بانک ملی: پرداخت عوارض خروج از کشور الکترونیک شد از سامانه بام، بله، درگاه سازمان مالیاتی
در سفر دوم به خارج از کشور 50درصد این مبلغ بیشتر شده و به 330 هزار تومان می رسد. برای بار سوم و سفرهای بیشتر نیز این مبلغ به 440هزار تومان افزایش می یابد. این ارقام در حالی برای بودجه 97 پیشنهاد شده که هم اکنون قیمت بلیت «لحظه آخری» بسیاری از سفرهای خارجی با هواپیما، بسیار کمتر و گاهی در حدود 100 هزار تومان است. مبلغ قبلي عوارض خروج از کشور، هوایی 75 هزار تومان، حج 37500، خروج زمینی و دریایی 25 هزار تومان بوده است
خبر اقتصادی: با عملیاتی شدن سامانه پرداخت الکترونیک عوارض خروج از کشور در باجه های مرزی و شعب غیر مرزی بانک ملی ایران، از روز شنبه ۲۴ آذرماه عوارض خروج از کشور به صورت نقدی و سنتی دریافت نخواهد شد.
به گزارش ایبِنا و به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، در فاز نخست طرح پرداخت الکترونیک عوارض خروج از کشور که با همکاری نیروی انتظامی و سازمان امور مالیاتی کشور اجرایی شد، پرداخت وجوه عوارض در شعب غیر مرزی و در فاز دوم این طرح، پرداخت عوارض در شعب مرزی صرفا از طریق درگاه ها و کانال های پرداخت الکترونیک پذیرفته می شود و وجوه عوارض از طریق فیش نقدی در شعب دریافت نخواهد شد.
لازم به ذکر است، درگاه ها و کانال های پرداخت الکترونیک عوارض خروج از کشور شامل درگاه پرداخت اینترنتی سازمان امور مالیاتی، دستگاه های POS، CASHLESSو کیوسک بانک ملی ایران و همچنین اپلیکیشن موبایلی بله و سامانه بام این بانک و اپلیکیشن موبایلی ایوا است.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ اعلام کرد که عوارض خروج از کشور سال آینده مسافران عتبات بدون تغییر مانده است.
علی اصغر یوسف نژاد در تشریح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ در نشست خبری، گفت: مصوبات کمیسیون تلفیق در قسمت درآمدی تقریبا به اتمام رسیده به غیر از یک الی دو موضوع که مراعا مانده و منتظر اظهار نظر در این باره هستیم.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ در تشریح موضوعات مراعا مانده افزود: یکی از این موارد برداشت از صندوق توسعه ملی است که به اذن رهبری نیاز دارد اما در دیگر موارد تقریبا چارچوب اصلی بخش درآمدی مشخص شده است.
براساس مصوبه کمیسیون تلفیق عوارض خروج از کشور برای زائران عتبات عالیات براساس قانون بودجه سال ۹۶ باقی ماند و زائرین اربعین که مقصد آن ها کشور عراق است از پرداخت عوارض معاف شدند.
یوسف نژاد افزود: عوارض خروج از کشور برای عتبات در سال ۹۶ برای مرز هوایی ۳۷ هزار و ۷۰۰ تومان و برای مرز زمینی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده بود. سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ مجلس، از افزایش عوارض خروج از کشور به غیر از سفرهای عتبات عالیات، به ۲۲۰ هزار تومان خبر داد.
پيش از اين، در لایحه بودجه 97 عوارض خروج از کشور سهبرابر شده بود. بر اساس لایحه تقدیمی دولت به مجلس در بودجه 97 عوارض خروج از کشور به 220هزار تومان افزایش پیدا میکند. این عوارض در حال حاضر 75 هزار تومان تومان است. به بیان ساده تر، عوارض مذکور حدود سه برابر شده است.
بر این اساس در سفر دوم به خارج از کشور 50درصد این مبلغ بیشتر شده و به 330 هزار تومان می رسد. برای بار سوم و سفرهای بیشتر نیز این مبلغ به 440هزار تومان افزایش می یابد.
این ارقام در حالی برای بودجه 97 پیشنهاد شده که هم اکنون قیمت بلیت «لحظه آخری» بسیاری از سفرهای خارجی با هواپیما، بسیار کمتر و گاهی در حدود 100 هزار تومان است.
رقم پیشنهادی دولت شامل تفکیک عوارض گونه های مختلف سفر نیست. عوارض سفرهای زیارتی نیز 110 هزار تومان برای هر نفر پیشنهاد شده است.
هم اکنون عوارض سفرهای زمینی و دریایی هر نفر 25 هزار تومان است و عوارض خروج برای سفرهای زیارتی نیمی از اعداد مذکور است.
پيش از اين، بر اساس ماده 45 قانون مالیات بر ارزش افزوده برای سال جاری، عوارض خروج از کشور برای هر مسافر به مقاصد بین المللی 75 هزار تومان و برای مقاصد زیارتی 37 هزار و 500 تومان است. عوارض خروج مسافر ازمرزهای کشور موضوع ردیف ۱۱۰۵۰۴ عوارض خروج هوایی برای هر نفر ۷۵۰,۰۰۰ عوراض خروج زمینی و دریایی برای هر نفر ۲۵۰,۰۰۰ عوارض خروج زائرین حج تمتع و عمره و عتبات عالیات ۵۰ درصد عوارض تعیین شده در این بند بوده است.
اکنون عوارض خروج از کشور، برای سفرهای زیارتی، ۳۵هزار تومان و برای سفرهای غیرزیارتی، ۷۵هزار تومان است.براساس جدیدترین آماری که از سوی معاونت گردشگری کشور اعلام شده در سال گذشته ۹ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۱۴۰ ایرانی به دیگر کشورها سفر کردهاند
خبر مربوط به سال 93 در ادامه آمده است:
مرتضی دهقان مدیر کل فرودگاه بینالمللی امام خمینی(ره) - اظهار کرد: در راستای اجرای قانون اخذ عوارض خروج از کشور تمام هموطنانی که قصد خروج از طریق مرز هوایی فرودگاهها را دارند، موظف به پرداخت عوارض مصوب هستند.
وی افزود: برابر قوانین مصوب، مسافران ایرانی که قصد خروج از کشور را دارند بایستی عوارض خروج از کشور پرداخت کنند و به استناد تبصره ماده 45 قانون مالیات بر ارزش افزوده، ایرانیان مقیم خارج از کشور که دارای کارنامه شغلی از وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی هستند در خصوص پرداخت وجوه عوارض خروج از کشور مستثنی شدهاند لذا کلیه ایرانیان مقیم خارج از کشور برای خروج از کشور در صورت عدم ارائه کارنامه شغلی میبایست برابر مقررات عوارض خروج از کشور پرداخت کنند.
دهقان اظهار کرد: از همه هموطنان که قصد مسافرت به خارج از کشور را دارند درخواست میشود قبل از مراجعه به فرودگاه عوارض خروج از کشور خود را در شعب با نک ملی سراسر کشور پرداخت کرده تا در هنگام انجام فرآیندهای پذیرش مسافر و حضور در گیت های گذرنامه با ارائه فیش واریزی به ماموران کنترل گذرنامه به سهولت تردد کنند.
عوارض خروج مسافر ازمرزهای کشور موضوع ردیف ۱۱۰۵۰۴ عوارض خروج هوایی برای هر نفر ۷۵۰,۰۰۰
عوراض خروج زمینی و دریایی برای هر نفر ۲۵۰,۰۰۰
عوارض خروج زائرین حج تمتع و عمره و عتبات عالیات ۵۰ درصد عوارض تعیین شده در این بند می باشد.
