:
كمينه:۲۱.۵۱°
بیشینه:۲۳.۷۹°
Updated in: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۸
مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب: سال آینده نمایشگاه‌ها بین دو مجموعه شهر آفتاب و سئول به طور مساوی تقسیم می‌شود

موتورسیکلت‌های جدید برقی در نمایشگاه شهر آفتاب/ ضروت ایجاد زیرساخت های برقی کردن موتورسیکلت ها در سال های آینده / سهم ۱۳درصدی موتورسیکلت ها در جابجایی روزانه در تهران

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب: بر اساس آمار در حال حاضر ۱۲ میلیون موتورسیکلت در کشور وجود دارد که ۹ میلیون از این تعداد شرایط استاندارد را ندارند. در این دوره از نمایشگاه شاهد رونمایی از موتورسیکلت‌های جدید برقی خواهیم بود / موتور برقی GS3000، موتور برقی EM04 و موتوربرقی EM06 موتورسیکلت استریت DS 200 از محصولات ایران دوچرخ، کاپیتان 150، 10B، KPT200، KPT-PRO موتورسیکلت‌های آرشیا200، جیران 305، جیران309 و نیز سه چرخه برقی 1000وات و سه چرخه برقی 500وات موتور چهار چرخ ATV500 و ATV800 و نیز اسکوتر آوا کلیک ۱۵۰، وترانو 150و موتورسیکلت تریل ایکس2
کد خبر: ۲۱۵۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
اقتصاد گردان -  
عباس تقدسی‌نژاد مدیر عامل نمایشگاه شهر آفتاب خبر داد: چهارمین نمایشگاه تخصصی دوچرخه، موتورسیکلت، وسایل نقلیه موتوری و هیبریدی و قطعات یدکی در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب، در ابتدای بزرگراه تهران به قم، در تاریخ  ۲۰ لغایت ۲۳ دی سال جاری برگزار شود، سال گذشته این نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار شد و رکورد بازدید مردمی نمایشگاهی در سطح کشور شکسته شد.
با توجه به ضرورت برقی کردن موتورسیکلت ها در سال های آینده و ازجمله برقی کردن  چند میلیون موتور سیکلت در تهران، به عنوان یک ضرورت محیط زیستی و مقابله با آلودگی هوا، ضروری است که زیرساخت ها و بسترهای مرتبط با آن، از تامین موتور، باطری، شارژ، تا برق مورد نیاز آن فراهم شود و در این رابطه، نشست خبری چهارمین نمایشگاه تخصصی دوچرخه، موتورسیکلت، وسایل نقلیه موتوری و هیبریدی و قطعات یدکی، روز دوشنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۲- با حضور عباس تقدسی نژاد مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب و محمدمهدی میرزایی قمی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در محل ساختمان معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران برگزار شد.
تقدسی‌نژاد با اشاره به برگزاری چهارمین نمایشگاه تخصصی دوچرخه، موتورسیکلت، وسایل نقلیه موتوری و هیبریدی و قطعات یدکی در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب، گفت: در این دوره از نمایشگاه شاهد رونمایی از موتورسیکلت‌های جدید برقی خواهیم بود.سال گذشته این نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار شد و رکورد بازدید مردمی نمایشگاهی در سطح کشور شکسته شد.امسال نیز چهارمین نمایشگاه با وسعت بیشتر و صددرصد رشد نسبت به سال گذشته و در فضای بیش از ۳۰ هزار متر مربع و با حضور ۱۲۰ شرکت و بیش از ۴۰۰ برند در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

