:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲
محمود تولایی، رئیس اتاق بازرگانی کاشان: صادرات سالانه فرش ماشینی ایران امکان افزایش تا یک میلیارد دلار را دارد

صادرات فرش ماشینی در نیمه نخست 1402 با رشد 11.6 درصدی به 115 میلیون دلار رسید / دموتکس ایران طی روزهای سوم تا ششم آبان‌ماه در حال برگزاری است

در شش ماه نخست امسال صادرات فرش ماشینی کشور ۱۱۵ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 103 میلیون دلار رشد ۱۱.۶ درصدی داشته است.این رقم در کل سال ۱۴۰۰ برابر با ۲۵۶ میلیون دلار بوده که در سال ۱۴۰۱ با رشد ۳.۵ درصدی به ۲۶۵ میلیون دلار رسیده است. تولید فرش ماشینی کشور در ۶ ماهه نخست امسال ۴۳ میلیون متر مربع بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۴۲ میلیون مترمربع بود ۲ درصد افزایش داشته است
کد خبر: ۲۱۲۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
اقتصاد گردان - مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه فرش ماشینی تهران و بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی روز چهارشنبه ۳ آبان ماه ۱۴۰۲ با حضور مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزیر صمت،  علی اکبر تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع معادن مجلس،  احمدرضا علایی مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی تهران، روسای انجمن های تخصصی صنعت فرش و لوازم خانگی و جمعی از فعالان و متخصصان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.
محمدمهدی برادران و عزت‌الله اکبری تالارپشتی از برخی سالن‌ها و برندهای تولیدکننده فرش ماشینی و لوازم خانگی در نمایشگاه  بازدید کردند و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت تولید و همچنین مسایل و مشکلات صنعتگران این حوزه قرار گرفتند.
پانزدهمین نمایشگاه فرش ماشینی تهران از ۳ تا ۶ آبان ماه ۱۴۰۲ در نمایشگاه بین المللی تهران از ساعت ۸ الی ۱۵ با مشارکت ۱۴۵ شرکت داخلی و ۴ شرکت خارجی، در ۱۷ هزار متر مربع فضایی با ۱۵۰ غرفه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.
شرکت های خارجی از کشورهای ترکیه، چین، مالزی و تایلند حضور یافته و در مجموع 149 شرکت با نمایش انواع کفپوش، موکت و فرش ماشینی، قطعات و ماشین آلات، پارکت، لمینت و سایر گروه‌های مرتبط در سالن‌های ۵-۶-۷-۸-۹-۱۰- ۱۱- ۲۷ و فضای باز، محصولات خود را برای علاقمندان عرضه کرده اند.
۱۴۵ شرکت داخلی و ۴ شرکت خارجی، به‌روزترین تجهیزات، خدمات و کالاهای خود را در معرض بازدید متخصصان، کارشناسان، علاقمندان و فعالان این حوزه‌ها قرار داده اند و در کنار آن انواع کف پوش، موکت و فرش ماشینی، قطعات و ماشین آلات، پارکت و لمینت از جمله گروه‌های کالایی حاضر در این نمایشگاه هستند.
فرش ماشینی یکی از مهمترین بخش‌های صنعت نساجی ایران است که در چند سال گذشته توانسته فاصله خود را با سایر بخش‌های صنعت نساجی زیادتر کرده و در رتبه اول کالای صادراتی نساجی قرار گرفته است.
نمایشگاه فرش ماشینی روز جاری با حضور مسئولان دولتی، انجمن ها و تشکل های بخش خصوصی و فعالان تجاری و اقتصادی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح می شود.در این نمایشگاه شرکت های داخلی و خارجی، به‌روزترین تجهیزات، خدمات و کالاهای خود را در معرض بازدید متخصصان، کارشناسان، علاقمندان و فعالان این حوزه ها قرار می دهند.

