:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۲

برگزاری سومین همایش بین المللی مهارت و اشتغال

چهارمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی مهارت آموزی و اشتغال از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با حضور صاحبنظران و پژوهشگران آموزش‌های مهارت داخلی و خارجی، 17خرداد ماه امسال در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۴۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
Amir Kholoosi-6-112.JPG

خبر اقتصادی - محمدحسین حاجیلو معاون پژوهش و برنامه ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، گفت: سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور با هدف توسعه ارتباطات سازمان در سطح ملی و بین المللی، به اشتراک گذاشتن تجربیات و توسعه فرهنگ مهارت آموزی اقدام به برگزاری چهارمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی مهارت آموزی و اشتغال کرده است.

به گزارش ایسنا، وی از جمله محورهای همایش را آموزش‌های مهارتی بازار محور در اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان، مشاغل نوین و آموزش‌های مهارتی، شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی،کارآفرینی و اشتغال و آموزش‌های مهارتی و توانمندسازی زنان ذکر کرد.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در خصوص مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش گفت: از مجموع 1110 چکیده ارسالی به دبیرخانه همایش، 432 چکیده پذیرفته شد و حدود 317مقاله کامل در مرحله داوری قرار گرفت که از این تعداد 30 مقاله برای ارائه به صورت شفاهی، 91 مقاله برای ارائه به صورت پوستر و 63 مقاله به صورت چاپ چکیده پذیرفته شده‌اند و تمام چکیده‌های مقالات پذیرفته شده (شفاهی، پوستر و چاپ چکیده)در مجموعه چکیده مقالات همایش منتشر خواهد شد.

به گفته وی، تعداد اعضای کمیته علمی 50 نفر از اساتید برجسته دانشگاه‌ها و پژوهشگران برتر مهارتی کشور است و کمیته اجرای این همایش در حوزه های پشتیبانی، روابط عمومی واطلاع رسانی، امور بین الملل و تشریفات، جذب اسپانسر داخلی و خارجی و تأمین امنیت و حفاظت فیزیکی فعالیت می‌کند.

حاجیلو تصریح کرد: حدود 700 نفر از نویسندگان مقالات پذیرفته شده از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، آموزشگاه‌های آزاد کشور، دانشگاه‌ها، صنایع، سازمان‌های دولتی و بخش‌های غیردولتی، مقامات و مهمانان خارجی و مسئولان شرکت کننده هستند.

به گزارش ایسنا، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی اسلامی (آیسسکو)، مرکز بین المللی آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای یونسکو (یونیوک)، جایکای ژاپن، کوئیکای کره جنوبی، سازمان ملی توسعه مهارت هند، موسسه توسعه کارآفرینی هند، اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای حاشیه اقیانوس هند، سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل (یونیدو) نمایندگان کشورهای عضو سازمان جهانی مهارت از جمله روسیه،سنگاپور،عمان،مالزی، ترکیه و آلمان و موسسات خارجی، از مدعوان چهارمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی مهارت آموزی و اشتغال هستند.