مبلغ یکصد هزار( ۱۰۰,۰۰۰) ریال از عوارض خروجی برای توسعه زیرساختها و تاسیسات گردشگری و حمایت از بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی تا سقف چهارصد میلیارد (۰۰۰, ۰۰۰, ۰۰۰, ۴۰۰) ریال اختصاص می یابد.
جهت كليه مسافرين (بزرگسال و كودک) پرداخت عوارض خروج از كشور الزامی است. (مگر در مواردی كه فرد معاف باشد.) عوارض در كليه بانكهای ملي سطح شهر و همچنين در بانک ملی مستقر در فرودگاه (شبانه روزي) قابل پرداخت مي باشد.
توصيه ميگردد در صورتيكه از سفر خود مطمئن هستيد به منظور جلوگيري از معطلی در بانک فرودگاه، در روزهاي قبل از پرواز در بانكهاي سطح شهر پرداخت گردد.
درصورتيكه قصد پرداخت در بانک فرودگاه را داريد، ابتدا كارت پرواز را اخذ و سپس به بانک مراجعه نماييد.(چون ممكن است هنگامي كه در حال واريز وجه هستيد، به علت نزديک بودن زمان پرواز كانتر بسته شود.)
عوارض خروج از کشور برای هر مسافر به مقاصد بین المللی 75 هزار تومان و برای مقاصد زیارتی 50درصد می باشد.
پیش از این عوارض خروج از کشور برای هر مسافر به مقاصد بینالمللی 65 هزار تومان و برای مقاصد زیارتی 25 هزار تومان بود.
من متوجه نمیشم عو ارض خروج از کشور برای چیه ؟
چرا هر سال باید ١٠,٠٠٠ تومان اضافه بشه؟
اگر مالیات باشه که روی تمام بلیتها مالیات میگیرن
اگر این جریمه ها نباشد که با 4 میلیون ماشین در تهران و 15 میلیون ماشین در کشور نمی شه نظم را برقرار کرد.
البته فقط نباید به جریمه اکتفا شود باید فرهنگ و محبت ایرانی بهتر شود که مردم تک سرنشین نروند و مسافر سوار کنند و از اتوبوس و نقلیه عمومی استفاده کنند تا تعداد ماشین ها به یک چهارم الان کاهش یابد و نظم و آرامش و خلوت شدن را شاهد باشیم و جریمه هم کم شود.
مقایسه کنید با زمانی که مثل 20 سال یا 10 سال پیش هیچ ماشینی خالی حرکت نمی کرد و همسایه و همشهری را سوار می کردند حالا همه شده تک سرنشین و شلوغ و میلیون ها خودرو صبح می آینده و شب بر می گردند. یک روند کاملا تکراری
اما اگر فرهنگ و نقلیه عمومی بهتر شود مشکل هم کم می شود.
مدیران و کارمندان و کارگران به جای مدیریرت و کار همه تبدیل به راننده شده اند و مدیر نیستند چون روزی 4 ساعت رانندگی می کنند روزی یک ساعت مدیریت.
این وضعیت مشخص است که چه مشکلاتی دارد و لذا بدون جریمه نمی شود نظم نسبی را حاکم کرد اما باید کاری کنند که احجاف نشود و به خصوص دوربین های چهار راه ها بهتر کار کنند چون گاهی بدون آن که خلاف کنند وسط راه چراغ قرمز می شود و عکس می گیرند و جریمه می شوند این ها باید اصلاح شود تا هدف یعنی نظم بهتر حاکم شود....
هر روز يه قانون در ميارن ..........
حق مسافرت و آزادی سفر، از اعمال عادی و حقوق مسلم فردی و اجتماعی هر شخص است که طبق اصل 20 قانون اساسی همگان از آن برخوردارند و بر حسب بند 7 اصل سوم قانون اساسی بر حسب قانون باید تأمین شود. سلب این حق در شرایط عادی با موازین شرعی و قانون اساسی مغایرت دارد. ولی نظر به وضع فوقالعاده فعلی و جنگ تحمیلی به اکثریت آرا تأیید شد
شما اطلاع نداری ولی اصرار داری نظر بدهی
یک روزگاری کل مصرف نفت در داخل کشور 500 هزار بشکه بوده امروز شده 1.7 میلیون بشکه در روز حالا این رقم را در سایر موارد نیز ضرب کنید.
جمعیت 36 میلیون شده نزدیک 80 میلیون و می رود به سمت 150 میلیون.
مردم هفته ای یک بار حمام می رفتند حالا دو روزی یکبار می روند.
مصرف و...........
مگر در زمان خريد بليط اين هزينه چند برابر گرفت نميشود. بساط اين كارهاي من دراوردي كي جمع ميشود اللهُ اعلم
دوم این که اگر دولت عوارض نگیرد پس هزینه فرودگاه و انتظامات و پرسنل و امنیت را باید از کجا تامین کند و چرا نباید کشور از راه مسافرت درآمد داشته باشد و چه چیز باعث می شود که شما فکر کنید باید همه چیز مجانی باشد.
این پول نفت مگر چقدر است که ما هم دلار ارزان می خواهیم و هم همه چیز را مجانی طلب می کنیم
این نکته را با هزینه های بیشمار سفر در خارج کشور و اقامت و... مقایسه کنید که برای اکثر خدمات و کالاها مالیات می گیرند.
البته بهتر است که به قول شما روی بلیت گرفته شود و مثل مالیات بر ارزش افزوده، خروجی با بلیت محاسبه شود.
اما دلیل دیگر این است که دولت از این طریق به آمار دقیق خروجی از کشور پی می برد و یک روش محاسبه دقیق ورود و خروج مسافر به کشور از مرز هوایی است....
اگر مالیات و عوارض شهری از مردم تهران گرفته می شد آیا این همه جمعیت داشتیم؟
وقتی سفره نفت و بودجه دولتی در تهران باز است و مخارج بالا و بازار و خرید وفروش و کار و اداره و کارخانه در تهران است اما مالیات و عوارض به همان اندازه نداریم باعث جمعیت زیاد شده است.
خروجی تهران به خارج کشور هم به خاطر سفر به کشورهای دیگر یا مهاجرت بیش از شهرهای دیگر است یعنی انباشت پول و تبدیل به دلار و خروج از کشور و خرج کردن در کشورهای دیگر....
در حالی که این درآمدها برای شهر و کشور خودمان باید هزینه شود.
خدمات در همین شهر ارائه شود ...
البته با وضعیت کنونی این تحلیل را ارائه کردیم که خیلی هم ناقص است
اما در همه جای دنیا روش اداره شهر و کشور وابستگی به مردم است نه پول نفت و...
این روش هم دموکراسی را تقویت می کند وهم کشور را می سازد....
ضمن این که نظر شما درست است شما مالیات می دهید درحالی که بسیاری از مالیات معاف هستند و جالب این که یارانه هم می گیرند.!
این نظر شما از آنجا نشات میگیرد که شما با عوارضی که پا بپای بهای بلیط از مردم گرفته میشود آگاهی ندارید! در پول و بهای هر بلیطی که هر مسافری پرداخت میکند این قبیل خرجها برای همه فرودگاههائی که مورد نظر است دریافت میگردد.
