:
كمينه:۲۹.۸۴°
بیشینه:۳۰.۷۹°
Updated in: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹

بیشتر خراسان‌شمالی‌ها علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری در بورس ندارند

رییس سازمان اقتصاد و دارایی خراسان‌شمالی گفت: میزان سرمایه گذاری افراد حقوقی استان در بورس اندک است.
کد خبر: ۵۲۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳
9-660-1.jpg

خبر اقتصادی - رضا بهمن پور با اشاره به اینکه میزان سرمایه‌گذاری مردم استان در بورس در حال افزایش است، تصریح کرد: بیشتر مردم حقیقی استان تمایل به سرمایه گذاری در این بخش دارند. البته آشنا نبودن مردم با بورس یکی از دلایلی بوده که سبب شده مردم تمایل کمتری برای سرمایه‌گذاری در این بخش داشته باشند.

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: تا مدتی پیش فقط یک کارگزاری بورس در استان وجود داشت که در روزهای اخیر دو کارگزاری بورس دیگر نیز به آن افزوده شده است.

وی با بیان اینکه تمایل بیشتر مردم برای سرمایه گذاری در بانک‌های خصوصی و موسسات مالی و اعتباری است، اظهار کرد: بالا بودن نرخ سود این بانک و موسسات موجب شده تا مردم رغبت بیشتری برای سرمایه‌گذاری در آن بخش‌ها از خود نشان دهند که البته این امر، پایین بودن درآمدها و توان مالی مردم استان را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ارائه خدمات آسانتر و میزان برداشت پول از خودپردازها با امکانات بیشتر توسط این موسسات و بانک‌ها از عوامل تاثیرگذار دیگر بر این امر بوده است. پرداخت سود روز شمار نیز از دیگر دلایل سپرده کردن پول توسط مردم خراسان‌شمالی در آن بانک‌ها بوده است.

رییس سازمان اقتصاد و دارایی خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: هر چند بانک مرکزی در تلاش است تا این بانک‌ها و موسسات افزایش سرمایه داشته باشند و تبدیل به بانک شوند و یا اینکه با یکدیگر ادغام شوند، اما مقاومت‌هایی از سوی آن دیده می‌شود. باید موسسات مالی و اعتباری و بانک‌های خصوصی ساماندهی شوند.