:
كمينه:۱۸.۷۳°
بیشینه:۱۹.۷۹°
Updated in: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹
وزیر نیرو مطرح کرد:

اصلاح نظام یارانه و تعرفه برق ضروری است، سیستم‌های تولیدپراکنده مناسب نیستند

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه اقتصاد برق نیازمند ساماندهی است، گفت: اصلاح نظام یارانه و تعرفه برق بسیار مهم است و شرکت های برق سراسر کشور باید در درآمد به دست آمده سهیم باشند.
کد خبر: ۵۲۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
Rouhollah Vahdati-6-107.jpg

خبر اقتصادی - حمیدچیت‌چیان در بیستمین کنفرانس ملی شبکه های توزیع برق که در زاهدان برگزار شد افزود: سیستان و بلوچستان نیازمند توجه بیشتری است، با توجه به وسعت بسیار عظیم این منطقه و طول شبکه های توزیع برق، تکیه بر تولید پراکنده یکی از اقدامات حیاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، وزیر نیرو در ادامه گفت: ایجاد سایت انرژی باد در مسیر عبور بادهای 120 روزه سیستان و بلوچستان عاملی برای تامین برق منطقه و تامین بخشی از نیازهای کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه بحث کاهش تلفات از محورهای اصلی شرکت های توزیع برق در سراسر کشور است افزود: برای اینکه بتوانیم برق را در تمام نقاط توزیع کنیم استفاده از سیستم دی‌جی (تولید پراکنده) امکان پذیر نیست زیرا تامین سوخت این واحدها کاری بسیار دشوار است.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های خوب سیستان و بلوچستان در زمینه خورشید و باد، تولید نیرو و انرژی از این پتانسیل ها می تواند این استان را در مباحث مختلف اقتصادی توسعه دهد و کاهش مصرف سوخت را در منطقه شاهد باشیم.

وزیر نیرو اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم انرژی های تجدیدپذیر را گسترش دهیم همکاری بخش خصوصی در این زمینه مهم است.

چیت چیان افزود: باید از انرژی‌هایی استفاده کنیم که کمترین آثار تخریبی را داشته باشند. با استفاده از انرژی‌های نو دی اکسید کربن کمتری به محیط وارد شده و سلامت انسان به خطر نمی‌افتد.

وی گفت: برای مدیریت مصرف باید شبکه توزیع برق را از خطر خاموشی نجات دهیم و این مسئله بسیار مهم است و مدیران شرکت های توزیع باید تلاششان را در این زمینه گسترش دهند.

چیت‌چیان عنوان کرد: طبق قانون بودجه در دو سال اخیر به همت نمایندگان مجلس شورای اسلامی ظرفیت کاهش تلفات برق و کاهش مصرف سوخت در شبکه توزیع برق و نیروگاه‌های سراسر کشور صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: استفاده از نیروگاه های بخار و همچنین استفاده از سیستم های روشنایی معابر از طریق ال ای دی برای کاهش مصرف انرژی بسیار مهم و حیاتی است که صنعت‌گران می توانند از این ظرفیت جهت تولید این وسایل بهره ببرند.

چیت چبان بیان کرد: ازمدیر عامل توانیر می خواهم مدلی را تنظیم کند که بر طبق آن شرکت های توزیع برق سراسر کشور درامد حاصله از وصول مطالبات را در جهت کاهش تلفات هزینه کنند.

وی در پایان تصریح کرد: امیدوارم این همایش زمینه خوبی برای گسترش فناوری تولید در سراسر کشور باشد.