:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۱.۷۹°
Updated in: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵

برگزاری همایش کاربردی تجارت با سه کشور

بزرگ‌ترين همايش كاربردي تجارت با كشورهاي عراق، جمهوری آذربايجان و تركمنستان 24 و 25 خرداد برگزار مي‌شود.
کد خبر: ۵۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۰

خبر اقتصادی - همايش كاربردي تجارت با كشورهاي عراق، جمهوری آذربايجان و تركمنستان با حضور سفراي ايران در كشورهاي تركمنستان و آذربايجان و همتايان آنها، مديركل كشورهاي مشترك‌المنافع و قفقاز وزارت امور خارجه، روساي ستاد توسعه اقتصادي و اتاق ايران و عراق، معاون برنامه‌ريزي استاندار كرمانشاه، رايزنان بازرگاني، تجار و روساي اتاق‌هاي بازرگاني كشورهاي هدف در محل همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما برگزار خواهد شد. براساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت‌گرفته از سوي مركز آموزش بازرگاني وزارت صنعت، معدن و تجارت 24 خرداد همايش كاربردي برگزار خواهد شد و در روز دوم براي نخستين بار تجار و بازرگانان ايران و كشورهاي هدف به‌طور مستقيم با يكديگر پشت ميز مذاكره خواهند نشست.

عباس خالقي‌تبار، مدیرعامل مرکز آموزش بازرگانی سازمان توسعه تجارت در رابطه با اهداف وزارت صنعت از برگزاري همايش‌هاي كاربردي با كشورهاي هدف اظهار كرد: وزارت صنعت به دنبال بسترسازي براي افزايش سطح آگاهي و آشناكردن تجار با ملاحظات خاص كشور هدف است. در همين راستا در نيمه دوم سال گذشته در پنج همايش كاربردي ملاحظات خاص تجاري كشورهاي عراق، چين، قطر و امارات، روسيه و تركيه با هدف تبيين فرصت‌هاي صادراتي به اين كشورها مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل مركز آموزش بازرگاني با اشاره به چهار محور ضروري براي پاسخگويي به نيازهاي تجار و بازرگانان مخاطب اين همايش‌ها تاكيد كرد: حضور مسوولان حاكميتي در همايش‌ها بيانگر چشم‌اندازهاي كلان تجارت ميان دو كشور است تا بخش خصوصي براي سرمايه‌گذاري در يك كشور خاص به مخاطره نيفتد. محور دوم، حضور متوليان تجارت كشورهاي هدف در همايش‌ها است تا با نيازهاي واقعي آنها براي صادرات آشنا شوند. حضور رايزنان بازرگاني كشورهاي هدف در ايران و تجار موفق اين كشورها مي‌تواند به موفق‌ بودن صاحبان کسب‌وکار در ايران كمك كند. محور چهارم همايش‌هاي كاربردي هم بحث پرسش و پاسخ است.

مدیرعامل مركز آموزش وزارت بازرگاني با اشاره به فراهم‌ شدن امكان مذاكره مستقيم تجار دو كشور با يكديگر در روز دوم همايش‌هاي پيش‌رو خاطرنشان كرد: با توجه به حجم صادرات و نيازهاي وارداتي دو كشور مقابل، ما چند ميز مذاكره تعريف كرديم تا تجار دو كشور امكان مذاكره مستقيم با يكديگر را داشته باشند. علاقه‌مندان مي‌توانند براي ثبت‌نام و كسب اطلاعات بيشتر از بزرگ‌ترين همايش كاربردي تجارت كشورهاي عراق، جمهوری‌آذربايجان و تركمنستان به سایت www.ibtc.ir مراجعه کنند یا عدد 225 را به شماره 0218695 ارسال کنند. / دنیای اقتصاد