:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
نماینده اردبیل در مجلس اعلام کرد:

‌تصویب نهایی لایحه منطقه آزاد اردبیل عامل ‌تحول اقتصادی و صنعتی استان

نماینده اردبیل در مجلس‌ گفت: با تصویب نهایی لایحه منطقه آزاد اردبیل در مجلس شورای اسلامی، شاهد تحول اقتصادی و صنعتی استان خواهیم بود.
کد خبر: ۵۵۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰
1433050791663_3094.jpg

خبر اقتصادی - مصطفی افضلی فرد با بیان اینکه مبنای اولیه منطقه آزاد تجاری صنعتی اردبیل در آخرین جلسه با رئیس شورای عالی مناطق آزاد کشور، 210 هزار هکتار از نقطه‌های شمالی استان (اصلاندوز، پارس آباد، جعفرآباد، بیله سوار و گرمی) آغاز شده و از طریق مشگین شهر به سرعین می‌رسد، افزود: ما می‌توانیم محدوده منطقه آزاد اردبیل را تا 300 هزار هکتار نیز افزایش و توسعه دهیم.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: در صورت تصویب افزایش 300 هزار هکتاری محدوده منطقه آزاد اردبیل توسط هیات دولت و تصویب نهایی اصل لایحه منطقه توسط مجلس شورای اسلامی، شاهد تحولی جدی در بخش اقتصادی و صنعتی استان خواهیم بود.

دبیر کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حوزه شهرستان نمین نیز با توجه به اینکه این شهرستان دارای منطقه ویژه اقتصادی و ظرفیت بسیار بالا است، امیدواریم از این منطقه در توسعه و تحول شهرستان نمین استفاده شود.

عملیات نقل و انتقال سبلان پارچه تا ششم تیر ماه انجام می‌شود

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل جلسه در یکی از بانک‌ها برای حل مسائل و مشکلات سبلان پارچه، گفت: در این جلسه تصمیم گرفته شد‌ سرمایه‌گذاری که آماده است 40 میلیارد دلار آورده به عنوان سرمایه در گردش داشته باشد، اجاره بهای یک سال را پیشاپیش پرداخت کند، با ظرفیت بالایی کارخانه را اداره کند و تعداد کارگران را به چهار هزار و 500 نفر افزایش دهد، تا ششم تیرماه سالجاری عملیات نقل و انتقال به وی انجام شود.

فاضلاب شهرستان سرعین تا پایان شهریور ماه سالجاری به بهره برداری می‌رسد

افضلی فرد با بیان اینکه آب و فاضلاب شهری یکی از معضلات و مشکلات عمده مردم استان، بویژه مردم اردبیل و نمین است، افزود: فاضلاب شهرستان سرعین تا پایان شهریورماه و نیر تا پایان سالجاری به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه شهرستان نمین دارای ردیف اعتباری نیست و اردبیل نیز دارای ارقام بالاتری است و اعتبارات بسیار کمی به آن اختصاص داده شده است، تصریح کرد: بنا‌ست در جلسه‌ای با وزیر نیرو، خواستار نگاه ویژه وزیر به حل معضل آب و فاضلاب شهری منطقه شویم.