:
كمينه:۱۹.۷۹°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲

امضای تفاهم همکاری میان ایران و فائو برای مبارزه با گرسنگی

جمهوری اسلامی ایران با همکاری سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(فائو) در راستای افزایش بهره ‌بری منابع تولید، تجارب علمی و تخصصی خود را در اختیار کشورهای درحال توسعه قرار می‌دهد.
کد خبر: ۵۵۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳

خبر اقتصادی - محمود حجتی، وزیرجهاد کشاورزی و خوزه گراسیا نو داسیلوا، مدیرکل فائو با امضای یک تفاهم‌نامه مشترک میان ایران و فائو در رم، دو طرف در زمینه مبارزه با سوء تغذیه و گرسنگی در جهان با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر جهاد کشاورزی کشورمان پس از امضای این توافق‌نامه گفت: این تفاهم‌نامه در چارچوب همکاری‌های «جنوب - جنوب» است که جمهوری اسلامی ایران در کشاورزی با فائو در خاورمیانه و منطقه اکو امضا کرده است.

وی در ادامه اضافه کرد: همکاری یاد شده در زمینه آموزش‌ دادن و توانمندسازی بهره‌برداران بخش کشاورزی منطقه صورت می‌گیرد و به‌ صورت متقابل است که در این رابطه کارشناسان فائو نیز در ایران حضور خواهند داشت.

حجتی گفت: مقدمات این طرح نیز از یکسال پیش فراهم شده است و آموزشگاهی در کرج برای این کار پیش‌بینی کرده‌ ایم که امیدواریم هرچه زودتر این امرتحقق یابد.

خوزه گراسیا نو داسیلوا، مدیرکل فائو نیزدر دیدار با وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: به زودی به ایران سفرخواهد کرد و از مراکزعلمی و تحقیقاتی بخش کشاورزی جمهوری اسلامی ایران دیدن می‌کند.

لازم به ذکر است که مدیر کل فائو روزیک‌شنبه طی مراسمی با حضور وزیران کشاورزی و نمایندگان ۱۹۷کشور عضو فائو دیپلم افتخاری این سازمان را به وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران به علت کاهش شمار افراد دچارسوءتغذیه به زیرپنج درصد اعطاء کرد.