:
كمينه:۱۹.۷۹°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
در بازديد سرزده از شعبه فردوسي بانك پارسيان صورت گرفت؛

عيدي پرويزيان به سپرده گذاران ثامن الحجج / 7500 ميليارد ريال براي بیش از 700 هزار سپرده گذار ثامن الحجج اختصاص يافت

در فاز نخست ساماندهی تعاونی اعتبار‌ ثامن الحجج و تا پایان سال‌ 94، طی سه مرحله حساب‌های با موجودی تا سقف30 ،50 و 100 میلیون ریال تسویه شده و در آستانه سال نو و برای ‌رفاه حال سپرده گذاران، با هماهنگی و مجوز اخذ شده، سقف پرداخت ها تا مبلغ 200 میلیون ریال افزایش یافت.
کد خبر: ۷۴۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
خبراقتصادی - دكتر كورش پرويزيان روز چهارشنبه 26 اسفند 94 به صورت سرزده از شعبه فردوسي بانك پارسيان بازديد کرد و در جريان وضعيت و پرداخت وجوه سپرده گذاران تعاوني اعتبار ثامن الحجج قرار گرفت.




مديرعامل پارسيان در اين بازديد گفت: با پرداخت بالغ بر هفت هزار و پانصد میلیارد ریال وجوه متعلق به سپرده گذاران ثامن الحجج، تاکنون بیش از هفتصد هزار حساب این تعاونی اعتباري تعیین تکلیف شده است.
وي افزود: در فاز نخست ساماندهی تعاونی اعتبار‌ ثامن الحجج و تا پایان سال‌ 94، طی سه مرحله حساب‌های با موجودی تا سقف30 ،50 و 100 میلیون ریال تسویه شده و در آستانه سال نو و برای ‌رفاه حال سپرده گذاران، با هماهنگی و مجوز اخذ شده، سقف پرداخت ها تا مبلغ 200 میلیون ریال افزایش یافت.
وي اظهار داشت: بانك پارسيان، طی مدت بیش از چهل روز از آغاز اجرای طرح، علاوه بر پرداخت مطالبات بیش از دویست ‌هزار حساب، بیش از 500 هزارحساب را با مبالغ جزئي که صاحبان آن ها در مهلت مقرر برای تسویه حساب مراجعه نکرده بودند نیز بسته و وجوه مربوطه به حساب مخصوصی انتقال يافته و صاحبان این حساب ها می توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی معتبر و دفترچه حساب برای دریافت وجوه خود مستقیما به بانک پارسیان مراجعه کنند.
دکترپرويزيان با اشاره به تمهیدات لازم برای تسهیل بازپرداخت وجوه سپرده‌گذاران از ابتدای سال 95 گفت: به منظور تعيين تکليف حساب هاي آن دسته از سپرده گذاران که تسهیلات نیز دريافت كرده اند و مانده طلب ناشی از تهاتر تسهیلات و سپرده آنها حداکثرتا سقف 200 میلیون ریال است، تدبير لازم انديشيده شده و واجدين شرايط می توانند بدون توجه به سقف سپرده، پس از اخذ گواهی تسویه از تعاونی ثامن الحجج برای دریافت وجوه مربوطه به بانک پارسيان مراجعه نمایند.
وي افزود: شعب بانک پارسيان تا پایان‌ وقت اداری ‌روز پنج شنبه 27 اسفند 94 آماده بازپرداخت وجوه سپرده‌گذاران هستند و این فرایند از روز شنبه 7 فروردين 95 نيز از‌سر‌گرفته می شود. برای بازپرداخت مبلغ حساب های با موجودی بالاتر نیز برنامه ریزی لازم انجام شده که جزئیات آن به آگاهی خواهد رسید.
مديرعامل بانك پارسيان با اشاره به تمهيدات لازم براي خانواده سپرده گذاران گفت: دریافت گواهی و پرداخت وجوه به دارندگان وکالت نامه رسمی برای وابستگان درجه یک سپرده گذاران، علاوه بر موارد پیشین، برای برادر و خواهر سپرده گذار نیز امکان پذیر خواهد بود. همچنين وراث سپرده گذار متوفی طبق مقررات بانکی مربوطه می توانند با در دست داشتن برگه انحصار وراثت و مفاصا حساب مالیات بر ارث که شماره حساب تعاونی در آن قید شده باشد، برای تسویه حساب و دریافت وجه به شعب بانك پارسيان مراجعه کنند.
وي افزود: اتباع خارجی ‌مجاز دارای پروانه اقامت معتبر که موسسه مذکور دارای حساب هستند، می توانند با در دست داشتن مدارک ‌لازم و گذرنامه معتبر پس از بستن حساب و دریافت گواهی تسویه، برای دریافت وجوه حسابهای خود تا سقف 30 میلیون ریال به بانک پارسيان مراجعه کنند.
وي ادامه داد: به منظور نظارت دقيق بر اقساط دريافتي از محل تسهيلات تعاوني و استفاده از آن در پرداخت مطالبات سپرده گذاران، به زودي پرداخت اقساط مشتريان امکان پذیر شده و چگونگی آن اطلاع رسانی خواهد شد.