"عوارض خروج از کشور" پولی است اضافه بر سازمان که به زور در سر حدات ایران از مردم گرفته میشود وربطی به خرچ فرودگاهها و خادمین آنها ندارد.
اگر در انگليس آن گونه خدمات مي دهند كارگر و كارمند هم آن گونه كار مي كنند و آن گونه ماليات مي دهند.
دفاع از پرداخت عوارض و ماليات و گسترش پايه مالياتي وجلوگيري از فرار مالياتي و دريافت ماليات و عوارض از كساني كه توان سفر خارجي دارند، به اين معنا نيست كه سوء مديريت و فساد و رشوه و.... را انكار كنيم.
هر موضوعي در جاي خود بايد مطرح و حل شود و علاوه بر اصلاح دولت بايد اصلاح رفتار مصرفي و مردم و خود ما هم پذيرفته شود.
نمي شود به خاطر رفتار فسادانگيز يا ضعف مديريت عده اي، همه چيز را زير سوال ببريم و از پرداخت عوارض و ماليات به عنوان يك پايه درست اقتصادي دفاع نكنيم و...
پس كي بايد حرف حق و درست كه تلخ است گفته شود اگر قرار باشد همه جا يك جور عمل كنيم تا رضايت شما جلب شود نتيجه همين است كه امروز شاهديد. پس بايد حرف هايي كه اصلاح ساختار را به همراه دارد گفته شود و اگر در اجرا نادرست عمل مي شود بايد انتقاد شود.
اگر همه چيز را انكار كنيم يعني خود و آينده اقتصاد را انكار كرده ايم... شما در كشور خارجي به مراتب سخت تر و پر هزينه تر و پركارتر زندگي مي كنيد و دليلش عدم وابستگي به درآمد مفت نفت است. ماليات مي دهند و افتخار هم مي كنند كه در سرنوشت كشور خود شريك هستند ولي ما پرداخت ماليات و عوارض را حرف زور و قانون ناكارآمد ارزيابي مي كنيم!./...
همه مسائل هم به مدیریت و سیاست مرتبط نیست اگر هم ارتباط داشته باشد بالاخره به عنوان شهروند این مملکت حق داریم نظر بدهیم. مثل شما که نظرتان را می دهید.
انتظار نداشته باشید هم یک نظر داشته باشند. اقتصاد و جامعه هم پول و درآمد لازم دارد و هم هزینه و مصرف. همه پول را هم نباید از پول نفت تامین کرد.
واقعیت ها را باید بررسی کنیم هرچند با نظر ما همخوانی نداشته باشد.
آن بقال هم نظرش را براساس واقعیت های پیرامون خود مطرح می کند نه براساس رویا...
زندگی همین است هم احترام به واقعیت ها و هم احترام به نظرات آدم ها
اگر کسی نظرش با ما یکی نیست نباید فکر کنیم که جیره خوار است.
در هر موضوعی نیز نباید تنها به موارد اختلاف و حذف فکر کنیم برخی مسائل و راهکارها مشترک است بالاخره باید پذیرفت که در این مملکت زندگی می کنیم و در هر شرایطی باید واقعیت ها و مشکلات و قوانین و... را بررسی کنیم. نمی شود با زیرسوال بردن و قبول نکردن همه چیز، زندگی را اداره کرد
اصلاح امور سخته پس شما راهکار بدهید ماهم توجه می کنیم
........
بجای این کار می توانند هزینه پاسپورت و ... را افزایش دهند .... معمولا همه جا ها بعنوان ورودیه یک پولی می گیرند البته اون هم از خارجی ها قابل قبوله... ولی خروجیه ؟!!!!
۷۵ هزار تومن ویا بیشتر حق مسلم فرودگاههاست ، ولی دریافت به اینصورت در هیچ جایی مشاهده نمیشه.
میتونند مثل همه جای دنیا، روی بلیط هواپیما حساب کنندو در لحظه آخرباعث ازار و سرگردانی مسافر نشوند.
اگر واقعن قبول داری چشماتو بیشتر باز کن تا ببینی بقیه مالیات هایی که به هر عنوان گرفته میشه چه جوری داره خرج میشه!!
من دانشجو که به سختی مخارجم رو برای یه سفر علمی جور کردم، چرا یک هفته قبل رفتن باید بفهمم 75 تومنه دیگه هم باید بپردازم!
من ترکیه رو مثال زدم چون از لحاظ مسافت و فرهنگ و وضعیت اقتصادی جامعه به ما نزدیک تر هست، وگرنه من توی هیچ سفری در اروپا چنین مساله ای رو ندیدم و حتی در سفرهایی که با قطار داشتم حتی بلیط هم به ندرت چک میشد!
من انتظار مقایسه با اروپا رو ندارم و اینکار رو هم نمیکنم ولی برای کسی که جاهای دیگری از دنیا رو دیده و نگاهش محدود به کشور خودش نیست ، هیچ کدام این مسائل توجیه پذیر نیست!!
لطفا راهنمایی بفرمائید.
فارس نه پارس..............
"عوارض خروج از کشور" پولی است که مسئولین ایرانی ........... از مردم دریافت میکنند که نه پشتوانه عرفی دارد و نه شرعی و غیر از ایران هم فقط شاید در کشورهای عقب افتاده آفریقائی بتوان آنرا سراغ داشت....... چراکه خرج فرودگاههای کشور را مسافرین بهمراه پول بلیط خود پرداخت میکنند.
......................................
هیچ فرودگاهی تو دنیا هزینه نداره که عوارض نمی گیره جز فرودگاه بدون خدمات ما
در همان کشورها بفرمایید مردم چقدر مالیات می دهند و چند درصد بودجه دولت از مالیات تامین می شود و چقدر از نفت و چاپ پول و تورم ...
هر کس به تحلیل و محاسبه درآمد هزینه مخارج دولت بپردازد از نظر شما باید پورسانت بگیرد؟!
شما وقتی برای درآمد هزینه یک خانواده محاسبه و تحلیل دارید چطور در یک سایت اقتصادی انتظار دارید که به مسائل درآمد هزینه یک کشور و یک دولت توجه نشود
اگر همه چیز بدون هزینه و مفت باشد مخارج را از کجا باید تامین کرد یعنی می فرمایید که چاپ پول و تورم بهتر از گرفتن عوارض و مالیات است
منفی حرف زدن و جلب نظر مخاطب ساده است اما تحلیل وضعیت ساختار بودجه یک کشور کار سختی است یک عده مثل شما خوشنود نمی شوند و دیگران را متهم به پورسانت گرفتن می کنند.
اگر علاقه دارید که ساختار اقتصاد کشور را اصلاح کنید باید منصفانه قضاوت کنید
مانمی گوییم مشکل نیست و همه چیز درست است اما معتقدیم که به جای چاپ پول که مالیات بر تمام فقرا و کم درآمدهاست باید مالیات و عوارض گرفته شود...... کمی به تحلیل های اقتصادی توجه بفرمایید تلخ و خشک است اما واقعیت ها همین هاست همان طور که در زندگی شخصی مشکلات داریم مشکلات کلان را نیز باید بررسی کنیم هر چیزی سرجای خود باید بررسی شود اگر از یک موضوع ناراحت هستیم نباید بقیه را هم خراب کنیم این طوری درست نمی شود خراب تر می شود
ببخشید من یکماه قبل قصد مسافرت داشتم ولی کنسل شد
با فیش عوارض خروج از کشور مربوط به مسافرت لغو شده قبلی می تونم برای سفر کنونی ام استفاده کنم؟
ممنون
حالا اگه خدمات نياز به دريافت پول داره پس چرا تبعيض بين سفر زيارتي و غير زيارتي داره؟ خدمات كه يكسانه؟
اگرم مبنا کشورهای سکولارن، که اونا مدل های در آمدی جالبی دارند، که هر سطح در آمد یه درصد مالیات میده، و در آمدهای بالا مالیات به 50 تا 60% میرسه، و در آمد پایین گاهی حتی تا 2، 3 درصد مالیات بیشتر نمیده.
