:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲

ساخت ابررایانه «آی‏ بی ‏ام»

ابررایانه مشهور شرکت آی‏ بی ‏ام به نام «مشاور مشارکت واتسون» می‌تواند با استفاده از اطلاعات استخراج شده از پایگاه ‏های اینترنتی به عنوان مشاور تجاری و تحلیلگر صنایع مختلف عمل کند.
کد خبر: ۵۴۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰

خبر اقتصادی - آی‏بی‏ام همچنین این ابررایانه را برای مشاوره دادن به نظامیان و خانواده‏ هایشان برای مدیریت کردن هوشمندانه زندگی پس از پایان خدمت طراحی کرده است.
به گزارش ایسنا، در بخش نفت و گاز، آی‏ بی ‏ام با گروه تکنیکی بریتانیایی Arria برای یکپارچه‏ کردن توانایی‏ های واتسون به‌منظور کمک به ارتقای مدیریت نشت گاز و نفت در پالایشگاه ‏ها همکاری دارد. در بخش مراقبت‏ های بهداشتی، آی‏ بی ‏ام همکاری خود در حوزه تحقیقات سرطان را با 14 مرکز درمانی در ایالات متحده بسط داده و این کار را برای کمک به مراقبت‏ های شخصی ‏شده پیشرفته مبتنی بر ژنتیک برای مواردی انجام می‏دهد که درمان آنها دشوار است.
شرکت آی‏ بی‏ ام همچنین با بیمه‏ های درمانی برای استفاده از پایگاه ‏های بزرگ داده‏ آنها توسط واتسون به‌منظور ارتقای مراقبت از بیماران همکاری کرده و با شرکت‌های دیگری برای نظارت بر بیماران دیابتی و مدیریت درمان‏های آنها نیز همکاری می‏کند.
واتسون همچنین دستی در بانکداری دارد و با شرکت‌های مالی برای کمک به مشاوران برای مقایسه پیشنهادهای سرمایه ‏داری همکاری دارد.
آی ‏بی ‏ام پتانسیل ‏های بیشتری برای واتسون تعریف کرده و سال گذشته طرح‏ هایی را برای سرمایه ‏گذاری یک میلیارد دلاری در این بخش ارائه داد و به‌زودی 20 بخش تجاری به این تلاش ملحق خواهند شد.