:
كمينه:۲۱.۵۱°
بیشینه:۲۳.۷۹°
Updated in: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۳
مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري همدان:

يک سوم از سهم اشتغال صنعت همدان مربوط به صنايع دستي است

مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان همدان گفت: بيش از يک سوم از سهم اشتغال صنعت استان همدان مربوط به صنايع دستي است.
کد خبر: ۹۶۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸








اقتصادگردان_ به گزارش بهارانه، به نقل از خبرگزاری فارس از ملایر، علی مالمیر بعد از ظهر امروز در جمع اعضای کارگروه میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان ملایر با اشاره به ثبت ملایر به عنوان شهر ملی منبت با ابراز امیدواری برای ارتقای روافزون کمی و کیفی مبل و منبت ملایر اظهار کرد: همدان به لحاظ ظرفیت صنایع دستی جزء استان‌های تراز اول کشور است به طوری که در تمام شهرستان‌های استان دارای صنایع دستی هستیم.
وی با بیان اینکه بیش از یک‌سوم از سهم اشتغال صنعت استان مربوط به صنایع دستی است افزود: 36 هزار نفر در استان در حوزه صنایع دستی در حال فعالیت هستند که این موضوع شامل حدود 6 درصد جمعیت شاغل در استان است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان افزود: در دولت تدبیر و امید توجه خاصی در این حوزه شده که یکی از مهمترین اقدامات دولت پس از برجام  و در دو سال گذشته توجه به بحث شهرهای ملی و جهانی است.
وی با بیان اینکه کارنامه استان نیز در حوزه صنایع دستی افتخارآمیز است ادامه داد: کمتر از یک سال و نیم در استان همدان هم شهر جهانی داشتیم و هم شهر ملی مبل و منبت؛ امیدواریم نشان جغرافیایی را نیز به دست آوریم.
مالمیر تصریح کرد: بحث ملی شدن ملایر به خاطر صنایع دستی است، نه فقط مبل و منبت؛ اما چنین تصور شد که این رقابت بر سر مبل و منبت است و به همین دلیل بین شهرستان ملایر و تویسرکان رقابت ایجاد شد.
وی با تشریح اقدامات صورت گرفته بیان داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته در سطح ملی و استانی توانستیم یک سهم از شهرهای ملی را در سال 96 در استان داشته باشیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان ادامه داد: شهر ملی یک عنوان و ظرفیت است که باید با استفاده از این مهم زمینه تبلیغ شهر ملایر را مهیا کنیم تا مقدمه‌ای برای معرفی آن به عنوان شهر جهانی باشد.
وی تصریح کرد: اشکال بخش منبت در شهرستان ملایر توجه خاص و ویژه‌ای است که به مبل می‌شود در حالی که باید از حوزه مبل خارج شود و به سوی منبت‌های دیگری بروند که هم ظرفیت صادرات و هم بازارهای خاص خودشان را دارد.
مالمیر اظهار داشت: بخش خصوص و هنرمندان صنایع دستی صاحبان اصلی این حوزه هستند که با همکاری سایر دستگاه‌های شهرستان باید این آمادگی را در راستای حفظ و ارتقای عنوان شهر ملی داشته باشیم و آن را حفظ کنیم.
وی بیان داشت: در جشنواره‌ای که پیش رو است هم باید طیف گسترده‌ای از مردم مطلع شوند و حضور داشته باشند و هم ظرفیت تبلیغات خارج از شهرستان و استان را داشته باشد.