عملا ما نه مدل سکولار رو داریم و نه اسلام رو
در ضمن در تمام دنیا که این چیزای رو از انجا ها کپی کردید دولت و نظام در قبال مالیات دهندگان مسئول و پاسخگوست.
و همه کارمندان می دونند که مردم ولی نعمتشون هستند
ولی آیا در ایران هم اینجوریه؟!؟!
آیا تا کنون کار اداری نداشتی ؟!
کار قضائی چی؟
اگه راست میگی اول اینا درست کنید ما هم جریمه و مالیات چند برابر میدیم
این قدر کشش می دهند دلیلش به نفع بودن مردم است و با افزایش مالیات باید موافقت شود و تایید گردد آسمان به زمین نمی یاید این به نفع مردم است.
البته زورتون میرسه حق دارید.
اگر این را نمی پسندید پیشنهاد دهید. با کاهش قیمت نفت باید راهکارهای دیگر جستجو شود.
حتی قیمت بالای نفت هم تاابد ادامه نخواهد داشت همان طور که کشورهای دیگر راهکاری برای درآمد دارند ما نیز باید راهکاری داشته باشیم
این که شما دوست ندارید هزینه کنید و یا ما دوست نداریم پول خرج کنیم جواب قانع کننده ای نیست و با فحاشی هم چیزی عوض نمی شود
فکر کن شما مسوول هستی و می خواهی درآمد کسب کنی تا جواب گوی هزینه ها باشی
برای کشوری که در بدترین شرایط درآمد ارزی، 14 میلیارد دلار خرج سفرهای خارجی و گردش و تفریح در ترکیه و امارات و هند و تایلند و... می کند آیا دریافت عوارض خروجی اشکال بزرگی محسوب می شود
در شرایط بد اقتصادی واردات 4 میلیارد دلار خودروی خارجی لوکس نباید تعرفه واردات بدهد؟
قدری انصاف داشته باشید و مسوولانه حرف بزنیم واگر هم نظر ما راقبول ندارید بفرمایید راهکار چیست نه این که فحاشی کنید...
من چن تا عوارض خروج دارم که ماله خرداد ماه امساله تاریخ صدورش. به دلایلی ازشون استفاده نکردم ,چکار میتونم بکنم باهاشون؟
خواهشمندم بدون داشتن اطلاعات كافي اقدام به پاسخ به هموطنان عزيز ما نكنيد. فاكتورهاي مالياتي و عوارضي در ايران نه تنها بر يك قانون ثابت بنا نشده كه حتي سليقه اي و از موضع قدرت ميباشد.
تا كنون از خودتون پرسيديد كه چرا يه خارجي اين هزينه به قول شما امنيت و عوارض را پرداخت نميكند مگر اين نيست كه امنيت همه مسافرين تامين ميگردد. ............
من اكثرا سفرم به ايران چند ساعت بيشتر نيست ولي زمان خودم رو توصف بانكها بايد باشم براي پرداخت عوارض. پس تسهيلات كه بايد از اين پول براي مسافرين محيا شود نه تنها تسهيلاتي رو در بر نداشته بلكه باعث سر در گمي و استرس هم وطنان ميشود.
اگه همه باید بدن و همه در قانون برابرند پس چرا سفرهای زیارتی نصف مالیات میدن
دوما من ربط مثال شما در مورد رانندگی و وضع جامعه نظام مند را با این موضوع نمیفهمم
دوست من اگه بناست مالیات بدیم به عنوان یک ایرانی . زیارتی و سیاحتی فرقی نداره .
مردم هیچ جای دنیا مخالف مالیات دادن نیستند . چون مالیات موجب پیشرفت یک مملکت میشه (اگه درست صرف بشه). مردم ما بیشتر از بی عدالتی در پرداخت مالیات گله مند هستند . در مالیات مشاغل هم به همین صورت می باشد.
ای کاش این پول را میگرفتند و در قبالش ارایه خدمات و ادبیات قشنگ تحویل می دادند . رفتار کارکنان و انتظامات در ایران را در سایر کشورهای مقایسه کنزد . البته کشور های پیشرفته و در حال توسعه . نه کشورهایی مثل عراق . یمن. عربستان و .....
همه جا مالیات هست. عوارض هست. مالیات سنگین بر درآمد هست. دنیا با مالیات و عوارض می گردد.
البته در کنار مالیات وعوارض، محیط کسب و کار را درست می کنند که کار کنی و درآمد داشته باشی و مالیات هم بدهی.
ایران با همین وضعیت نسبت به خیلی از کشورها ارزان تر است اما نسبت به گذشته زندگی را خیلی گران کرده ایم و خودمان هم مقصر هستیم که این قدر زندگی را پیچیده و پر هزینه کرده ایم. ....
قبلا هم گفتم باز هم ميگم.... عوارض فرودگاه روي بهاي بليط پرداخت ميشه، ولي از اونجايي كه هيچكس حق اعتراض نداره بايد سر تعظيم به زور فرود بياريم به اين نوع قوانين.
و بحث سر ارزون بودن يا گرون بودن توي كشوري نيست، بحث سر پول گرفتن به نا حقه. ميخواد اين هزار تومن باشه يا هفتاد و پنج هزار تومن.
من با دوستاني كه صحبت ميكنم اونا هم همين عقيده رو دارن .... چون در هنگام خريد بليط هم اين عوارض رو پرداخت كردن.
ادمین محترم حالا ک باید 75 هزار پول زور بدیم لطفا بفرمایین ما ک تصمیم برای تفریح داریم میتونیم برای خروج از کشور بقصد تفریح ارز مسافرتی بگیریم؟ چقدر و از کجا و کدوم بانک؟
وت بخیر.
من یه سوال دارم که اگر مبلغ خروجی را زیادتر واریز کنیم آیا امکان عودت و پس گرفتن این مبلغ وجود دارد یا نه؟
من پاسپورتمو خارج از ایران تمدید کردم ..و 6 ماه قبل هم ایران بودم ..الان بابد باز هم مبلغ خروجی پرداخت کنم .؟ م
عوارض خروجي هوايي در حال حاضر چند هستش؟
این که به برخی مسائل انتقاد داریم درست است اما اصل موضوع که باید از محل مالیات و عوارض کشور را اداره کرد قابل رد کردن نیست. شما هم به جای این که این حرف ها را واهی بدانید جواب مستدل و قانع کننده بدهید. بفرمایید که هزینه عمران و فرودگاه و... را باید از کجا تامین کرد ....
