:
كمينه:۱۸.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸
رییس اتحادیه بافندگان فرش دستبافت هرمزگان:

بندرعباس صادرکننده فرش دستبافت می‌شود

رییس اتحادیه بافندگان فرش دستبافت هرمزگان گفت: بندرعباس تا اواسط خرداد صادر کننده فرش دستبافت به چند کشور حوزه خلیج فارس می‌شود.
کد خبر: ۵۳۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰
1430731505959_isna-17.jpg

خبر اقتصادی - مژگان دادی پور اظهار کرد: قرار است در خرداد با چند شرکت از کشورهای حوزه خلیج فارس در خصوص نوع طرحِ فرش‌ها و اینکه چه سبکی برای آنها تولید شود، برنامه‌ریزی خواهد شد و در نهایت بندرعباس صادر کننده فرش دست بافت به کشورهای حوزه خلیج فارس خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در حال حاضر پنچ کارگاه متمرکز و بیش از 400 کارگاه غیر متمرکز(خانگی) در استان در حال فعالیت هستند. یکی از اهداف اتحادیه، استفاده بیشتر از افراد بومی در این زمینه است که این مهم با آموزش در روستاها در حال انجام است.

رییس اتحادیه بافندگان فرش استان در خصوص افزایش قیمت محصولات اولیه مورد نیاز فرش‌بافی گفت: قیمت محصولات اولیه نسبت به سال گذشته تفاوت زیادی نداشته و همان قیمت سال قبل است.

دادی پور به فروش فرش دستبافت در بازارهای محلی اشاره کرد و گفت: پنج فروشگاه در بندرعباس در زمینه فروش فرش دستبافت فعالیت می‌کنند که خوشبختانه با توجه به فرهنگ‌سازی انجام شده، خیلی از خریداران آنها از هرمزگانی‌ها هستند.