:
كمينه:۲۴.۷۹°
بیشینه:۲۵.۹۹°
Updated in: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱

شرکت‌های تاثیرگذار در افت شاخص بورس

شاخص بورس تهران در معاملات اولین روز هفته نیز روند ریزشی در پیش گرفت و با افت بیش از 500 واحدی به نیمه 63 هزار واحد سقوط کرد.
کد خبر: ۵۳۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
127[1].jpg

خبر اقتصادی - بورس تهران که از نیمه فروردین ماه امسال وارد مدار نزولی شده و سودآوری ناچیز سهامداران خود را به زیان تبدیل کرده است، امروز با ریزش 538 واحدی و رسیدن به نیمه 63 هزار واحد، به ارقام ابتدایی سال نزدیک تر شد.

به گزارش ایسنا، به این ترتیب روند نزولی بورس تهران برای چندمین هفته متوالی در حالی ادامه پیدا کرد که در ابتدای معاملات امروز نیز قیمت اکثر شرکتها و صنایع بورسی افت کرد و موجب نگرانی بیشتر سهامداران شد به طوری که سهامداران حقیقی نسبت به فروش سهام خود در معاملات امروز اقدام کردند و از شرکتهای مطرحی چون ایران خودرو، بانک ملت، صادرات و پالایشگاه بندرعباس خارج شدند.

در معاملات امروز شرکتهایی مانند کشتیرانی، تاپیکو و پتروشیمی مبین برای جلوگیری از افت بورس تلاش کردند، اما افت قیمت شرکتهایی همچون مخابرات، بانک ملت، هلدینگ خلیج فارس، پالایشگاه بندرعباس، بانک صادرات، بانک تجارت، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه، غدیر، ایران خودرو، نفت و گاز پارسیان و بانک پاسارگاد بیشترین تاثیر را در ریزش امروز شاخص گذاشتند.

در بازار منفی امروز، شرکت تازه وارد مبین که حاشیه هایی ایجاد کرده بود، به تعادل رسید و با افزایش 2درصدی قیمت مواجه شد این در حالی است نامه شفاف سازی این شرکت مبنی بر عدم تأثیر پذیری سود برآوردی از محل افزایش یا کاهش نرخ خوراک شرکت پتروشیمی زاگرس به بازار ارائه شد.

در معاملات امروز نماد بانک صادرات که در روزهای ابتدایی سال از تقاضای بی سابقه یک میلیاردی برخوردار شده و با رسیدن به قیمت 100 تومانی، بازدهی مطلوبی را نصیب سهامداران خود کرده بود، تا سطح 80 تومان افت کرد و از صف فروش 20 میلیونی برخوردار شد.

همچنین در معاملات امروز شرکتهای پتروشیمی خارک، سرمایه گذاری صنعت نفت و مخابرات از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و سایپا دیزل، نفت پارس و بانک صادرات بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در معاملات امروز در مجموع 762 میلیون سهم به ارزش 200 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به 286 هزار میلیارد تومان رسید.