:
كمينه:۲۳.۷۳°
بیشینه:۲۴.۷۹°
Updated in: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸

وعده عسگراولادی به ایرلاین‌ها برای توسعه پروازهای ایران و روسیه

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با بیان اینکه هنوز از استان‌های شمالی ایران به استان‌های جنوبی روسیه پرواز نداریم و این امر به توجه کشورها نیاز دارد، گفت: هر شرکت هواپیمایی که بتواند این پروازها را برقرار کند 50 درصد صندلی آن را تامین خواهیم کرد.
کد خبر: ۵۲۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
104-159.jpg

خبر اقتصادی - اسدالله عسگراولادی در پانزدهمین اجلاس شورای بین‌المللی همکاری‌های تجاری اتاق‌های بازرگانی و صنعت کشورهای منطقه حاشیه دریای خزر که در منطقه آزاد انزلی در حال برگزاری است، گفت: به کشورهای ساحلی خزر تاکید می‌کنم تا جایی که می‌توانند نیازهایشان را از طریق یکدیگر تامین کنند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در روابط اقتصادی فقر داریم و اگر نیازهای‌مان را از یکدیگر بگیریم این عقب ماندگی‌ها جبران می‌شود.

عسگراولادی بر حل مشکلات روادیدها بین کشورهای حاشیه دریای خزر تاکید کرد و گفت: این اجلاس فرصتی است تا با یکدیگر مبادله کلام و مشکلات را حل کنیم.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه ادامه داد: باید فکر کنیم که چرا از استان‌های شمالی ایران به استان‌های جنوبی روسیه پرواز نداریم یا چرا پرواز رشت به آستراخان وجود ندارد.

عسگراولادی با بیان اینکه ما در برقراری خط هوایی نیاز به توجه کشورها داریم، خاطرنشان کرد: هر شرکتی بتواند این پروازها را تامین کند 50 درصد صندلی آن را تامین خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه توسعه تجارت با رفت‌وآمدها گسترش می‌یابد، افزود: زمانی که نیازهایمان را از یکدیگر تامین کردیم بعد از آن باید به دریاها فکر کنیم.

وی با بیان اینکه من 82 سال سن دارم و 58 سال با روسیه کار کرده‌ام، تصریح کرد: در این راه ناملایمات بسیاری دیدم. تجار امروز هم از ناملایمات نترسند و با همت آنها می‌توان تجارت 400 میلیون دلاری ایران با روسیه را به چهار میلیارد دلار برسانیم.

به گزارش ایسنا، پانزدهمین اجلاس شورای بین‌المللی همکاری‌های تجاری اتاق‌های بازرگانی و صنعت کشورهای منطقه دریای خزر از امروز آغاز شده و تا فردا ادامه دارد.