نمایشگاه فرش ماشینی تهران ۱۵ ساله شد

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی انواع کف پوش‌ها، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته توسط شرکت توسعه اوراسیا نوید برپا می شود.
انواع کف پوش، موکت و فرش ماشینی، قطعات و ماشین آلات، پارکت و لمینت از جمله گروه های کالایی حاضر در این نمایشگاه هستند.این نمایشگاه با مشارکت ۱۵۰ شرکت آخرین توانایی ها، دستاوردها و خدمات خود در زمینه‌های انواع قالی، فرش دستباف، قالیچه، گلیم، تابلو فرش، فرش روستایی و عشایری و فرش‌های مدرن را به نمایش گذاشته‌اند.
متخصصان، علاقه مندان و فعالان این حوزه تا ۶ آبان می‌توانند از ساعت ۸ الی ۱۵ و در سالن‌های ۵، ۶، ۷، ۸ و ۹، ۱۰ و ۲۷ از این رویداد بازدید کنند.

گرجی، رئیس انجمن صنایع نساجی: صادرات فرش ماشینی در نیمه نخست امسال به ۱۱۵ میلیون دلار رسید

رئیس انجمن نساجی گفت: تولید فرش ماشینی کشور در ۶ ماهه نخست امسال ۲ درصد افزایش داشته است. تولید فرش ماشینی کشور در ۶ ماهه نخست امسال ۴۳ میلیون متر مربع بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۴۲ میلیون مترمربع بود ۲ درصد افزایش داشته است.
گرجی، رئیس انجمن صنایع نساجی، گفت: در شش ماه نخست امسال صادرات فرش ماشینی کشور ۱۱۵ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۱.۶ درصدی داشته است. در سال گذشته میزان صادرات حدود ۱۰۳ میلیون دلار بود.
صادرات فرش ماشینی  در سال ۱۴۰۰ برابر با ۲۵۶ میلیون دلار بوده که در سال ۱۴۰۱ با رشد ۳.۵ درصدی به ۲۶۵ میلیون دلار رسیده است.

محمود تولایی، رئیس اتاق بازرگانی کاشان: صادرات سالانه فرش ماشینی ایران امکان افزایش تا یک میلیارد دلار را دارد

محمود تولایی، رئیس اتاق بازرگانی کاشان، گفت: این نمایشگاه در فضایی به مساحت حدود ۱۷۰۰۰ متر مربع با ۱۵۰ غرفه برگزار می شود و بزرگترین رویداد برای فرش ماشینی است. صادرات فرش ماشینی سالانه حدود ۳۵۰ میلیون دلار بوده که بر اساس هدف گذاری تا یک میلیارد دلار می‌تواند افزایش یابد.
رئیس اتاق بازرگانی کاشان گفت: نمایشگاه بین‌المللی فرش امسال با ۲۰ درصد توسعه نقش مؤثری در توسعه این صنعت ایفا می‌کند.پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی فرش یکی مؤثرترین گام‌ها برای توسعه این صنعت است.
وی نمایشگاه بین‌المللی فرش تهران را یکی از رویدادهای بزرگ فرش ماشینی دنیا جهان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه نمایشگاه بین‌المللی فرش امسال فضا و غرفه بیشتری را به خود اختصاص داده است ولی باز نیاز به غرفه‌های بیشتر داشتیم که فراهم نشد.
تولایی شرایط تولید کنندگان فرش را بسیار مطلوب دانست و تصریح کرد: تولید کنندگان از لحاظ تولید، کیفیت، برتری و ظرفیت صادراتی شرایط خوبی را سپری می‌کنند و جا دارد که ما این کالا را که علاوه بر تأمین نیاز داخلی توانسته است صادرات با کیفیتی به اقصی نقاط دنیا نیز ارائه دهد حمایت کنیم.ما باید به تولید کنندگان فرش افتخار کنیم و آنها را تشویق و ترغیب کنیم و خادم این عزیزان باشم تا همیشه پویایی اقتصاد را در کشور تأمین کنیم.
به گفته وی اقتصاد کشور با وجود این صنعتگران زنده می‌ماند و کالایی تولید می‌کند که نه تنها نیاز داخل را مرتفع می‌کند بلکه دنیا نیز آن را به عنوان کالای با کیفیت می‌شناسد.
رئیس اتاق بازرگانی کاشان افزود: بالغ بر ۸۰ درصد صنعت فرش ماشینی در منطقه کاشان و آران و بیدگل تولید می‌شود و به همین تناسب نیز تولید کنندگان این منطقه در نمایشگاه شرکت دارند.