:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲
تحت تاثیر بهبود شاخص های بورس جهان و افزایش قیمت نفت

طلا در بازار جهانی 75 دلار ارزان شد

در بازار ایران رشد 256 واحدی شاخص بورس ایران و همچنین کاهش نرخ طلا در بازار جهانی باعث کاهش نرخ طلا به طور نسبی شده اما افزایش تقاضا برای شب عید به خصوص ربع سکه ، نرخ تمام سکه را حول و حوش 800 و ربع سکه را حول و حوش 210 هزار تومان حفظ کرده است
کد خبر: ۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۸

خبراقتصادی: رشد شاخص های بورس جهان باعث کاهش 75 دلاری  نرخ هر اونس  طلا در بازار جهانی شد. در بازار ایران نیز  رشد 256 واحدی شاخص بورس ایران و همچنین کاهش نرخ طلا در بازار جهانی باعث کاهش نرخ طلا به طور نسبی شده اما افزایش تقاضا برای شب عید به خصوص ربع سکه ، نرخ تمام سکه را حول و حوش 800 و ربع سکه را حول و حوش 210 هزار تومان حفظ کرده است




از روز چهارشنبه 10 اسفندماه تا عصر روز جمعه 12 اسفند 1390، نرخ هر اونس طلا در بازار جهانی از 1785 دلار تا 1710 دلار کاهش یافته و بدین ترتیب حداقل شاهد کاهش 75دلاری هر اونس طلا در بازار جهانی هستیم و کارشناسان دلیل آن را رشد شاخص های بورس و بهبود اقتصاد جهان ارزیابی کرده اند که باعث شده قیمت نفت نیز به 108 تا 124 دلار افزایش یابد.

کارشناسان معتقدند که  در پی انتشار اخبار مثبت در مورد بورس های بزرگ جهان، طلا روز چهارشنبه سقوط شدیدی را تجربه کرد. در بورس ایران نیز طی سه روز گذشته شاخص بورس بیش از 256 واحد رشد کرده است

امروز در حالی که هر اونس طلا محدوده 1790 دلار را تجربه کرده بود لحظاتی پیش هر اونس طلا به  1713 کاهش یافت و به محدوده 1722 دلار بازگشت.

این درحالی است که پیش بینی ها انتظار رشدی تا محدوده 1820 دلار در هر اونس را نیز برای قیمت طلا تخمین زده بودند.

امروز اخبار رشد بورسهای بزرگ جهان منتشر شد و در همین راستا مجلس آلمان با اکثریت ارایه وام به یونان را تصویب کرد.همچنین آمار امیدوار کننده ای از فضای کسب و کار در آمریکا منتشرشد.بورسهای بزرگ آسیایی نیز امروز رشد را تجریه کردند.




قیمت طلا به جز تاثیری که از فضای سرمایه گذاری در بورسهای بزرگ دنیا می پذیرد به قدر دلار در برابر یورو و سایر ارزها نیز وابسته است.

هرچند طی ماههای اخیر آشفتگی بازار ارز و قیمت دلار در بازار سیاه بیش از قیمت جهانی طلا بر قیمت سکه تاثیر گذار بوده اما پیش بینی می شود این تغییرات شدید در قیمت جهانی طلا بر قیمت سکه در معاملات فردا تاثر بگذارد.