:
كمينه:۱۹.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹
نماینده مردم فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس گفت:

دولت از ظرفیت فارغ التحصیلان رشته فرش حمایت کند/ آمادگی مجلس برای حمایت فرش بافان

نماینده مردم فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس گفت: فارغ التحصیلان هنر فرش نباید برای اشتغال به دنبال میز باشند دولت باید به گونه‌ای از این هنر حمایت کند که این فارغ التحصیلان به صنعت رجوع کنند.
کد خبر: ۹۵۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵







اقتصادگردان_ به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، علی کاظمی بعد از ظهر امروز در همایش ملی فرش دستباف استان اظهار داشت: هر کشور مزیت‌هایی دارد و براساس آن مزیت‌ها برای رشد و توسعه تلاش می‌کند، شاید اصلی‌ترین مزیت کشور انرژی باشد و پس از آن می‌توان به مزیت‌های گردشگری، هنر، کشاورزی و معدن اشاره کرد.

وی فرش، نمد و گردشگری را از پتانسیل‌های استان عنوان کرد و افزود: برای استفاده از این مزیت‌ها نیاز به عام و تکنولوژی روز داریم اگر چنین شود می‌توان به اندازه‌ای پیشرفت کرد که دیگر بیکاری نداشته باشیم.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی خواستار معرفی بیش از پیش فرش استان به جهان شد و بیان کرد: فرش تاریخ چهارمحال و بختیاری است اکنون که استان درگیر خشکسالی است باید به هنرهایی مثل فرش توجه بیشتری کرد.

کاظمی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم صنایع آلاینده در استان نداشته باشیم باید از هنر حمایت کنیم، فرش هم سفیر فرهنگی است و هم صنعت باید آن را حمایت کرد، مجلس آمادگی دارد کمک‌های لازم در این زمینه را انجام دهد.

وی با اشاره به وجود رشته فرش در دانشگاه هنر فارسان گفت: فارغ التحصیلان این هنر نباید برای اشتغال به دنبال میز باشند دولت باید به گونه‌ای از این هنر حمایت کند که این فارغ التحصیلان به صنعت رجوع کنند.