نکته مهمتر این است که ما در این نظرات قرار نیست تکلیف مخارج و درآمد و عوارض را مشخص کنیم ما فقط نظر می دهیم. نه مسوول هستیم و نه قرار است چیزی را ابطال کنیم یا ایجاد کنیم. مسوولان باید پاسخ بدهند که چرا عوارض می گیرند و چرا نباید بگیرند یا باید بگیرند. براین اساس حرف ما فقط حرف است و نظر است لذا دلیلی ندارد که عصبانی شویم و حرف های نامناسب به هم بزنیم اینجا جلسه هیات دولت و مجلس و قانون گذاری و اجرای سیاست نیست. تنها نظر چند شهروند مثل من و شما مطرح می شود. همین . پس چرا توهین آمیز جواب می دهید؟ ما نه دریافت کننده هستیم نه خرج کننده .... واقعا عجیب است که ملت ما حتی حوصله بحث و نظر را ندارند و بلافاصله به زبان فحش و توهین پناه می بریم . باید یاد بگیریم که با خودمان، همسایه ها، مغولان، ترک ها، عرب ها، کشورهای غربی و... به زبان احترام و گفت وگو صحبت کنیم تا امکان حل مشکل فراهم شود وگرنه با تند گفتن که به نتیجه ای نمی رسیم.... کما این که در طول تاریخ این نوع برخورد .......
وقتی شما نظر می دهید مگه دیگران را بی سواد و بی دانش و بدون تحلیل فرض می کنید که حرف ما را اینگونه اعلام می کنید.
تا وقتی در نظر دادن کلمات خشن و بی احترامی را به کار می گیرید چطور انتظار دارید که تفاهم و اجماع نظر ایجاد بشه ؟ ما نظر دادیم و شماهم نظر بدهید قرار نیست نظر ما را دولت اجرا کند...
متاسفانه هر جا حرف از اصلاح سیاست هایی است که مردم باید مشارکت کنند و مثلا پول بیشتری بپردازند، فورا با واکنش مواجه می شود در حالیکه مجموعه ای از سیاست هاست که به بهبود اقتصاد کمک خواهد کرد. از ایجاد فرصت برای گردشگری و جذب سرمایه خارجی تا پرداخت مالیات، قیمت بنزین بالاتر، حمل و نقل عمومی و...
نکته دیگر اینکه رسانه عمومی و حرف ما و شما حرف مجلس و قانون گذاری و دولت و قوه مجریه نیست .
اگر قرار باشد مجموعه ای از اشتباهات توسط مردم و دولت ادامه یابد چگونه می توان به اصلاح امور امیدوار بود
مسله دوم متاسفانه مردم ما اطلاعات لازم در این خصوص رو ندارند مثلا مالیات بر ارزش افزوده این یعنی شما یک چیزی میخری در یک بازه زمانی معین ارزش اون چیزی که خریدین بیشتر میشه و شما باید برای افزایش ارزش اون چیز مالیات بدین حالا برای یک پفک که تاریخ مصرفش 3 ماه است آیا در این 3 ماه ارزش پفک افزایش پیدا میکنه ؟ نه !
پس اون مالیات بر ارزش افزوده پفک و خیلی چیزهای شبیه به این میشه پول زور !!!
من می خواهم اینترنتی پرداخت کنم و پروازم شنبه شب ۲۹ اسفند است و امروز ۲۶ اسفند
می خواستم ببینم که اگه الان پرداخت کنم تا اون موقع اعتبار دارد یا خیر ؟
وقتي يارانه ميگيريم خجالت نمي كشيم وقتي عوارض مي دهيم اشكال دارد؟
وقتي سالي 16 ميليارد دلار خرج سفرهاي خارجي مي كنيم و پول خود را در رستوران و هتل و خرج برند ولباس و .... مي كنيم چه فرقي با سوء مديريت اقتصادي و ارزان فروشي دلار به مدت 12 سال داريم.. كجا بايد خجالت بكشيم؟
وقتي 1400 ميليارد دلار پول نفت را خرج سفر و سفره و شكم و واردات كالاي خارجي كرديم و با پول نفت زندگي كرديم و ماليات و عوارض نداديم و 100 سال با يارانه نفت و دولت زندگي كرديم، چه كسي بايد خجالت بكشد؟
برادرم راه حل بده حتي اگر اشتباه باشد انسان ها حرف مي زنند انتقاد مي كنند راه حل مي دهند و زنده هستند.... بگو خرج كشور را بايد ازكجا تامين كردچگونه بايد عمل كرد كه اهداف مورد نظر شما تحقق يابد؟
تا وقتي كه از نگاه شخصي مسائل را ارزيابي مي كنيم طبيعي است كه اين طور نظر بدهيد... فضاي عمومي و امكانات شهري بدون سرمايه گذاري و پول درست نمي شود... نمي توان انتظار داشت كه تا ابد همه كارها را با پول نفت درست كنيم... همه مسائل را به هم ربط دادن و بدون شاخص ارزيابي كردن هيچ نتيجه اي ندارد... عوارض به جيب ما نمي رود به خزانه مي رود... با خزانه خالي هم نمي شود كشور را اداره كرد... ضعف مديريت ديگران هم ما نبايد جوابگو باشيم.. مشكل سيستم ماليات ستاني ما هم با ديگران متفاوت است...
شما اگر از سطح مديريت خانواده وارد مديريت كشور و شهر شويد قطعا نگاهي ديگر خواهيد داشت... كسي بايد خجالت بكشد كه منابع را نابود مي كند نه كسي كه تنها يك بحث عمومي را پيگيري مي كند... ما چه مسووليتي داريم كه بايد خجالت بكشيم...
من برای اولین بار هستش برای مسافرت به خارج از کشور به ترکیه میروم
میخواستم بدونم کلا عوارضی که باید پرداخت کنم ۷۵ هزار تومان میباشد یا اینکه داخل فرودگاه ترکیه هم باید مبلغی پرداخت کنم یا همچنین برای برگشتم
https://tollpayment.sadadpsp.ir/merchants/tax/index.html#/tax
اینها نظر شخصی شماست 4 تا کشور تشریف ببرید میبینید نیازی نیاز عوارض خروج و مالیات افزوده نیفزوده فلان و الان بدید چرا که اونها بلدند چجوری خرجشون رو با دخلشون هماهنگ کنند وقتی بلد نباشی دستتو میکنی تو جیب مردمت اصلا چه دلیلی داره من به صنعت گردشگری و رهها کمک کنم شما که مدعی بلد بودن تمامی کارهایی باید بودجه تو درست تعیین کنی و خرج ..... نکنی تا دستت تو جیب مردم شریف این مملکت نره این همه ما جوون و شهید ندادیم که با بی لیاقتی این مشکلات بوجود بیاد
هر چیزی جای خودشو داره.
کدوم کشور عوارض میگیره که ما داریم میگیریم
از خروج مردمش برای سفر توریستی کسب درآمد میکنه
مدت اعتبار عوارض چقدر هست؟
من الان 440 هزار تومان پول چیو دارم میدم? پول کدوم خدمات رو دقیقا دارم میدم? امکانتات مجهز فرودگاهامووون? یا پول اعتبار گذرناممون?
جالبه! من چن سال پیش رفتم هنگ کنگ. قانون لغو روادید برای همه جای دنیا داره اجرا میشه. جالب اینجا بود که تو یه بند از قانونشون نوشته بودن اگر اهل کشوری کوچکی هستید که اسمش توی لیست ما نیومده و ما نمیشناسیمتون , دو هفته بدون روادید میتونید هنگ کنگ بمونید. ولی من ایرانی مجبور شدم 300 هزار تومن خرج کنم و 3 ماه معطل ویزا شم.
پاینده باشی ایران.
روز به روز بر عزتت افزوده میشه
و مردم ایران به ایرانی بودن خود میبالند
اگر واقعا جواب علمی میخواهید: در چارچوب ساختارهای فعلی کشور هیچ راه حل قابل قبولی وجود ندارد.
