:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
دکتر بهرام راه پیما

آشنایی با طب سوزنی، مقابله با استرس و بيماري هاي رواني

چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار
کد خبر: ۸۳۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
خبراقتصادي - دانشمندان بر این مقوله اعتقاد دارند، انسان چیزی جز تفکر و اراده نیست که این دو، در منزلی به نام «جسم» زندگی می کنند. 
 به این منظور در صورتی که مغز را کانون اندیشه ی انسان قلمداد کنیم آنگاه متوجه خواهیم شد که زمانی بیماری از مغز آغاز شود و انرژی های بدن را از تعادل خارج کند، به دیگر عضوهای داخلی نیز تأثیر گذاشته و در آخر به صورت نشانه های خارجی چون : 
سردرد، میگرن، افسردگی، آلرژی، آسم، اختلالات فیزیکی و اعضای دیگر ظاهر می گردد. بنابراین هر شخصی باید سعی کند قوای دفاعی بدنش را با ورزش، تغذیه ی مناسب، عبادت خالصانه ی خداوند،     خنده درمانی، عدم مصرف سیگار و مشروبات الکلی و مواد مخدر، روحیه ی شاد مثبت اندیشی، قوی و سالم نگهدارد. زیرا در این صورت است که سلامتی «جسمی، ذهنی و روحی» تضمین می شود. در ضمن      خاطر نشان می شود که سازمان بهداشت جهانی (WHO) در سال 1975 میلادی (1353 شمسی)؛              بهره گیری از طب سوزنی را در تشخیص و درمان بیماری ها رسماً تأیید کرده است. همچنین، طب درمانی سوزنی به عنوان یکی از مفید ترین طب های مکمل در عصر حاضر در بسیاری از کشورهای پیشرفته، در دانشگاه ها تدریس می شود.
با این مقدمه ی مختصر در این مقوله به درمان و مقابله با استرس – هیجان – نگرانی – دلواپسی و            بیماری های روانی خواهیم پرداخت.
کوشش نمایید به منظور رفع مشکل استرس، از داروهای دیگر استفاده نکنید، مگر این که با تجویز پزشک معالج. چون در صورت استفاده بعد از سپری شدن زمانی کوتاه، به راحتی به این داروها اعتیاد پیدا خواهید کرد. چنانچه یک مشکل اساسی وجود دارد که موجب بروز استرس می شود، شما به یک متخصص و مشاور حرفه ای نیاز دارید. به هر حال طب درمانی «سوزنی» می تواند سطح و آستانه ی استرستان را بالا برده و حتی شرایطی در شما فراهم سازد که موفق شوید به راحتی با مشکلات رو به رو شوید.
برخی از بیماری های روانی ایجاب می کند که تحت نظر پزشک متخصص باشید و باز تأکید می شود که در کنار پزشک معالج خود نقاط درمانی طب سوزنی را مورد استفاده قرار دهید. 
بیماری هایی مانند: زود رنجی، عدم اعتماد بنفس، عصبی بودن، انقباض ناخواسته ی عضلات صورت، هیستری و غیره را می توانید توسط نقاط موجود در طب درمانی سوزنی بهبود یا کنترل نمایید. دیگر بیماری هایی مانند: ترس از فضای باز، شیزوفرنی و جنب و جوش بیش از حد اعضای بدن را می توانید به وسیله ی رژیم های غذایی کنترل شده درمان نمایید. داشتن این نکته حائز اهمیت است که بیماران شیزوفرنی باید زیر نظر پزشک متخصص به همراه مصرف داروهای لازم درمان شوند. 
در همه ی بیماری های روانی و استرس، درمان کمکی توسط تغذیه ی مناسب و ویتامین های لازم،        می توانند در مسیر سلامتی کمک بسزایی باشند. 
شیوه های درمان 
در کنار درمان با طب سوزنی که طبی فوق العاده و حائز اهمیت است، گیاهان دارویی از ارزش و اهمیت ویژه ای در تأمین بهداشت و سلامتی جوامع هم از نظر درمان و هم از نظر پیشگیری از بیماری ها برخوردار بوده و هستند. این مهم از منابع طبیعی یکی از مهمترین منابع تأمین غذایی و دارویی بشر در طول نسل ها بوده اند، به طوری که سابقه ی استفاده از گیاهان دارویی به زمان های بسیار دور بر می گردد و حتی در کتب قدیمی مانند انجیل و کتاب مقدس باستانی هند «ودا» استفاده از برخی گیاهان در درمان بیماری ها توصیه شده است. 
بر اساس برآوردی که توسط بهداشت جهانی صورت گرفته است، بیش از 80 درصد مردم جهان برای درمان بیماری ها هنوز از داروهای گیاهی استفاده می کنند و این در حالیست که تقریباً یک چهارم داروهای تهیه شده ی دنیا دارای منشاء گیاهی هستند که یا آن ها مستقیماً از گیاهان عصاره گیری کرده و یا بر اساس ترکیب گیاهی تهیه شده اند. مهمترین علت این استقبال از یک طرف اثبات اثرات زیان بار داروهای شیمیایی و از طرف دیگر ایجاد آلودگی های زیست محیطی که کره زمین را تهدید می کند می باشد.
البته گیاهان دارویی به دلیل ماهیت طبیعی و وجود ترکیبات دارویی در کنار هم، با بدن سازگاری بهتری دارند و معمولاً فاقد عوارض ناخواسته هستند، به خصوص در موارد مصرف طولانی و بیماری های مزمن بسیار مناسب می باشند. 
- استرس
استرس می تواند به علت آماده شدن برای یک امتحان یا رویارویی با یک رویداد مهم باشد. 
درمان خوراکی
طالبی – کاهو – شربت گل گاو زبان – روغن شاه دانه – روغن ماهی. 
درمان گیاهی
1- 100 گرم ریشه ی شیرین بیان را با 300 گرم عناب نیم کوب کنید و با 250 گرم گل بابونه،       700 گرم گل گاو زبان و 250 گرم اسطوخودوس مخلوط نموده و روزانه 1 قاشق غذا خوری از آن را در 4 لیوان آب دم کرده و میل نمایید. 
2- خوردن سیر باعث کاهش استرس می شود.

موارد پرهیز
خوراکی های حاوی کافئین و الکل.


-پژوهش گر – دکتر بهرام راه پیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
مهدیس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
0
1
اگ میشه ی تماس باهام بگیرد آقا بهرام موفق ب تماس باهاتون نشدم