:
كمينه:۱۹.۷۹°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹

ایتالیا در صدر واردکنندگان اروپایی از ایران

آخرین وضعیت روابط تجاری ایران و ایتالیا نشان می‌دهد که میزان صادرات ایران به ایتالیا در سال‌های اخیر در صدر جدول صادرات به دیگر کشورهای اروپایی قرار دارد.
کد خبر: ۵۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۰
56-125.jpg

خبر اقتصادی - آخرین آمارها از وضعیت مبادلات تجاری ایران و ایتالیا در سال 1393 نشانگر آن است که میزان صادرات ایران به ایتالیا حدود 620 میلیون دلار است.

به گزارش ایسنا، این میزان صادرات طی سال های اخیر بیشترین صادرات ایران به یک کشور اروپایی بوده است.

همچنین آخرین رقم ها از وضعیت واردات از این کشور حاکی از آن است که ایران در سال گذشته یک میلیارد و 60 میلیون دلار از ایتالیا واردات داشته است.

بیشتر صادرات ایران به ایتالیا شامل نفت، سنگ، سالامبور و خشکبار می شود و تجهیزات تکنولوژی، قطعات یدکی، صنایع نساجی و همچنین پروفیل عمده واردات ایران از ایتالیا بوده است.

در این باره احمد پورفلاح - رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا - به ایسنا گفت: به طور کلی ماشین آلات نساجی و پروفیل‌سازی‌های ایران با ایتالیا در ارتباط هستند. همچنین خیلی از خطوط تولید در صنعت فولاد ایران از ایتالیا گرفته شده است.

به گفته وی کاشی‌ و سرویس‌های بهداشتی از جمله کالاهایی هستند که به شکل محدود از ایتالیا به ایران وارد می شوند.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا اظهار کرد: بعد از تفاهم نامه لوزان تغییرات اندک و نا محسوسی در جهت توسعه روابط تجاری ایران و ایتالیا اتفاق افتاده و بسترهای لازم برای همکاری های بیشتر با این کشور فراهم شده و رفت و آمدهای بیشتری بین فعالان اقتصادی و تجار دو کشور در حال انجام است.