:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۷

شفاف‌سازی سهم پر حاشیه بورس

شرکت پتروشیمی مبین که به تازگی وارد تالار شیشه‌ای شده و در این مدت کوتاه به دلیل نوسان در تصمیم‌گیری و توقف و ابطال معاملات به پر حاشیه ترین سهم تالار تبدیل شده است، نسبت به شفاف سازی در خصوص تعدیل نرخ گاز اقدام کرد.
کد خبر: ۵۳۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
124[1].jpg

خبر اقتصادی - شرکت پتروشیمی مبین که در روزهای گذشته به دلیل تقاضای انبوه برای خریداری، اعمال محدودیت و در نهایت ابطال و توقف نماد به سهم پر حاشیه بازار تبدیل شده است، با شفاف سازی در خصوص تعدیل نرخ گاز خوراک شرکتهای پتروشیمی زاگرس مواجه شده است.

به گزارش ایسنا، جمشید سبزکار-مدیرعامل این شرکت پتروشیمی- با ارسال نامه‌ای به سازمان بورس اعلام کرد که هر گونه تعدیل (افزایش یا کاهش) در نرخ گاز خوراک شرکت‌های پتروشیمی زاگرس تاثیری بر سود و زیان عملیاتی و غیر عملیاتی شرکت پتروشیمی مبین نداشته و این شرکت صرفا بابت کاهش فشار و انتقال هر استاندارد متر مکعب گاز مصرفی شرکت‌های پتروشیمی زاگرس و پتروشیمی پردیس، مبلغی معادل 35 ریال درسال های 1391 و 1392 جهت بازیافت هزینه های سرمایه گذاری و تعمیر و نگهداری ایستگاه تقلیل فشار گاز و خطوط گازرسانی از شرکت های فوق دریافت می کند.

به گفته وی براساس ماده 2-2 قراردادهای فروش گاز بین پتروشیمی مبین و شرکت های پتروشیمی زاگرس و پتروشیمی پردیس، بهای هر متر معب گاز براساس نرخ های اعلامی شرکت ملی گاز ایران محاسبه و مطالبه می شود.