:
كمينه:۱۷.۷۹°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲

درخواست پاکستان برای ضد دامپینگ علیه واردات سیمان ایران

انجمن تولیدکنندگان سیمان پاکستان در پی اقدام آفریقای جنوبی در وضع تعرفه ضد دامپینگ برای سیمان پاکستان، خواستار اقدام مشابه دولت برای محصول ایرانی شد.
کد خبر: ۵۳۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷


خبر اقتصادی - صنعت سیمان پاکستان با اقدام کمیسیون تجارت بین المللی آفریقای جنوبی در وضع تعرفه ضددامپینگ برای صادرات این کشور، اکنون شاهد توقف صادرات خواهد بود به همین دلیل از دولت درخواست کرده است به منظور حمایت از صنعت داخلی در شرایط کنونی، برای واردات سیمان ایرانی تعرفه ضددامپینگ وضع کند یا سیمان ایرانی را در لیست منفی تجارت دوجانبه قرار دهد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان سیمان پاکستان نوشت: قاچاق سیمان از ایران به بلوچستان منجر به ضرر قابل توجه خزانه ملی شده و دولت برای مقابله با این تهدید باید به اقدام فوری دست بزند.

وی در ادامه افزود: متوسط واردات سیمان ایرانی به بلوچستان از 15 مارس تا 16 آوریل حدود 500 تا 600 تن در روز بوده است در حالیکه پیش‌تر این رقم حدود 100 تن در روز بود.

سخنگوی این گروه صنعتی همچنین متذکر شد واردات بالاتر از میزان اعلام شده در مبادی مرزی، صنعت سیمان داخلی را در وضعیت دشواری قرار دارد زیرا در حالیکه تولیدکنندگان داخلی طبق قانون موظف به پرداخت مالیات و حق امتیاز استفاده از مواد خام هستند، سیمان وارداتی و قاچاق از مزیت بالاتری برخوردارند.

بر اساس این گزارش، واردات غیرقانونی سیمان از ایران به ضرر صنعت سیمان پاکستان است که برای هزاران نفر در سراسر کشور فرصت شغلی فراهم کرده است و نگرانیها را نسبت به افزایش ظرفیت بیکار به دلیل واردات خارجی برانگیخته است.