:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰

بیانیه جبهه پایداری درباره لوایح اقتصادی در دستور کار مجلس

کمیته اقتصادی جبهه پایداری انقلاب اسلامی درباره طرح‌ها و لوایح اقتصادی در دستور کار مجلس بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۲۱۷۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵

اقتصادگردان- متن این بیانیه به شرح زیر است:

«ضمن تبریک سال جهش تولید با مشارکت مردم و دعوت دولت، مجلس، قوه قضائیه و سایر مسئولان کشور به اقدام در راستای شعار سال، کمیته اقتصادی جبهه پایداری انقلاب اسلامی تصمیم گرفت در فرصت باقیمانده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، طرح‌های دارای اولویت را تعیین و تصویب آن‌ها را از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیری نماید.

پس از بررسی طرح‌ها و لوایح در دستور کار مجلس شورای اسلامی، موارد دارای اولویت احصا گردید و خوشبختانه طی روزهای اخیر دو مورد از همین قوانین دارای اولویت به تصویب رسید. قانون «تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها» و لایحه «تجارت» در همین روزهای اخیر توسط مجلس شورای اسلامی بررسی و مصوب گردید. کمیته اقتصادی جبهه پایداری انقلاب اسلامی ضمن تقدیر از به سرانجام رساندن این ۲ قانون در مجلس شورای اسلامی، بررسی هر چه سریعتر و تعیین تکلیف ۲ طرح فوری و مهم در فرصت باقیمانده را در یک ماه باقیمانده ضروری می‌داند.

۱- طرح مالیات بر سوداگری که در دستور کار صحن علنی مجلس نیز قرار گرفته است. لزوم تصویب هرچه سریعتر این قانون به موجب تحقق شعار سال و کمک به تولید و مبارزه با سوداگری و دلالی بیش از پیش حس می‌شود.  

۲- طرح «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها» که به منظور کنترل بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی و جلوگیری از افزایش افسار گسیخته آن، در اولویت قرار می‌گیرد.

در پایان تأکید می‌گردد مسئولین مختلف حکومتی اعم از سران قوا و سایر مسئولین کشور، بحث شعار سال را جدی گرفته و آن را در اولویت کارهای خود قرار دهند. کمیته اقتصادی جبهه پایداری انقلاب اسلامی نیز در بیانیه بعدی بطور مفصل به بحث عملیاتی سازی شعار سال خواهد پرداخت.»