:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۸
داوود ادیب :

نمایشگاه تلکام 2023 رویدادی متفاوت برای احصای نیازمندی‌های کشور در حوزه هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال

رییس هیات مدیره انجمن شرکت های فناور هوش مصنوعی و‌اقتصاد دیجیتال ایران گفت: اتحادیه و سندیکای صنعت مخابرات ایران به عنوان دو تشکل عضو این شورا ، ارایه محصولات لبه تکنولوژی ، برگزاری پنل های تخصصی ، نشست های موضوعی و میزهای گفتگو را در این نمایشگاه در دستور کار خود قرار دادند.
کد خبر: ۲۱۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
اقتصادگردان - به گزارش روابط عمومی ‌اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ابران 《IR - ICTU  》 ،  نمایشگاه تلکام 2023 رویدادی متفاوت برای احصای نیازمندی های کشور در حوزه هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال است و  فصل جدیدی از برگزاری نمایشگاه،  با  بیست و چهارمین نمایشگاه تلکام،  رقم خواهد خورد .

سندیکای صنعت مخابرات ایران و اتحادیه  صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی ، مشاوران، پیمانکاران صنعت مخابرات ایران با مشارکت کانون هماهنگی فاوا معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان  و با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ،  شرکت مخابرات ایران ، معاونت علمی فناوری و اقتصاد دیجیتال ریاست جمهوری ، صندوق نوآوری و شکوفایی و سایر نهادهای ذیربط با رسالتی گسترده تر  در راستای اقتصاد دیحیتال ، تحول دیجیتال و اتصال پذیری  ، در آستانه برنامه پنج ساله هفتم توسعه اقتصادی کشور به میدان آمده و نمایشگاهی جامع را با کنفرانس های ظرفیت ، نشست های تخصصی ، کارگاه های آموزشی با موضوعات مرتبط با فناوری های نوین و میزهای گفتگوی تخصصی ، به نمایش خواهند گذاشت . 

 داوود ادیب ،عضو شورای سیاستگذاری  نمایشگاه تلکام ۲۰۲۳ 
 و رییس هیات مدیره  اتحادیه  صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران   در این خصوص گفت:   با توجه به شعار این دوره از نمایشگاه  " تحول دیجیتال و اتصال پذیری " جدای از ارایه تکنولوژی های مبتنی بر اتصال پذیری ،  اتصال پذیری در تقاضا و عرضه  نیز انجام   و  نیازهای سازمان های دولتی احصا خواهد شد.
 
رییس هیات مدیره انجمن‌شرکت های فناور هوش مصنوعی و‌اقتصاد دیجیتال ایران و  اتحادیه  صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران  گفت: در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مخابرات ، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال که در تاریخ  2 لغایت 5  دیماه 1402 در محل دایمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد ، شرکت های فناور و  اپراتورها،  ظرفیت های خود را در حوزه هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال به نمایش گذاشته و با توجه به شعار این دوره از نمایشگاه  " تحول دیجیتال و اتصال پذیری " جدای از ارایه تکنولوژی های مبتنی بر اتصال پذیری ،  اتصال پذیری در تقاضا و عرضه  نیز انجام   و  نیازهای سازمان های دولتی احصا خواهد شد .


گفتنی است؛ نمایشگاه در دنیای امروز یکی از ابزارهای مهم برای رونق بخشیدن به صادرات کالاها و خدمات هستند که در کشورهای توسعه یافته با تغییر نگاه از سبک نمایشگاه‌های سنتی به سبک های جدید و مبتنی بر فناوری های نوین، روز به روز بر کیفیت و محتواهای نمایشگاه‌های بین المللی افزوده گردیده و شاهد نوآوری‌های قابل توجهی در این گونه نمایشگاه‌ها هستیم. 

 
رییس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران گفت:  در سال های اخیر سبک نمایشگاه‌ها در کشورهای توسعه یافته با آنچه که ما  پیش تردر نمایشگاه‌هایمان شاهد بودیم کاملا متفاوت شده و  به همین منظور امروزه  نیازمند ارایه  رویکردهای جدیدی از نمایشگاه ها می باشیم .
 این موضوع در شورای سیاست گذاری  بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مخابرات ، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال مطرح  و اتحادیه صادر کنندگان صنعت مخابرات ایران و سندیکای صنعت مخابرات ایران به عنوان دو تشکل عضو این شورا ، ارایه محصولات لبه تکنولوژی ، برگزاری پنل های تخصصی ،  نشست های موضوعی و میزهای گفتگو را  در این نمایشگاه در دستور کار خود قرار دادند .

 رییس کانون هماهنگی فاوا  با تاکید بر این موضوع که یکی از موضوعات مهمی که رویکردهای جدید از نمایشگاه ها را  جهت دهی نموده ،  این است که  در طول تاریخ بشر، سرعت در تغییر فناوری هیچ موقع سریع‌تر از حال حاضر نبوده است  ادامه داد : امروزه می‌بینیم که رشد فناوری در بخش های بزرگی از صنایع، از تابع حسابی به تابع هندسی تبدیل شده است. آشکار است که این موضوع در صنعت نمایشگاهی نیز می بایست  اتفاق بیفتد  و نمایشگاه ها را از یک پدیده فیزیکی محض به مفهومی وسیع تر و در قالب پدیده  فیزیکی - مجازی واتصال پذیر  با فناوری های نوین مبتنی بر هوش مصنوعی و  VR تبدیل نماید . در سال‌های اخیر این تغییر در سبک برگزاری نمایشگاه ها را در نمایشگاه های بین المللی از جمله نمایشگاه WAVE ، نمایشگاه بین المللی واقعیت افزوده  IAAPA ، نمایشگاه  بین المللی NEC ،  نمایشگاه  VRLA، نمایشگاه واقعیت مجازی میامی و نمایشگاه سیلیکون ولِی می‌بینیم. این تغییر نگاه از پلت‌فرم های صرفا ف
یزیکی به مجازی و اتصال پذیر ، تاکید جدیدی بر لزوم کاربرد روزافزون فناوری‌هایی همچون VR ، AR ، AI و روباتیک در صنعت نمایشگاهی می باشد .
 
ادیب در پایان اظهار کرد  : تدارک این نمایشگاه که توسط  شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران و  با اخذ مجوز از سازمان توسعه تجارت ایران، بیست و چهارمین نـمایـشگـاه بـیـن‌المللی مخابـرات، فـناوری اطـلاعات و اقتصاد دیجیتال – ایران تلکام ۲۰۲۳ در تاریخ ۲ تا ۵ دی ماه ۱۴۰۲ مصادف با ۲۳ تا ۲۶ دسامبر ۲۰۲۳ در فضایی به وسعت تقریبی ۲۰.۰۰۰ مترمربع در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران صورت خواهد گرفت ،  فصل جدیدی از برگزاری نمایشگاه  در داخل کشور می باشد  و نقش  و حمایت مدیران شرکت  نمایشگاه های بین المللی و سازمان توسعه تجارت  در برگزاری مدلی جدید از نمایشگاه ها ، بی نظیر و قابل تقدیر می باشد .