:
كمينه:۲۳.۷۳°
بیشینه:۲۴.۷۹°
Updated in: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶

تقدیر عارف از تیم ملی فوتسال بانوان ايران

محمدرضا عارف با حضور در اردوی تیم ملی فوتسال بانوان از مسئولان، کادر فنی و بازیکنان تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان تقدیر کرد.
کد خبر: ۶۵۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
خبراقتصادي - رییس بنیاد امید ایرانیان به همراه خانم دکتر فاطمه داداشیان، مدیرعامل و خانم دکتر صادقی‌پور معاون بنیاد امید ایرانیان پیش از بازی دوستانه فوتسال بانوان ایران با تیم ملی روسیه در اردوی این تیم در محل آکادمی فوتبال تیم‌های ملی حاضر شدند.




دکتر عارف در این دیدار ضمن تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان، از تلاش مسئولان برای حمایت از این تیم تقدیر کرد و گفت: نرخ مشارکت زنان در فعالیت‌های اجتماعی در ایران نزدیک 12 درصد است که این میزان شایسته توانمندی‌های زنان ایرانی نیست و باید زنان بویژه با حضور در عرصه ورزش نرخ مشارکت را افزایش دهند. 
رییس بنیاد امید یارانیان با انتقاد از کنار گذاشتن زنان از فعالیت‌های اجتماعی تصریح کرد: بی‌توجهی به ظرفیت‌های بانوان ، به معنای  کنارگذاشتن نیمی از سرمایه کشور است که این امر با برنامه توسعه کشور در تضاد است.
دکتر عارف موفقیت زنان در عرصه‌های ورزشی را الگوی مناسبی برای ترغیب زنان برای ورود به فعالیت‌های اجتماعی برشمرد و افزود: موفقیت بانوان در عرصه‌های بین‌المللی در سایر عرصه‌ها نیز تاثیر مثبت دارد و می‌تواند الگوهای فرهنگی جدیدی را به جامعه معرفی کند. 
دکتر عارف بر پهلوان‌محوری در دنیای ورزش تاکید کرد و تاکید کرد: امیدواریم در برنامه ششم توسعه توجه بیشتری به ورزش بانوان معطوف شود و خانواده‌ها نیز باید شرایط بهتری را برای فعالیت ورزشی دختران ایجاد کنند.
مدیرعامل بنیاد امور ایرانیان نیز در این مراسم موفقیت بانوان فوتسالیت را افتخار همه زنان ایران برشمرد و آن را غرورآفرین توصیف کرد. دکتر فاطمه داداشیان ورزش بانوان را ابزار مناسبی در راستای دیپلماسی عمومی و به‌ویژه دیپلماسی ورزشی اعلام کرد و گفت: زنان ایرانی می‌توانند با حضور خود در عرصه‌های مهم ورزشی پیام‌آور صلح و دوستی باشند. داداشیان افزود: بانوان فوتسالیست ثابت کردند زنان ایرانی می‌توانند پابه‌پای مردان در مسیر پیشرفت و توسعه قدم بردارند.
در پایان این مراسم هدایایی به رسم یادبود از سوی بنیاد امید ایرانیان به اعضای تیم ملی فوتسال بانوان اهدا شد؛ همچنین  بازیکنان تیم ملی فوتسال بانوان ایران پیراهن تیم ملی فوتسال منقش به امضای بازیکنان تیم ملی را به دکتر عارف تقدیم کردند.