:
كمينه:۲۳.۷۳°
بیشینه:۲۴.۷۹°
Updated in: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
سعید جابری انصاری فعال سیاسی: در ارزیابی عملکرد سیاست خارجی قبل از مقام معظم رهبری قضاوت نکنید

منتقدان برای ارزیابی عملکرد دولت روحانی در مذاکرات، به پیام مردم در انتخابات 24 خرداد توجه کنند

وقتی مقام معظم رهبری تاکنون حمایت خود را از روش مذاکرات دولت تدبیر وامید اعلام کرده اند و خطوط سیاست خارجی برای دولت برآمده از رای بالای مردم در انتخابات پر شور 24 خرداد مشخص شده است و پیام مردم در انتخابات، تغییر روش ها و اصلاحات در سیاست خارجی و مدیریت کلان و اجرایی کشور است، منتقدان باید در جهت تحقق مصلحت کشور و انتظارات مردم حرکت کنند...
کد خبر: ۱۹۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۱


خبراقتصادی: سعید جابری انصاری فعال سیاسی و دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، با انتقاد از افراد و گروه هایی که انتقادهای غیر منصفانه ای را نسبت به عملکرد آقای روحانی و تیم همراه ایشان در سفر به نیویورک مطرح کرده اند گفت: جای این سوال مطرح است که چرا منتقدان در رابطه با سفر رئیس جمهور کشورمان به نیویورک، تا این حد شتابزده و غیر منصفانه به انتقاد از عملکرد دولت پرداخته اند؟






معاون سابق اجرایی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی، درگفت وگو با خبرنگار ما، تاکید کرد: منتقدان دولت تدبیر وامید، با قضاوت شتابزده از مقام معظم رهبری در این زمینه جلو افتاده اند و در حالی که آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور و وزیرخارجه کشورمان، اختیار کامل داشته اند و اراده کامل جمهوری اسلامی در مذاکره با کشورهای غربی، آمریکا و 5+1 را دارند، اما متاسفانه به جای قدرشناسی از تلاش های ایشان برای حرکت درجهت به نتیجه رساندن مذاکرات هسته ای در کوتاه مدت وکاهش تدریجی تحریم ها، به انتقادهای تند پرداخته و حرکت های غیر منصفانه از خود نشان داده اند.





وی ادامه داد: وقتی مقام معظم رهبری  تاکنون حمایت خود را از روش مذاکرات دولت تدبیر وامید اعلام کرده اند و خطوط سیاست خارجی را برای دولت برآمده از رای بالای مردم در انتخابات پر شور 24 خرداد مشخص نموده اند و ارزیابی خود را از سفر آقای روحانی هنوز بیان نکرده اند، چرا عده ای به هنگام ورود آقای روحانی به کشور، به جای استقبال از ایشان، چنین انتقادهای تندی را از عملکرد دولت تدبیر وامید مطرح کرده اند؟





جابری انصاری گفت: منتقدان دولت تدبیر و امید فراموش کرده اند که پیام انتخابات 24 خرداد 92 چه بوده است و باید توجه داشته باشند که  حضور اقشار مختلف مردم و گروه های سیاسی مختلف با مشارکت بالا در پای صندوق های رای، ایجاد تغییر و تحول عمده در سیاست خارجی و بهبود مدیریت کلان اجرایی کشور و اصلاح روش های گذشته بوده است و لذا باید اجازه دهند که خواست و اراده مردم و سیاست های کلان تعیین شده توسط رهبری نظام از جمله برنامه نرمش قهرمانانه در جهت انجام مذاکرات با کشورهای غربی تحقق یابد.

