:
كمينه:۲۴.۷۹°
بیشینه:۲۴.۹۹°
Updated in: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶

اعتصاب 2500 نفر از کارکنان رنو در ترکیه

بیش از 2500 نفر از کارکنان کارخانه ای که توسط خودروساز فرانسوی رنو در غرب ترکیه اداره می‌شود، در اعتراض به عدم افزایش دستمزد و مزایا به اعتصاب دست زدند.
کد خبر: ۵۳۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰

خبر اقتصادی - خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه گزارش داد کارکنان رنو از شب پنج شنبه تولید در کارخانه این شرکت در استان بورسا را متوقف کردند.

به گزارش ایسنا، بعضی از کارکنان پس از پایان شیفتشان حاضر به ترک این کارخانه که 5000 نفر در آن مشغول به کار هستند، نشده اند در حالیکه سایرین در محوطه بیرون کارخانه تجمع کرده و شعارهایی را علیه دولت و اتحادیه نماینده شان سردادند.

کارکنان رنو پس از اینکه مشاهده کردند کارمندان یک کارخانه قطعه سازی در نزدیکی آنها با تلاشهای همان اتحادیه کارگری که نماینده کارکنان رنو است، افزایش حقوق 60 درصدی دریافت کرده اند به خشم آمدند.

یک مقام رنو به خبرگزاری فرانسه گفت هیچ مذاکراتی برنامه ریزی نشده است و افزود: این خودروساز تدابیری را برای حمایت از شرکت و کارکنانش و بازگشت به وضعیت عادی اتخاذ کرده است.

این کارخانه یکی از بزرگترین کارخانه‌های خودرو در ترکیه از نظر ظرفیت تولید است و در هر شیفت کاری حدود 400 دستگاه خودرو تولید می‌کند.

رنو از سال 1969 که با صندوق بازنشستگی ارتش ترکیه (OYAK) یک جوینت ونچر تشکیل داد، در این کشور فعالیت داشته است.