:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹
واکنش میراث‌فرهنگی به انتقاد استاندار اصفهان از وضعیت صادرات صنایع‌دستی

فروش صنایع دستی در اصفهان به‌صورت چمدانی/وضعیت نامطلوب صادرات صنایع دستی استان

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: وضعیت صادرات و فروش صنایع دستی به اندازه ظرفیت‌هایی که ما داریم خیلی مطلوب نیست ولی اینکه در کشور رتبه ما در صنایع دستی هشتم یا نهم باشد من اعتقادی به این ندارم.
کد خبر: ۹۵۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴








اقتصادگردان_ فریدون اللهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان در واکنش به صحبت استاندار اصفهان مبنی براینکه صادرات صنایع‌دستی و فرش اصفهان هم‌اکنون در رده هشتم یا نهم است و این در حالی است که باید در رده چهارم یا پنجم باشد، اظهار داشت: وضعیت صادرات و فروش صنایع‌دستی به اندازه ظرفیت‌هایی که ما داریم خیلی مطلوب نیست ولی اینکه در کشور رتبه ما در صنایع دستی هشتم یا نهم باشد من اعتقادی به این ندارم زیرا ما یکی از استان‌های پیشتاز در حوزه صنایع‌دستی در بخش حضور در نمایشگاه‌ها‌ی بین‌المللی و هم بازاریابی هستیم.

وی افزود: خبر اصلی را نخوانده‌ام اما آنچه استاندار گفته‌اند درباره صنایع‌دستی و فرش ‌بوده، فرش حوزه وسیعی است و صنایع‌دستی بوده که صادرات آن به وسیله گمرک اتفاق می‌افتد اما فروش صنایع‌دستی در اصفهان به‌صورت چمدانی است و فروش چمدانی در آمارهای خروج خیلی اثبات نمی‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی اصفهان با بیان اینکه امیدوارم مشکلات حوزه صادرات صنایع‌دستی با تدابیر استاندار رفع شود، تصریح کرد: چون در مبادی صادراتی نبودیم خیلی از صنایع دستی اصفهان وقتی از مبادی استان‌های دیگر صادر می‌شد به‌نام اصفهان ثبت نمی‌شد و این ما را در مقابل آمار دقیق صادرات با مشکل مواجه می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر مشکلات صنایع‌دستی ما در این بخش‌‌ها رفع شود، پیشرفت بیشتری می‌کنیم، گفت: صادرات صنایع دستی یکی از بحث‌های جدی است که باید راهکارهای مناسب برای آن اندیشیده شود و به‌همراه آن بازاریابی مناسب و تولیدات متناسب با ذائقه و خواست خریداران و بازارهای جهانی باشد در این زمینه کارهایی در حال انجام است. شهریور‌ماه نیز نمایشگاه صنایع‌دستی بزرگ در سطح ملی در اصفهان برگزار و جزئیات آن به زودی اعلام می‌شود.