مسووليت هاي اجتماعي در كنار خدمات بانكي 

 دکتر پرويزيان با پوزش از مشتريان بانك پارسيان به خاطر شلوغي روزهاي پاياني سال گفت: مشتريان وفادار به خوبي درك مي كنند كه بانك پارسيان علاوه بر مبادلات بانكي و وظايف حرفه اي و تخصصي خود، در انجام مسووليت هاي اجتماعي خود در قبال هموطنان و كمك به سيستم بانكي و دولت در حل مشكلات جامعه نيز اثرگذار بوده است و لذا شعب محدود سراسر كشور، علاوه بر حجم كار روزهاي پاياني سال و افزايش ترافيك كاري شب عيد، با موضوع پرداخت وجه سپرده گذاران ثامن الحجج نيز همراه بوده اند و از همین رو تعدادي از شعب با شلوغي وحجم كاري بيشتري مواجه شدند و لذا از تمام مشتريان صبور و وفادار بانك پارسيان قدرداني مي كنيم. 
وي افزود: بانك پارسيان در شرايط كنوني اقتصاد كشور، سعي داشته كه ضمن كمك به تامين مالي واحدهاي اقتصادي و كمك به گردش مالي مناسب فعالان اقتصادي كشور، به حل چالش هاي سيستم بانكي از جمله دغدغه سپرده گذاران ثامن الحجج نيز كمك كند و در نتيجه با وجود تعداد شعب محدود خود، با تمام توان خدمات بانكي را به مشتريان خود و سپرده گذاران ثامن الحجج ارائه كرده است. 
پرويزيان با اشاره به ساير اقدامات و مسووليت هاي اجتماعي بانك پارسيان گفت: در راستای تحقق برنامه ها و سیاست های اقتصاد مقاومتی و به منظور حمایت از بخش تولید و اشتغال و تامین آب سالم و بهداشتی همسو با دولت، مشاركتی گسترده و فعال داشته و تامین مالی طرح های ویژه آبرسانی کشور را به عهده گرفت.
 از اقدامات موثر دیگر بانک پارسیان، مشاركت در طرح نوسازی ناوگان و جایگزینی 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده بوده كه ضمن نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي، كمك قابل توجهي در جهت كاهش آلودگي هوا و كنترل آلاينده ها در شهرهاي مختلف خواهد داشت.



در راستای اقتصاد مقاومتی برآنیم تا نيازهاي خود را تا حد امكان در داخل كشور تامين كنيم / مشتریان صبور باشند

پرویزیان گفت : بانك پارسيان جهت پيشبرد اهداف اقتصاد مقاومتي، از جمله صرفه جويي و كاهش هزينه ها با استفاده از متخصصان داخلی و دانش نیروی انسانی اين بانك، اقدام به تغيير سيستم نرم افزاري نموده و با طراحي كوربنكينگ شعب، توانست سيستمي كارآمد به نام لوتوس ارائه کند .
وی با اشاره به گلایه های مطرح شده از سوی مشتریان در خصوص این نرم افرار گفت : درهر تغییر نرم افزاری ممکن است خطاهایی اندک رخ دهد. لازم است توجه داشته باشيم كه اگر قرار باشد متكي به توان ساخت داخل باشيم و در راستای اقتصاد مقاومتی نيازهاي خود را تا حد امكان در داخل كشور تامين كنيم بايد برخي مغايرت ها و آزمون و خطاها را بپذيريم تا به تدريج طراحي ها وتوليد داخلي تكميل شود و خطاهاي موجود را كاهش دهيم. 
پرویزیان تصریح کرد: هدف بانک پارسیان به عنوان برترین بانک خصوصی کشور، جلب اعتماد مشتریان است. تقویت زیر ساخت های بانکداری یکی از راههای حصول به افزایش اعتماد و رضایتمندی مشتریان است که در سرلوحه برنامه ها و فعالیت های این بانک قرار دارد.
مدیرعامل بانک پارسیان ضمن تقدیر از سعه صدر، همراهی و حسن اعتماد مشتریان گرامی گفت : اطمینان می دهم که بزودی مغایرت های پیش آمده مرتفع و همچنان در تکریم مشتریان الگو و پیشرو باشیم