:
كمينه:۱۸.۷۳°
بیشینه:۱۹.۷۹°
Updated in: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹

البرز، قطب تولید آلو

معاون بهبود تولیدات گیاهی اداره کل جهاد کشاورزی استان البرز گفت: البرز رتبه اول تولید آلو را در کشور به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۵۳۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰

عکاس خبر : منا یکدانه

خبر اقتصادی - عباسعلی عامری گفت: البرز با داشتن نیم درصد زمین‌های زیر کشت کشور، 2.2 تولیدات کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: همچنین 2.5 درصد تولیدات باغی کشور در البرز به عمل می‌آید که این مهم رکوردی بزرگ برای استان به شمار می‌آید.

وی ضمن ابراز خرسندی از توان زراعی استان، گفت: البرز در تولید هلو و شلیل رکورددار است، همچنین در تولید قارچ رتبه دوم کشور به این استان تعلق دارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همچنین البرز در تولید آلو رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده که میزان تولید آن به 70 تن در هکتار رسیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی اداره کل جهاد کشاورزی استان البرز یادآور شد: علاوه بر این محصولات البرز در تولید گندم به میزان 13.26 تن رکوردار است و همچنین در تولید نهال نیز رتبه دوم را دارد.

وی در ادامه به تولید لاله کشور که عمدتا در بخش آسارا و نساء پرورش می‌یابند اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر پنج درصد گل لاله کشور در البرز تولید می‌شود و ظرفیت بالای استان می‌طلبد تا با برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاران را جذب این شاخه از تولیدات کنیم و رونق استان را رقم بزنیم.

این مقام مسئول در پایان سخنان خود گفت: به منظور توسعه کشت گل و گیاه زینتی جهاد کشاورزی البرز آمادگی حمایت و ارائه تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه‌داران را دارد و در این راه از نهایت توان خود استفاده می‌کند.