سال آینده نمایشگاه‌ها بین دو مجموعه شهر آفتاب و سئول به طور مساوی  تقسیم می‌شود


مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب گفت: برای سال آینده نمایشگاه‌ها به صورت نصف بین دو مجموعه شهر آفتاب و نمایشگاه بین‌المللی  تقسیم می شود.
عباس تقدسی نژاد، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در این نشست گفت: برای امسال در وسعت نمایشگاه رشد ۱۰۰ درصدی داریم و ۳۰ هزار متر فضا زیر بار می رود و این نمایشگاه بیش از ۴۰۰ برند را میزبانی می کند.
تقدسی‌نژاد با بیان اینکه شعار نمایشگاه شهر آفتاب برگزاری نمایشگاه‌های موضوع محور و حل مشکلات است، افزود: ما بنا داریم در هر نمایشگاه حداقل یک مشکل کشور را برطرف کنیم و نمایشگاه در این حوزه تاثیرگذار باشد.
وی همچنین به تنظیم سند جامع نمایشگاهی اشاره کرد و افزود: ما نیاز به یک سند جامع نمایشگاهی در کشور داریم و باید تمام برنامه‌ها در حوزه نمایشگاهی بر مبنای این سند باشد. چرا که ما طی سنوات گذشته شاهد برگزاری نمایشگاه‌های تکراری بوده‌ایم و این سند جامع می‌تواند این موارد و مشکلات را مرتفع کند.
مدیر عامل نمایشگاه شهر آفتاب با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه موتورسیکلت می‌تواند اثرات خوبی را در پی داشته باشد، تصریح کرد: یکی از مشکلات کلانشهر شهر تهران موضوع آلودگی هواست و چنانچه ما به سمت موتورسیکلت‌های برقی برویم می‌توانیم این مشکل را در سطح کلانشهرها و بویژه تهران مرتفع کنیم.
تقدسی‌نژاد ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در این دوره به دنبال آن هستیم راه‌اندازی خانه نمایشگاهی در سطح کشور است. همچنین در حال حاضر تعامل خوبی فی ما بین شهرداری تهران و سایر مجموعه‌های مرتبط با نمایشگاه شکل گرفته و باید از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کرد.
مدیر عامل نمایشگاه شهر آفتاب تقویت نمایشگاه شهر آفتاب را مهم ارزیابی کرد و گفت: این موضوع ما را می‌تواند در مسیر صنعتی شدن نمایشگاه‌ها کمک کند. چرا که نمایشگاه شهر آفتاب ظرفیت و پتانسیل خوبی را در برگزاری نمایشگاه‌ها دارد.
وی اظهار کرد: در بهمن ماه نیز نمایشگاه خودرو در محل شهر آفتاب برگزار می‌شود و ما می‌توانیم در قالب این نمایشگاه گفتمان‌سازی جدی را برای حل مسئله خودرو با توجه به همکاری شهرداری و دولت داشته باشیم.
تقدسی نژاد همچنین به استفاده از ظرفیت‌های شرکت های دانش‌بنیان در بحث نمایشگاهی اشاره کرد و افزود: از این ظرفیت باید به نحو مطلوب در این حوزه استفاده کرد. نمایشگاه موتورسیکلت و دوچرخه در این دوره در فضایی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع با حضور ۱۲۰ شرکت و بیش از ۴۰۰ برند برگزار خواهد شد.
مدیر عامل نمایشگاه شهر آفتاب در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه موتورسیکلت از تاریخ ۲۰ تا ۲۳ دی ماه در محل نمایشگاه شهر آفتاب گفت: برگزاری این نمایشگاه با توجه به نیاز کشور جهت نوسازی ناوگان موتورسیکلت بسیار مهم است و بر اساس آمار در حال حاضر ۱۲ میلیون موتورسیکلت در کشور وجود دارد که ۹ میلیون از این تعداد شرایط استاندارد را ندارند و برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند جهت نوسازی موتورسیکلت‌ها موثر باشد. در این دوره از نمایشگاه شاهد رونمایی از موتورسیکلت‌های جدید برقی خواهیم بود.

سهم ۱۳درصدی موتورسیکلت ها در جابجایی روزانه در تهران
 
محمدمهدی میرزایی قمی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هم در این نشست اظهار کرد: در حال حاضر بر اساس مطالعات، سهم موتور سیکلت ها در جابجایی روزانه در شهر تهران حدود ۱۳ درصد است که این عدد در سالیان قبل ۵ تا ۶ درصد بود. بنابراین باید موتور سیکلت را به عنوان یکی از مدهای اصلی حمل و نقل در نظر بگیریم و درباره آن برنامه ریزی های لازم را در بخش تولیدکنندگان و استفاده کنندگان و سیاستگذاران داشته باشیم.

