:
كمينه:۱۷.۷۹°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
بر اساس گزارش خبرگزاری «نچرال گاز آسیا»؛

بانک ملی پاکستان با تامین مالی پروژه IP موافقت کرد

خبرگزاری «نچرال گاز آسیا» در گزارش خود از اعلام آمادگی کامل بانک ملی پاکستان (NBP) برای تامین مالی پروژه خط لوله گاز ایران ـ پاکستان که به خط لوله IP معروف است، خبر داد.
کد خبر: ۴۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۰
خبراقتصادی: خبرگزاری «نچرال گاز آسیا» در گزارش خود از اعلام آمادگی کامل بانک ملی پاکستان (NBP) برای تامین مالی پروژه خط لوله گاز ایران ـ پاکستان که به خط لوله IP معروف است، خبر داد.
این در حالی است که بانک دولتی SBP پاکستان می خواست این کار را بصورت مستقیم انجام دهد.
بنابر گزارش خبرگزاری «نچرال گاز آسیا» بانک ملی پاکستان (NBP) امروز اعلام کرد که این بانک آمادگی کامل دارد که پروژه خط لوله گاز ایران ـ پاکستان که به خط لوله IP معروف است را تامین مالی کند. این در حالی است که بانک دولتی SBP پاکستان قصد داشت این کار را بصورت مستقیم انجام دهد.






اکسپرس تریبون نیز در خبر اعلام کرد: آقای «عدنان عدیل حسین» رئیس بخش مالی و توزیع بانک ملی پاکستان در یک کنفرانس خبری به خبرنگار گفته است که یکسری از کنسرسیومهای بانکی تامین مالی این پروژه را در کنار هم به انجام خواهند رسانید.

پاکستان و ایران در سال 2010 یک قرار داد امضاء کردند که بر اساس این قرارداد امضاء کردند که بر اساس این قرارداد، ایران تا سال 2014 به همسایه شرقی خود گاز صادر خواهد کرد که این میزان گاز تا سال 2015 به مقدار 28 میلیون متر مکعب در هر روز خواهد رسید.

این خط لوله به طول 900 کیلومتر است و تا عسلویه کشیده خواهد شد و همچنین 800 کیلومتر دیگر خط لوله نیاز است که در داخل خاک پاکستان انتقال پیدا کند که این خطوط لوله گاز خود را از طریق میدان گازی پارس جنوبی تامین می نمایند.

لازم به ذکر است که لابی صهیونیستی سعی دارند که به هر نحوی مانع انجام این قرارداد گازی و انتقال گاز از ایران به پاکستان بشوند و با ایجاد شبهاتی نسبت به تحریم نفتی و گازی ایران، شرایط را برای به انجام رسیدن این پروژه با اشکال مواجه کنند.