زیربنای استدلال شما یک واقعیت اشکار است و ان اینکه اقتصاد این کشور در تاریخ معاصر یک نوع نمایش بوده که در ان رانت منابع زیرزمینی کشور از شکلی به شکل دیگر تبدیل میشده است. حتی انچه ظاهرا درامدهای مالیاتی قلمداد میشود در اکثر موارد با چند واسطه از همین منبع تامین میشود ودلخوش کردن به افزایش سهم این درامدها نوعی خود فریبی است، چراکه انچه در نهایت اتفاق میافتد این است که انچه به عنوان در امد در جایی اخذ میشود در جای دیگر از ورود به چرخه اقتصاد باز میماند.
خلاصه حرف شما این است دولت در تامین هزینه ها به مشکل جدی برخورده و حالا از ما سراغ منابع جدید میگیرد. جواب ما این است که اگر قراراست این منابع سرمایه های داخلی یا خارجی باشد باید به همان میزان اختیاراتش راهم واگذارکند (به همان شکلی که در کشورهای اروپایی تحقق یافته است). در اروپا یک مثل وجود دارد: همان کسی که پول ارکستر رامیدهد تعیین میکند که چه موسیقی نواخته شود...
آفای ادمین توضیحات شما بسیار سرسری و سفسطه گرایانه است. یه چیزایی رو به یه چیزایی ربط میدین که معلومه فقط مغلطه بازیه!
ادمین! میدونم که این رو چاپ نمیکنی، ولی اگر تنهایی هم میخونیش بدون که با این جوابهای جانبدارانه ای که اینجا نوشتی تو هم ...........
پدر و مادر من برای و خواهر و برادرم برای سومین باری که میخوان بیان به دیدنم نزدیک ۳ تومن پول میخوان بریزن من در حالی که این پول ، برای ما پول کمی نیست وقتی بلیط های رفت و برگشت منو دانشگاهم تقبل میکنه و پدر و مادرم برای دیدن من کمتر از ۵ میلیون خرج میکنن ۳ تومن در قبال این رقم هایی که منگفتمپول زیادیه نمیدونم شما چی فکر میکنبن
گفتيد ما عادت كرديم همه چي رايگان باشه؟؟؟!!!!! چي الان رايگانه؟
نظرتون چيه برا نفس كشيدن هم ازمون پول بگيرن؟
به عرض ایشان برسانم کشورهایی که مردمشان مالیات زیاد میدهند سطح جایگاه رفاه مردمشان را بررسی کنند و متوجه میشوند که چرا و به چه دلیل ! فقط کافی مقایسه کنید کشور آلمان و با ایران که از لحاظ جمعیت در حدود و مشابه ایران است و با جغرافیایی کوچکتر با داشتن ثروت و ذخایر طبیعی پایین تر چگونه مردم در رفاه و آسایش و امنیت هستند مملکت ما هر ساله هزاران میلیارد توسط ...............
به تاراج میره اکثر فرزندان .... در بهترین دانشگاه های اروپایی و آمریکایی و با پول مردم کیف میکنند و 400 تومن عوارض هم اثری بهشون نداره . توجه داشته باشید که به بهانه های مختلف تمامی امکانات و برای خودشون فراهم کرده اند لطفا جواب بدهید آیا از وزیران لواسان نشین و مقامات دو تابعیتی عوارض گرفته میشه بفرمایید رانت واردات و صادرات کشور دست کی و تو جیب کی میره بفرمایید که آیا پاستور نشینان عوارض میدهند بفرمایید و . و . و بقیش و همه مردم میدانند خودتان هم میدانید آیا همین سایت شما عوارض میدهد چگونه و چقدر ؟
آقایون.... پول کم آوردن میخوان مردم رو سر کیسه کنن.حالا بذار این دولت هم تموم بشه بعدا....آخه مرد مومن با این همه ظرفیت،درآمدهای نفتی،معادن و....چطوری میشه وضع مملکت به اینجا برسه.کشور ما از سوء مدیریت داره رنج شدیدی میبره هر کی میاد یه سازی واسه خودش بر میداره و 4سال واسه دل خودش میزنه میره....... منجر به پیشرفت بشه در این مملکت نیست.شما به هر بخشی نگاه کنید داره لنگ میزنه:کشاورزی ،صنعت،گردشگری و...و آخرش هم میگیم تحریم ها باعث شکوفایی ما شده.
آخه افزایش جمعیت تهران چه ربطی به مالیات نگرفتن دولت داره؟
یکم سطح مطالعاتت رو ببر بالا!!
الان فرودگاه جز منابع کشوره؟؟؟ منظورتون از منابع کشور جیب مردمه؟؟؟ و دقیقاَ منظور شما از امکانات شهری چیه؟؟ فک کنم شما تا حالا حتی عکسای کشورای خارجی رو هم ندیدی
............ شاید خود سیاست مداراها دولت مردان و.... در رفاه هستند وفکر اینو نمی کنن که شهر های کشور مردم مشکل دارند
اینجوری که پیش بریم فقرا تو کشور زیاد میشن که از بی کفایتی می میرن و....
من تقریبا ۲۰ سال هست که مقیم و تبعه کشور هلند هستم، کشوری که بر پایه اخذ مالیات اداره میشه،تقریبا نصف یا حتی چیزی بیشتر از نصف درآمد ماهیانه هر شخص نصیب اداره مالیات میشه، هر چقدر درآمد شخص بیشتر پرداخت مالیاتش هم بیشتر، قشر کم درامد هم از بعضی از معافیتهای مالیاتی برخوردار هستند، هیچکس به این رویه اعتراضی نداره، چون خدمات اجتماعی در سراسر کشور برای همه شهروندان بطور یکنواخت و یکسان هست. مثلا من نوعی که کار میکنم مالیات پرداخت میکنم و دولت از همین مالیاتهای دریافتی به افرادی که بنا بر دلایلی بیکار هستن حقوق بیکاری پرداخت میکنه.
با مبلغی که من خودم برای هر بار سفر به ایران پرداخت میکنم(تقریبا ۵۸۰ یورو فقط برای هر بلیط) میتونم دو یا سه سفر به کشورهای اروپایی داشته باشم، ولی ترجیحا میام ایران و به نوعی ارز وارد، و کلی خرید میکنم تا به رشد اقتصاد کشورم یه کمک حتی کم و ناچیز، کرده باشم.
از اینجا که خارج میشم چیزی به اسم عوارضی خروج از کشور ندارم در صورتیکه موقع برگشت تو ایران باید عوارضی بدم، یه وقتهایی با خودم فکر میکنم که اگه قراره که عوارضی پرداخت کنم.....در واقع موقع خروج از هلند پرداخت کنم نه تو ایران موقع برگشت به خونه ام....
واقعا که .... راه مملکت داری رو نمیدونند ولی همین کشور همسایه رشد اقتصادیش تو این سه ماهه ۱۱.۱ شد یعنی بالاترین رشد اقتصادی دنیا حتی بالاتر از هند و چین!!!حتی یک لیر هم عوارض خروجی نمیپردازن!!!
بنده چند ماهه پیش به نخجوان رفته بودم چون پول ما تموم شد و میخواستم برای چند روزم بمونیم و عوارض خروجی ما بیشتر میشد مجبور شد به راننده آزربایجانی کات بانکی مونو بدیم تا بره ازجلفا برای ما پول بیاره که ما دوباره عوارض خروجی پرداخت نکنیم!!!
