:
كمينه:۱۸.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸

پایتخت اقتصادی ایران در انتظار سرمایه‌گذاری آلمانی‌ها

استاندار هرمزگان گفت: استان می‌تواند مرکزی برای انتقال کالاهای کشور آلمان باشد و با تقویت روابط تجاری، سرمایه‌گذاران آلمانی می‌توانند از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری هرمزگان استفاده کنند.
کد خبر: ۵۲۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰
19-451.jpg


خبر اقتصادی - جاسم جادری در دیدار با سفیر آلمان در ایران اظهار کرد: ایران از ظرفیت‌های خوب اقتصادی و امکان مناسب برای سرمایه‌گذاری برخوردار است. خوشبختانه در دو سال گذشته پیشرفت‌های خوبی در ارتباطات بین المللی ایران بدست آمده و در این مدت شاهد رشد 33 درصدی روابط اقتصادی و تجاری میان ایران و آلمان نیز بوده‌ایم.

به گزارش ایسنا، وی به معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری استان هرمزگان پرداخت و بیان کرد: استان هرمزگان از اهمیتی استراتژیک برخوردار بوده و ظرفیت‌های دریایی و بندری، شیلاتی، صنعتی و معدنی از قابلیت‌های استان محسوب می‌شوند و در زمینه صادرات و واردات کالا دارای موقعیت مهمی در کشور است. علاوه بر آن برخورداری از 6 منطقه ویژه اقتصادی، 2 بندر بزرگ شهید رجایی و باهنر، 14 جزیره، همسایگی با پنج کشور حاشیه خلیج فارس و سواحل طولانی از جمله دیگر مزیت‌های استان هرمزگان محسوب می‌شوند. 70 درصد واردات و صادرات کشور از طریق استان هرمزگان انجام می‌شود و بندرعباس پایتخت اقتصادی ایران لقب گرفته که می‌توان این ظرفیت‌ها را به سرمایه گذاران کشور آلمان معرفی کرد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اضافه کرد: هرمزگان در حال حاضر دارای دو منطقه آزاد است و در آینده نیز در شرق و غرب استان، یعنی در شهرستان‌های جاسک و پارسیان 2 منطقه آزاد تجاری و اقتصادی دیگر ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی با اجرای فازهای توسعه‌ای در حال افزایش به هشت میلیون TEU در پایان فاز سوم است، ادامه داد: در شرق هرمزگان و در جاسک مرکز صادرات نفت، پالایشگاه و پتروشیمی ایجاد می‌شود. علاوه بر این، مناطق آزاد قشم و کیش دارای فرصت‌های سرمایه گذاری خوبی هستند. همچنین هرمزگان دارای 6 فرودگاه و ظرفیت حمل و نقل 40 میلیون تن کالا از طریق راه آهن است.

جادری با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 افزود: مردم ایران، بهترین ملت برای حفظ و نگهداری صلح و حق طلبی هستند و در حالی که به دنبال دستیابی به علم و فناوری هستند، به ناحق مورد تحریم قرار گرفتند. امروز در راستای دفاع از حقانیت این ملت در حال مذاکره هستیم.