وی افزود: سوال این است که چرا در سفرهای آقای احمدی نژاد در 8 سال اخیر به نیویورک، که با بازتاب های منفی بسیار همراه بود، چنین برخورد نمی کردند و به جای انتقاد  از دولت نهم و دهم،  که با سخنان نامناسب خود موجب تشدید تحریم ها  می شد، به استقبال ایشان می رفتند تا از آنها قدردانی کنند، اما امروز به جای تشکر از دولت روحانی و نتایج مثبتی که گفت وگوی همکاران رئیس جمهور داشته و با تقدیر رسانه ها و رهبران جهان مواجه شده، اینگونه به انتقاد و مخالفت پرداخته اند؟




جابری انصاری اظهار داشت: منتقدان قبل از این که ولی فقیه، نظر خود را اعلام کند،  نباید به قضاوت و پیشداوری در مورد سخنان و گفت وگوهای رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده ایران بپردازند و توجه داشته باشند که قبل از سفر آقای روحانی به نیویورک، مقام معظم رهبری، با تعریف واژه "نرمش قهرمانانه"، خطوط سیاست خارجی را برای دولت روشن ساختند و با اعلام حمایت از آقای روحانی و آقای ظریف وزیرخارجه، به ایشان اختیار کامل دادند تا اراده کامل نظام جمهوری اسلامی در مذاکرات با کشورهای غربی را نشان دهند. براین اساس مشخص نیست که چرا باز هم شاهد چنین انتقادهای تندی هستیم.
وی ادامه داد: توجه داشته باشیم که مصالح نظام جمهوری اسلامی و عزت و حکمت و مصلحت نظام، این مسیر را برای دولت مطرح ساخته، که با نرمش وانعطاف از حقوق ملت ایران دفاع کنند وبه سمت کاهش تحریم ها وفشارها حرکت کنیم. باید اجازه دهیم که منافع ملت ایران تحقق یابد و فشارهای اقتصادی و تحریم ها کاهش یابد و آن چه به مصلحت کشور است عملی شود.




سعید جابری انصاری معاون سابق اجرایی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی و دبیر فعلی ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری وزارت ارشاد



وی گفت: نشانه موفقیت این روش در دولت جدید، توجه به این نکته است که دولت اسرائیل و لابی صهیونیست و مخالف نظام جمهوری اسلامی، به شدت از نحوه عملکرد دولت روحانی و همچنین انعطاف دولت آمریکا و احترامی که مسوولان آمریکا و اروپا نسبت به تیم جدید مذاکره کننده ایران دارند، انتقاد کرده اند و صهیونیست ها به شدت از رفتاراوباما که همراه با نرمش و انعطاف بوده، عصبانی شده اند. حال با توجه به این موضع مخالفان نظام، این سوال مطرح است که چرا کسانی به نام دلسوزان نظام، این گونه دولت روحانی را آماج انتقادهای تند خود قرار داده اند و در شرایطی که دولت نیازمند حمایت است، در داخل کشور شرایط را برای دولت سخت کرده اند.
وی تاکید کرد: انتظار نیروهای اصولگرا و همچنین فعالان سیاسی اصلاح طلب کشور و دلسوزان انقلاب و نظام این است که مخالفان و منتقدان دولت اجازه دهند تا مسوولان ارشد نظام، سیاست خارجی کشور را به پیش ببرند و براساس مصلحت و عزت کشور و اراده مردم تصمیم گیری کنند و  از رهبر فرزانه انقلاب که هدایت کننده اصلی سیاست های کلان نظام هستند و مصلحت نظام را بهتر از ما تشخیص می دهند تا رئیس جمهور محترم که با رای بالای مردم در حماسه 24 خرداد 92 انتخاب شده اند تحول عمده ای در زندگی مردم و سیاست خارجی ایجاد کنند، و وزیرخارجه لایق و شایسته کشور جناب آقای ظریف به عنوان مذاکره کننده ارشد کشور، برنامه مذاکرات را به پیش ببرند.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
0
0
بعضي ها براي منافعشون همچين ميگن آي مردم کشور به خطر افتاد انگار آقايوني که در راس نظام قرار دارند چشم و گوششون بسته است.
يک تماس تلفني يا مذاکره حضوري اينقدر ترس داره؟
چرا بعضي ها فکر ميکنند که ما ملتي ضعيف هستيم و با اين مذاکرات همه چي رو از دست ميدهيم؟
چرا به عکس اين موضوع فکر نمکنيد و براي افزايش منافع ملي از طريق اين مذاکرات به مسئولان پيشنهادات هوشمندانه ارائه نميدين؟
اينقدر ترسو نباشين و بجاي فرار از مذاکره کمي براي افزايش منافع ملي پيشنهاد ارائه بدين...