:
كمينه:۲۰.۷۹°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
رییس اتحادیه صنف دارندگان قنادی،شیرینی‌فروشی و کافه قنادی تهران خبر داد:

تخفیف 10 درصدی انواع شیرینی در روز ملی قناد

رییس اتحادیه صنف دارندگان قنادی،شیرینی‌فروشی و کافه قنادی تهران از تعیین 20 دی ماه به عنوان روز ملی قناد خبر داد و افزود پیشنهاد شده تا در این روز قنادان و شیرینی‌فروشان انواع تولیدات خود را با هدف ثبت خاطره‌ای خوب برای مشتریان با 10 درصد تخفیف به فروش برسانند.
کد خبر: ۲۱۵۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
اقتصادگردان - علی بهره‌مند، رییس اتحادیه صنف دارندگان قنادی،شیرینی‌فروشی و کافه قنادی تهران در نشستی خبری اظهار کرد: ۲۰ دی به عنوان روز ملی قناد به شورای عالی فرهنگی پیشنهاد شده است و به همین مناسبت،روز ۱۹دی  مراسمی به این منظور برگزار خواهد شد که در آن از پیشکسوتان این صنف تقدیر خواهد شد.

کاهش تا 40 درصدی تولید شیرینی

وی درباره مشکلات افزایش قیمت مواد اولیه و تاثیر آن بر افزایش قیمت شیرینی اظهار کرد: قنادان به دنبال مواد اولیه با کیفیت هستند اما با افزایش قیمت مواد اولیه افت ۴۰ درصدی فروش به وجود آمده و مشکلاتی نیز در بحث تامین نیروی انسانی مورد نیاز در این صنعت وجود دارد که به عنوان مهمترین چالش‌ها برای فعالان این صنف مطرح است.

وی با بیان اینکه آرد شیرینی با قیمت آزاد است و باید آرد گلوتن‌دار باشد، تصریح کرد: تعداد اعضای پروانه دار این صنف ۱ هزار و ۱۵۰ واحد در تهران است و ۲۵۰ واحد نیز در دست تهیه پروانه است.نسبت به سال گذشته ۴۰۰ قنادی تعطیل و پروانه آنها باطل شده که بخشی از آن به دلیل کاهش فروش است اما دلایل دیگری از جمله تامین نیروی انسانی متخصص از جمله آنها است.

برای صادرات شیرینی مجوز نمی‌دهند

وی گفت : پتانسیل صادرات شیرینی از کشور وجود دارد اما همچنان مجوزهای لازم برای صادرات داده نشده و دلایل آن نیز اعلام نشده است.به کانادا ، استرالیا و برخی کشورهای دیگر صادرات شیرینی ایران انجام می‌شود که رسمی نبوده و بیشتر به صورت چمدانی است.


رییس اتحادیه صنف دارندگان قنادی،شیرینی‌فروشی و کافه قنادی تهران اظهار کرد: از ابتدای تاسیس اتحادیه تاکنون اتحادیه هیچ سوبسیدی دریافت نکرده و با توجه به افزایش مداوم مواد اولیه قیمت‌گذاری تعیینی وجود ندارد و براساس عرضه و تقاضا و آنالیز قیمتی انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: هزینه‌های جانبی تولید علاوه بر مواد اولیه موجب افزایش قیمت شیرینی و کیک شده است.

شاخص‌های تعیین قنادان نمونه  

وی با اشاره به شاخص‌های تعیین قنادان نمونه در روز ملی قناد گفت: رضایت مشتری و تولید بالا از جمله شاخص‌ها برای تعیین قنادان نمونه است.

جعبه شیرینی می‌تواند تا 150 گرم وزن داشته باشد

بهره‌مند درباره محاسبه جعبه به همراه شیرینی نیز خاطرنشان کرد: سازمان استاندار تعیین کرده که به ازای هر کیلوگرم شیرینی جعبه می‌تواند ۱۵۰ گرم وزن داشته باشد و این موضوع تخلف نیست.

رییس اتحادیه صنف دارندگان قنادی،شیرینی‌فروشی و کافه قنادی تهران اظهار کرد: کافه قنادان هم می‌توانند تولید و سرو شیرینی داشته باشند و معنی برای آن وجود ندارد.
وی درباره مشکل نیروی انسانی نیز اظهار کرد: دستمزد در قنادی پایین است و بسیاری از متخصصان این صنف مشاغل دیگر را ترجیح می‌دهند.

وی درباره کاهش کیفیت شیرینی و کیک گفت : تنوع کیک و شیرینی و کیفیت آنها افزایش یافته و گزارشی درباره کاهش آن نداریم. 
بهره‌مند درباره بحث آموزش نیروی انسانی مورد نیاز در صنف شیرینی نیز خاطرنشان کرد: ۸۰درصد اموزش‌ها در قنادی عملی و کارگاهی است و برنامه‌هایی در واحد آموزش اتحادیه در حال انجام است.
 
بر فروش اینترنتی شیرینی نظارتی نداریم

وی درباره نظارت بر فروش اینترنتی شیرینی نیز گفت : برخی همکاران بخش فروش اینترنتی هم دارند اما نظارتی از سوی اتحادیه بر روی آنها انجام نمی‌شود.

بهره‌مند درباره برنامه تولید شیرینی برای ایام پایان سال گفت: پیک کار تولید قنادان در اسفند است و پیشنهاد ما ارائه تخفیف از سوی قنادان است.