:
كمينه:۱۷.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

نهاوندیان درگذشت مهندس علی مدنی را تسلیت گفت

وی در دوران پربار زندگی خود شاگردان بسیاری را تربیت کرد که ازآن جمله جمع کثیری از اقتصاد دانان کنونی و مدیران بلند پایه در دوره های مختلف هستند؛ «علی طیب نیا» وزیر کنونی اقتصاد و امور دارایی، «محمد نهاوندیان» رییس دفتر رییس جمهوری و برخی نمایندگان مجلس از جمله شاگردان وی به شمار می آیند.
کد خبر: ۲۴۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱

 رییس دفتر رییس جمهوری در پیامی درگذشت استاد«علی مدنی» را به جامعه علمی کشور و خانواده محترم وی تسلیت گفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در متن پیام «محمد نهاوندیان» آمده است: درگذشت استاد ارجمند جناب آقای دکتر علی مدنی موجب تاثر و تالم گردید؛ آن مرحوم، سال های متمادی عمر خود را در تعلیم و پرورش دانشجویان، اساتید و همچنین صاحب نظران اقتصادی کشور سپری نمود و با عشق و اخلاص، خدمات ارزشمندی را در حوزه «آمار و ریاضیات» به میهن اسلامی ارایه نمود و به درستی «پدر علم آمار ایران» نام گرفت.



متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«انّا لله و انّا الیه راجعون»

درگذشت استاد ارجمند جناب آقای دکتر علی مدنی موجب تاثر و تالم گردید. آن مرحوم، سال های متمادی عمر خود را در تعلیم و پرورش دانشجویان، اساتید و همچنین صاحب نظران اقتصادی کشور سپری نمود و با عشق و اخلاص، خدمات ارزشمندی را در حوزه «آمار و ریاضیات» به میهن اسلامی ارائه نمود و به درستی «پدر علم آمار ایران» نام گرفت.

ضمن تسلیت به خانواده محترم آن مرحوم، جامعه علمی و شاگردان ایشان، رحمت و مغفرت الهی را برای آن فقید سعید از درگاه ایزد منّان مسئلت می نمایم.

محمد نهاوندیان

رئیس دفتر رئیس جمهور



 استاد علی مدنی پدر علم آمارایران چهارشنبه شب هفته جاری به علت کهولت سن و ایست قبلی در سن 94 سالگی در منزل خود درگذشت .

وی یکی از استادان بنام کشور بود که دردانشگاه های مختلف تهران و آزاد اسلامی تدریس می کرده است.

بسیاری از کتاب های اولیه حوزه آمار و ریاضی محض و کاربردی از تالیفات مرحوم مدنی است.

وی در دوران پربار زندگی خود شاگردان بسیاری را تربیت کرد که ازآن جمله جمع کثیری از اقتصاد دانان کنونی و مدیران بلند پایه در دوره های مختلف هستند؛ «علی طیب نیا» وزیر کنونی اقتصاد و امور دارایی، «محمد نهاوندیان» رییس دفتر رییس جمهوری و برخی نمایندگان مجلس از جمله شاگردان وی به شمار می آیند.


بسیاری از کتاب های اولیه حوزه آمار و ریاضی محض و کاربردی از تالیفات مرحوم مدنی است .

وی در دوران پربار زندگی خود شاگردان بسیاری را تربیت کرد که ازآن جمله جمع کثیری از اقتصاد دانان کنونی و مدیران بلند پایه در دوره های مختلف هستند، علی طیب نیا وزیر کنونی اقتصاد و امور دارایی، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری و برخی نمایندگان مجلس از جمله شاگردان وی هستند.


سال 1370 مهندس مدنی در سلف سرویس دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران در کنار حمید امیری دانشجوی آن زمان 

شادروان علی مدنی، جزو اولین استادان و علاقه مندان به مباحث اقتصادی و آمار ریاضی و آمار و احتمالات بوده که در رشد و توسعه دانش اقتصاد در دانشکده های اقتصادی تاثیر عمیق و ویژه ای داشته است. 

استاد مدنی پس از تحصیلات در دانشگاه های اتحاد جماهیر شوروی سابق و تسلط بر دانش آمار ریاضی و اقتصاد سنجی، در دانشگاه تهران و مراکز علمی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد ودارایی و... مشغول به کار می شود. شادروان علی مدنی، جزو اولین استادان و علاقه مندان به مباحث اقتصادی و آمار ریاضی و آمار و احتمالات بوده که در رشد و توسعه دانش اقتصاد در دانشکده های اقتصادی تاثیر عمیق و ویژه ای داشته است.

استاد مدنی پس از تحصیلات در دانشگاه های اتحاد جماهیر شوروی سابق و تسلط بر دانش آمار ریاضی و اقتصاد سنجی، در دانشگاه تهران و مراکز علمی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد ودارایی و... مشغول به کار می شود. مهندس مدنی سال ها نیز در دوره های سازمان های مختلف از جمله سازمان برنامه، وزارت بهداری و وزارت دارایی، به تدریس ریاضیات پایه، نظریه احتمال، آمار ریاضی، روش‌های آماری مشغول بود و سال ها نیز در دانشگاهها در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد ودکتری تربیت مدرس، دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه شهید بهشتی،آموزشگاه عالی علوم تغذیه، مدرسه عالی بیمه تهران، مدرسه عالی ریاضیات، دانشکده فنی دانشگاه تهران و دانشگاه اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی به تدریس اشتغال داشته است.