:
كمينه:۲۱.۵۱°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵
برای شرکت در کنفرانس امنیت انرژی مونیخ

وزیر نفت وارد برلین شد

وزیر نفت برای شرکت در کنفرانس امنیت انرژی مونیخ آلمان، امروز (پنجشنبه) وارد برلین شد.
کد خبر: ۵۳۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
8-883.jpg

خبر اقتصادی - بیژن زنگنه قرار است امروز در نشست امنیت انرژی مونیخ ٢٠١٥ برای پاسخ به پرسشهای حاضران، شرکت کند.

به گزارش ایسنا حرکت به سوی اتحادیه انرژی در اروپا، تاثیر درگیریهای داخل و خارج اوکراین بر موضوعات انرژی، منتفعان و متضرران از کاهش قیمت نفت، رقابت سبز و راهبردهای پایدار در ارتباط با انرژیهای تجدید پذیر، راهبرد اروپا برای متنوع سازی و دستیابی به منافع انرژی؛ مهمترین موضوعهایی است که قرار است در این کنفرانس مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

زنگنه به هراه محمد بن حمد الرمحی، وزیر نفت و گاز عمان، آلریچ گریلو، رئیس فدراسیون صنایع آلمان، آموس. جی هچستین، نماینده ویژه و هماهنگ کننده بخش انرژی وزارت امور خارجه آمریکا، ماری جوز نادی، رئیس انجمن جهانی انرژی، یوسف یوسفی، وزیر انرژی و معادن الجزایر، کمی نایدو، مدیر اجرایی صلح سبز بین الملل و ماروس شنکوویچ، معاون مدیر و کمیسیونر اتحادیه انرژی اروپا در فهرست سخنرانان اصلی این کنفرانس قرار دارند.

براساس اعلام وزارت نفت، وزیر نفت در این سفر قرار است با برخی از مقامهای ارشد آلمان و بعضی از شرکتها ملاقاتهای دوجانبه ای داشته باشد.

سفر زنگنه به آلمان، همزمان با ابراز علاقمندی دولت آنگلا مرکل به گسترش روابط با ایران پس از توافق هسته ای انجام می شود. تاکنون شرکتهای فعال در بخش انرژی و نیز شرکتهای فولادسازی و داروسازی آلمانی برای همکاری با تهران ابراز علاقه کرده اند.