:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۳.۷۹°
Updated in: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸

پرداخت تسهیلات به فرش‌بافان هرسینی تا ۱۵ روز آینده

معاون فرماندار هرسین گفت: فرش‌بافان هرسینی که با ثبت‌نام در سال ۹۵ جهت دریافت تسهیلات موفق به اخذ آن نشده‌اند تا ۱۵ روز آینده تسهیلات مورد نظر را دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
اقتصادگردان_ نجف میرزاحسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در هرسین با اشاره به اینکه 1564 نفر بافنده فرش در شهرستان هرسین فعالیت می‌کنند اظهار داشت: از مجموع 1564 فرش‌باف شهرستان هرسین تاکنون 435 نفر بیمه شده‌اند.

وی گفت: از این فرش‌بافان کسانی که در سال 1395 از صندوق کارآفرینی امید هرسین درخواست دریافت تسهیلات کرده‌اند و تاکنون موفق به دریافت نشده‌اند با توجه به اظهارات رئیس صندوق مذکور تا 15 روز آینده تسهیلات خود را دریافت خواهند کرد.

معاون فرماندار هرسین افزود: در شهرستان هرسین سه کارگاه غیرمتمرکز فرش‌بافی فعالیت می‌کنند و یک کارگاه دیگر در حال صدور مجوز است.

میرزاحسینی گفت: 40 نفر از فرش‌بافان در سال 1395 توسط کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) به بانک صادرات برای  دریافت تسهیلات معرفی شده بودند اما تاکنون اقدامی برای آنان انجام نشده و فرمانداری تا زمان حصول نتیجه این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

وی با تأکید بر توسعه صنعت فرش شهرستان عنوان کرد: به منظور تقویت و گسترش صنعت فرش شهرستان در کمیته برنامه‌ریزی 80 میلیون تومان برای برگزاری دوره‌های آموزشی فرش‌بافی اختصاص یافته است.

میرزاحسینی افزود: هدف از برگزاری دوره‌ها ترویج فرهنگ فرش دستباف، ارتقای سطح واحدهای تولیدی و کاهش هزینه، آشنایی قالیبافان با ارزشها و اصالت فرش منطقه است که به دنبال آن ایجاد اشتغال پایدار در روستاها، کمک به معیشت خانواده‌ها و توانمندسازی زنان روستایی خواهد بود.

وی گلیم‌بافی را نیز صنعت دستی بسیاری از استان‌های کشور دانست که در کرمانشاه به‌ویژه هرسین شهرت جهانی دارد و گفت: طرح و کیفیت گلیم هرسین زبانزد خاص و عام است و شاید توسعه دامداری و وفور پشم مرغوب یکی از دلایل معروفیت گلیم این منطقه باشد.

معاون فرماندار هرسین گفت: بیشتر کارگاه‌های گلیم‌بافی در خانه‌های‏‎ ‎روستاهای نقاط مختلف استان وجود دارد و در این میان هرسن به عنوان مرکز عمده تولید گلیم در استان، از شهرت خاص برخوردار‎ ‎است و وجود مراتع مساعد جهت پرورش دامها که تأمین‌کننده الیاف لازم گلیم هستند خود دلیلی بر متداول بودن گلیم‌بافی در آن نواحی است.