حتی بنزین هم تو نخجوان برابر ایرانه یعنی تقریبا ۱۰۰۰ تومن !!!
حق مسافرت و آزادی سفر، از اعمال عادی و حقوق مسلم فردی و اجتماعی هر شخص است که طبق اصل 20 قانون اساسی همگان از آن برخوردارند و بر حسب بند 7 اصل سوم قانون اساسی بر حسب قانون باید تأمین شود. سلب این حق در شرایط عادی با موازین شرعی و قانون اساسی مغایرت دارد. ولی نظر به وضع فوقالعاده فعلی و جنگ تحمیلی به اکثریت آرا تأیید شد
شما اطلاع نداری ولی اصرار داری نظر بدهی
بزار زایر کربلا رو تیغ بزنن
ما هم یه ابالفضلی داریم
1. اینها مانند توریستها به داخل کشور ارز وارد میکنند 2. اینها مانند توریستها به کشور اقامتشان (مثل کشور خود) برمیگردند
با تشکر
دلایل شما البته صحیح، ولی پیش پا افتاده و نتیجه گیری به علت نقص استدلال گمراه کننده است. مشکل شما این پیشفرض است که منتقدان این بدیهیات رانمیدانند و بنابراین خود را محق میدانید که به جای چالش با واقعیاتی که بغرنجتراز تصورشماست یاد گرفته های خود را تکرار کنید.
محور انتقاد ما به اتخاذ چنین راهکارهایی این است که به جای اصلاحات ساختاری سعی میشود فقط از بعد حسابداری نوعی تعادل کاذب ایجاد کرد. هر نوع درامد اضافی برای این دیوانسالاری مخرب در بهترین حالت ریختن اب به بشکه ای بدون کف است. مشکل به نالایقی، فساد و قانونگریزی ختم نمیشود، بلکه مشکل اصلی برخی قوانین و نحوه تفکر پشت انهاست.
در این مورد خاص واضح است که انگیزه اصلی نه خود عوارض، بلکه جلوگیری از خروج ارز از کشور است. این خود قویترین سیگنال به بازار است که توان بانک مرکزی برای عرضه ارز ناکافیست، پس هر کس که حداقل به اندازه شما اقتصاد بداند تکلیف خود را میفهمد... ایا نتیجه مطلوب شماست؟
خروج سالانه ۹ میلیارد دلار ارز مسافرتی از کشور
رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه رییس جمهور از افزایش نرخ ارز بسیار مکدر است،گفت: مسافران ایرانی سالانه ۹ میلیارد دلار ارز از کشور خارج می کنند که فشار زیادی به بازار ارز وارد می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد باقر نوبخت عصر پنجشنبه در گردهمایی دانشجویان و جوانان حزب اعتدال و توسعه، گفت: این روزها درباره بودجه حرف های زیادی می شنویم ولی باید به منتقدین بگویم اگر امروز بودجه کاملا شفاف نبود آیا می توانستید اجزای آن را تحلیل کنید؟
سخنگوی دولت افزود: البته قبول دارم بیماری مزمن اقتصادی در کشور وجود دارد که نمی توان آن را با دارو درمان کرد بلکه باید دست به جراحی بزرگی زد ولی راه حل دیگری وجود دارد که می توانیم دست بر روی دست بگذاریم و دو سه سال آینده را نیز بگذرانیم و همین بیماری مزمن را با رعایت امانت به دولت بعد بسپاریم.
نوبخت با تاکید بر اینکه حق نداریم جامعه را متشنج کنیم و باید با آرامش کار خود را پیش ببریم، گفت: از همه می خواهیم انتقاد کنند و هیچ کس در زمینه بودجه مسوول نیست بلکه خودم به عنوان محمد باقر نوبخت شخصا مسوول بودجه هستم و اگر اشتباه می کنم بگویید که برگردم.
وی، یکی از ویژگی های بودجه سال آینده را توجه به اشتغال دانست و اظهار داشت: در بودجه سال آینده پیش بینی ۹۸۰ هزار فرصت جدید شغلی را کرده ایم زیرا در هر خانه ای که می روید حداقل سه بیکار تحصیل کرده وجود دارد.
وی با بیان اینکه یکهزار و ۱۹۴ هزار میلیارد تومان در کشور هزینه خواهد شد که ما فقط می توانیم ۳۶۸ هزار میلیارد تومان از خزانه دولت برداشت کنیم، گفت: جامعه حق دارد که این سوال را بپرسد که مابقی این هزینه را از کجا می خواهید بیاورید؟
نوبخت گفت: در جدول بودجه سال های گذشته ۵۹ ردیف و موسسه وجود داشت که از دولت کمک می گرفتند و حتی بسیاری از این موسسات را ما نمی شناختیم که در سال جاری این ردیف ها حذف شد، البته ۱۹۴ هزار میلیارد تومان نیز از حقوق گمرکی و مالیات درآمد کسب خواهیم کرد که در عین حال ۵۰۰ هزار میلیارد تومان نیز طرح و پروژه نیمه تمام در کشور داریم.
وی ادامه داد: پس باید چیزی بفروشیم تا بتوانیم این میزان را تامین کنیم که اولا ساختمان های دولتی است که پیش بینی کردیم یکهزارو ۵۰۰ میلیارد تومان و فروش سهام شرکت های دولت که آن نیز حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان خواهد بود و برای تامین بقیه آن مجبور شدیم اوراق قرضه بفروشیم که آن نیز حدود ۴۷ میلیارد تومان است.
سخنگوی دولت افزود: هزار میلیارد تومان نیز باید به بازنشستگان برای همسان سازی پرداخت کنیم که با این کسری بودجه مجبور شدیم ۲۰ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای اتمام پروژه های نیمه تمام استفاده کنیم.
نوبخت با بیان اینکه برجام توانست برای دولت گشایش ایجاد کند، گفت: برخی می گویند برجام هیچ دستاوردی نداشته ولی من به عنوان رییس سازمان مدیریت می گویم حداقل گشایشی که داشته این بود که فروش نفت ما از حدود یک میلیون بشکه به دو میلیون و ۴۱۰ هزار بشکه رسید که توانستیم با پول آن هزینه های جاری دولت و حقوق کارمندان را پرداخت کنیم البته ترامپ از اقدام و مذاکرات ما و به ثمر رسیدن برجام بسیار می سوزد و می داند که اگر برجام به ثمر نمی رسید مشکلات زیادی در کشور وجود داشت.
وی به بحث قبلی خود برگشت و ادامه داد: خلاصه برای طرح های عمرانی پول کافی نداریم و برای این کار مجبور شدیم سال گذشته ۱۷ هزار میلیارد تومان از بانک ها پول بگیریم تا بتوانیم واحدهای متوقف و نیمه تعطیل را دوباره فعال کرده و فرصت شغلی ایجاد کنیم.
نوبخت خاطر نشان کرد: تصمیم گرفتیم اگر اصلاح قیمتی روی حامل های انرژی رخ دهد و مجلس مجوز آن را دهد ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشیم تا بتوان ۸۳ هزار واحد صنفی نیمه کاره ای که باید کامل شود را تکمیل کنیم.
