنگ ربيعي رونمايي شد.


منبع: خبرآنلاین