میرزایی قمی ادامه داد: موتور سیکلت ها یکی از منابع اصلی انتشار آلودگی هوا شناخته می شوند، براساس اطلاعات سال ۹۶ سهم ۲۱.۳ درصد در آلایندگی هوا و ۱۰.۱ درصد در انتشار ذرات معلق دارند.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اضافه کرد: بر اساس مدل سازی که در شرکت کنترل کیفیت هوا انجام دادیم، هر موتور فرسوده کاربراتوری ۱۰ برابر نسبت به موتورهای به روز و ۱۳ برابر نسبت به خودروی استاندارد یورو ۵ آلایندگی دارد و بر اساس سهم استفاده از آن باید نسبت به جایگزینی این موتور سیکلت های کاربراتوری برنامه ریزی کنیم.
وی بیان کرد: برنامه ما جایگزینی موتور های برقی به جای موتور سیکلت های کاربراتوری فرسوده است که براساس آن طرح سوآپ باتری در بحث موتور سیکلت برقی مطرح است.
میرزایی قمی گفت: در سفر اخیر شهردار تهران به چین بحث واردات ۱۰۰ هزار موتور سیکلت برقی در دستور کار قرار گرفت که بر اساس برآوردها اگر این جایگزینی با موتورهای فرسوده انجام شود عایدی اقتصادی هم به جهت کاهش آلاینده های هوا و هم کاهش مصرف سوخت درطول مدیریت طرح در حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان خواهد داشت.
قمی در خصوص مصرف برق ناشی از شارژ وسایل حمل و نقل برقی توضیح داد: برقی سازی یک پکیج است که باید همه موارد آن به صورت همزمان و هم‌راستا در نظر گرفته شود. همه این وسایل حمل و نقلی برقی که بحث آنها برای اضافه شدن به تهران برای ۳ تا ۴ سال آینده مطرح است، روزانه حدود ۵۳۰ مگاوات مصرف دارند. موتور سیکلت  های برقی نیاز به ۱۰ درصد و تاکسی های برقی به ۲۰ درصد شارژ در طول روز دارند و مدیریت زمان در طول روز و شب و مدیریت زمان پیک مصرف می تواند مشکل تامین برق برای شارژ را حل کند.
میرزایی قمی در پاسخ به سوالی درباره آلایندگی موتور سیکلت های جدید توضیح داد: بر اساس قانون هوای پاک کلیه موتور سیکلت های تولیدی باید سطح استاندارد یورو ۴ را داشته باشند و سازمان محیط زیست به عنوان ناظر بر موتورهای وارداتی و تولیدی نظارت می کند اما باید در نظر داشته باشیم که در مجموع هر وسیله نقلیه با سوخت فسیلی یک میزان حداقلی از آلایندگی را دارد.
وی درباره ورود تاکسی ها و موتورسیکلت های برقی  بیان کرد: برای اولین بار در تفاهم با پست، حدود ۱۶۰ هزار موتور سیکلت برقی تحویل شرکت پست شد. همچنین در رابطه با کند بودن واردات این وسایل حمل و نقل برقی که مورد انتقاد رئیس شورای شهر نیز قرار گرفته بود باید گفت که در بحث واردات این تاکسی ها و موتور سیکلت های برقی بحث  تخصیص بودجه‌ با تامین نقدینگی متفاوت است یعنی بودجه تخصیص پیدا کرده اما نقدینگی آن ها تامین نشده است.

طرح فروش نقدی و اقساطی محصولات ایران دوچرخ در نمایشگاه شهر آفتاب/ رونمایی از تریل 230 به عنوان محصول جدید ایران دوچرخ

شرکت ایران دوچرخ به عنوان زیرمجموعه گروه بهمن با حضور در نمایشگاه موتورسیکلت در شهر آفتاب ضمن رونمایی از محصول جدید خود با نام تریل 230 ، محصولات خود را در قالب طرح فروش نقدی و اقساطی به مشتریان عرضه خواهد کرد. شرکت ایران دوچرخ با سبد متنوعی از محصولات خود قرار است در نمایشگاه موتورسیکلت که در شهر آفتاب برگزار می شود حضور یابد.
موتورسیکلت استریت DS 200 از محصولات ایران دوچرخ است که با پیشرانه تک سیلندر هوا خنک و خروجی 10.23 کیلووات ( 13.7 HP ) به نمایشگاه خواهد آمد.
محصولاتی نظیر کاپیتان 150، 10B، KPT200، KPT-PRO در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.
موتورسیکلت‌های آرشیا200، جیران 305، جیران309 و نیز سه چرخه برقی 1000وات و سه چرخه برقی 500وات از دیگر محصولاتی است که ایران دوچرخ در معرض نمایش قرار خواهد داد
ایران دو چرخ در این نمایشگاه دو محصول با نام موتور چهار چرخ ATV500 و ATV800  و نیز اسکوتر آوا کلیک ۱۵۰، وترانو 150و موتورسیکلت تریل ایکس2 را قرار است در نمایشگاه موتورسیکلت شهر آفتاب در معرض بازدید قرار دهد.
ایران دوچرخ در حوزه موتور سیکلت‌های برقی نیز محصولات متنوعی همچون موتور برقی GS3000، موتور برقی EM04 و موتوربرقی EM06 را با خود به نمایشگاه موتورسیکلت می‌آورد.
شرکت ایران دوچرخ به عنوان اولین تولید کننده موتورسیکلت‌های برقی با حضور در نمایشگاه تهران (شهرآفتاب) محصولات برقی و بنزینی دو چرخ، سه چرخ و چهار چرخ خود را در معرض دید علاقمندان قرارخواهد داد.