وی توضیح داد: در قانون هدفمندی یارانه ها قرار بود با اصلاح حامل های انرژی و منابع حاصل از آن نصف آن به مردم برای پرداخت نقدی یارانه ها و از نصف دیگر ۳۰ درصد به واحدهای تولیدی و ۲۰ درصد نیز در جیب دولت قرار گیرد ولی امروز نه فقط آن ۳۰ درصد به واحدهای تولید داده نشد و ۲۰ درصد نیز به جیب دولت نرفت بلکه ۱۲ هزار میلیارد تومان نیز به مبلغ قبلی افزوده و به عنوان پرداخت نقدی یارانه به مردم دادیم.
رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه عده ای به این پول نیازمند هستند و نمی توانیم تحت هیچ شرایطی آن را قطع کنیم، گفت: بنده قسم می خورم ماهی حدود هشت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان حقوق می گیرم و هیچ پول دیگری از هیچ جای دیگر دریافت نمی کنم و دریافت این ۴۵ هزار تومان هیچ تاثیری در زندگی من ندارد اما می توان با جمع این ۴۵ هزار تومان مشکلات زیادی را حل کرد البته امسال یارانه تحت پوشش افراد کمیته امداد و بهزیستی۳.۴ برابر شده است و سعی داریم هر کسی که زیر خط فقر باشد پول دیگری به نام بیمه سلامت به آنها بدهیم و سال آینده بطور قطع سه دهک افراد بی نیاز از یارانه را قطع خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: برای ایجاد حدود یک میلیون فرصت شغلی نیاز به اصلاح قیمت حامل های انرژی در سال آینده است.
رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: قیمت فوب خلیج فارس که مبنای قیمت گذاری حامل های انرژی در کشور است حدود ۲۲۰۰ تومان است که با قیمت کنونی بنزین ۱۲۰۰ ارزان تر است و حتی قیمت بنزین و گازوییل در ایران بسیار ارزان تر از افغانستان است.
نوبخت با بیان اینکه رییس جمهوری در جلسه امروز نیز با وی تاکید کرده که درباره افزایش نرخ ارز بسیار نگران است، ادامه داد: آقای روحانی اصلا و به هیچ عنوان افزایش نرخ ارز را بر نمی تابد و از افزایش آن بسیار مکدر است.
وی با تاکید بر اینکه باید قیمت ارز کنترل شود و برای این کار دولت باید در بازار مداخله کند، افزود: برای اینکه بتوانیم تقاضای بازار را متعادل کنیم باید ارز تزریق کنیم ولی متاسفانه بانک مرکزی اگر ارز بیشتری داشت قطعا ورود می کرد.
سخنگوی دولت ادامه داد: در بازار ما دلار زیاد است ولی برای کنترل نرخ آن باید بانک مرکزی ورود کند که متاسفانه برای تهیه ارز مشکل دارد.
نوبخت به میزان سفرهای خارجی از کشور اشاره کرد و گفت: سالانه ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به مسافرت خارجی می روند که اگر هر کدام هزار دلار با خود ببرند می شود ۹ میلیارد دلار، که همین میزان برای دولتی که تامین ۲۰۰ میلیون دلار برایش سخت است بسیار زیاد است و بار بسیار زیادی را به بازار وارد می کند.
وی گفت: خروج ارز از کشور به بازار فشار وارد می کند و یکی از عوامل جلوگیری خروج ارز از کشور می تواند افزایش عوارض خروج مسافران باشد.
کار نیست قیمت همه چی 100 در 100 میاد روش تخم مرغ مثلا 400 باشه به جای اینکه بشه 500 می پره 800 وضعیت مون درست شبیه یه مملکت آفریقایی شده
لطفا حذف نکن ادمین
مردم باید تاوان بی عرضگیش رو بدن؟!
واقعا که
مخصوصا شما با اون همه تحلیلای سیاسی و اقتصادیتون که در جواب نظرات بقیه داده بودین ... واقعا که
بالاخره من متوجه نشدم که وقتی تعرفه 3 برابر شده حالا واسه خروجی بصورت زمینی که قبلا 25 هزار تومن بوده الان چقدر شده
ممنون میشم جوابمو بدید .
خدایی پول زور
مسافر موقع خروج از چه خدماتی بجز دستشویی و صندلی استفاده میکنه که باید 220 هزار تومان عوارض بده
عوارض چی
متاسفانه درآمد دولت از جیب مردم هستش
اون دوست خط قرمز اگه ممکنه جواب منو بدید
من 26سالمه تو زندگیمم از ایران بیرون نرفتم با کلی نخردن و پول جمع کردن و دوسال خذکت رو به پایان رسوندن عید زمینی میخوام بزم ترکیه الان چقدر باید عوارض بدم؟
تمام کسانی که به خارج سفر میکنن مبلغ 220 هزار تومن که معادل 40تا 50 دلاره براشون پولی نیست. شما یه وعده غذا خارج از کشور بخوری همینقدر میشه چرا نگیرن؟؟
مسافرای ایرانی تو سفرهای خارجی سالانه 9 میلیارد دلار از ایران خارج میکنن بزارین لااقل یه درامد کمی برای ایجاد اشتغال تو کشور ایجاد بشه.....
این عوارض مربوط به هر سال هست؟ چون من شنیدم بستگی به مهر های داخلی پاسپورت داره یعنی یکی که از قبل سه تا مهر بیشتر خورده پاسپورتش باید 440 بده
اون نخبه ای که این اعداد و ارقام رو تعیین کرده بر چه اساسی بوده ؟ عوارض هوایی ۷۵ هزار و زمینی ۲۵ هزار بوده یعنی هوایی سه برابر زمینی . الان چرا هوایی یا زمینی شده ۲۲۰هزار تومن ؟من به همراه خانواده سالی یه دفعه با ماشین خودم به کشورهای همسایه سفر می کردم. هیچ جای دنیا اینقدر بی حساب کتاب و غارتگر نیستند اگر هم قصد افزایش داشتند می تونستند منطقی و معقول افزایش نرخ بدند. وقتی مردم میگن مدیران در امور مملکت توانمند نیستند به همین دلیله البته این یه نمونه از شیرین کاری مدیران هستش و اینا بی سواد بودن مسیولین رو می رسونه کشورهای پر جمعیت تر از ایران هم این همه عوارضی و ... نمیگیرن حتی برای بیشتر کشورها هم پول ویزا نمیدن پس بهتره قبول کنید که این نرخ عوارض منطقی نیست مگر اینکه از نجومی بگیران باشید
جناب ادمين جان انصافا دم شما گرم كه حوصله جواب دادن به اين همه نظرات را داريد و البته بدتر كه دوستان دهه هاي ... و... كه منطق زندگي عصر جديد را هم پذيرا نيستن!
البته كم و كاستي هاي وحشتناك و سوء مديريت هاي اسفناك را بايد بپذيريم ولي اين علتي نيست كه صرفا زبان انتفادي نسبت به هر هزينه منظقي اعم از ماليات و عوارض جهت رفاه حال خودمان وضع ميشه داشته باشيم.
ممنون
برای سفر به عتبات عالیات اربعین ۹۷ باید عوارض خروج بدهیم یا خیر
من پرداخت کردم ولی کسی پاسخگو نیس
لطفا رسیدگی کنید پول من کجا رفته
من برای ۴ نفر گرفتم که جمعا ۵۰ هزار تومان میشه
دوست عزیز اینهایی که میفرمایی تقصیر ملت نیست سیاست افزایش جمعیت و مسائل غیر قابل ذکر دیگر از یک جای دیگه صادر میشه. شما هم فضایی حرف نزن. قرار نیست خرج حاکمیت رو ملت بپردازن