:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۱.۷۹°
Updated in: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲
عرضه دو محصول C70 و C30‌ ولوو

افتتاح اولین نمایشگاه رسمی محصولات ولوو در ایران+ تصاویر

خبراقتصادی: نمایشگاه مرکزی شرکت افرا‌موتور نماینده شرکت ولوو سوئد در ایران روز شنبه 12 اسفند گشایش یافت و برای اولین بار دو محصول C70 و C30‌ را در معرض دید عموم قرار داد.
کد خبر: ۸۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۰:۵۵
به گزارش «عصرخودرو» شرکت افرا‌موتور نماینده خودرو‌های سواری ولوو در ایران سال گذشته موفق به دریافت مجوز های لازم جهت عرضه این خودرو‌ها به بازار کشور شد. نخستین محصول مورد نظر این شرکت ، شاسی‌بلند Xc60 رقیب اصلی ب‌ام‌و X3 در جهان بود که با مشکل ممنوعیت واردات خودرو‌های بالای 2500 سی‌سی مواجه شد و نتوانست آغاز‌گر راه ولوو در ایران باشد اما افرا‌موتور دست از تلاش بر نداشت و دو مدل C70 (کوپه-کبریولت) و C30 ( هاچ‌بک دو درب اسپرت) را برای ورود به بازار ایران انتخاب کرد . هر دو این محصولات از پیشرانه 2.5 لیتری که با همکاری فورد آمریکای طراحی شده است بهره می‌برند و نکته جالب این خودرو‌ها که احتمالا برای بسیاری از ایرانیان تازه خواهد بود بهره‌گیری از 5 سیلندر است ! هر دو این خودرو‌ها با بهره‌گیری از پیشرانه 2.5 لیتری مجهز به توربوشارژر توانایی تولید حداکثر قدرت 230 اسب بخار را دارند و وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو بر عهده یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک است . هاچ‌بک اسپرت C30‌صفر تا صد کیلومتر را در 7.1 ثانیه و مدل C70 در 8 ثانیه می‌پیماید و مصرف ترکیبی آن‌ها نیز به ترتیب 9.4 و 9.8 لیتر در 100 کیلومتر است .
افرا‌موتور در حال حاضر برنامه جامعی برای فروش این خودرو‌ها اعلام نکرده است اما تنوع محصولاتش تا خرداد سال آینده به احتمال زیاد به همین دو خودرو محدود خواهد شد . افرا‌موتور در نظر دارد تنها مدل‌های فول آپشن و تیپ R design این خودرو‌ها را به بازار کشور عرضه کند و احتمالا از خرداد سال 92 هاچ‌بک 4 درب جدید V40 با پیشرانه‌های 2 و 2.5 لیتری نیز به سبد محصولاتش اضافه می‌شود .
با توجه به واردات محدود در فاز نخست هیچ اطلاعاتی در زمینه قیمت این محصولات از سوی افرا‌موتور ارائه نشده است اما نکته ای که تا کنون مشخص شده این است که مدل C70 حدود 50درصد از مدل C30‌گران‌تر خواهد بود . نمایشگاه مرکزی افرا‌موتور در خیابان فرحزادی تهران واقع شده است و همه روزه پذیرای علاقه‌مندان به بازدید از محصولات ولوو در ایران خواهد بود.